  • 1. Data: 2010-06-30 14:10:57
    Temat: Koszty sądowe - błąd?
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Założyłem sprawę cywilną. Postępowanie uproszczone upominawcze. Dzis
    przyszedł nakaz zapłaty. Mnie koszty sądowe wyniosły - pozew 300 + 92 zł za
    postępowanie upominawcze. W nakazie czytam, że strona przegrana ma mi
    zwrócić zamiast 392 zł tylko 98 zł (tytułem zwrotu kosztu procesu). W pozwie
    domagałem się o zasądzenie od pozwanego wszystkich kosztów procesowych.
    Zwykła pomyłka czy inna para kaloszy?

  • 2. Data: 2010-06-30 14:13:05
    Temat: Re: Koszty sądowe - błąd?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NieJorgnijSie pisze:
> [...]
    > domagałem się o zasądzenie od pozwanego wszystkich kosztów procesowych.

    Co to znaczy "300zł za pozew i 92zł za upominawcze"?

    Ponadto jeśli nakaz zapłaty się uprawomocni, to dłużnik zwraca tylko
    1/4 opłaty sądowej, a 3/4 zwraca sąd.

    --
    Liwiusz