  • 1. Data: 2010-06-30 20:21:55
    Temat: Umowa z Bankiem na kredyt
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Czy warunki promocyjne kredytu hipotecznego muszą być w Umowie, czy
    wystarcza załącznik do Umowy?

    Bank proponuje mi załącznik, w który mowa, że jest integralną częścią umowy,
    ale tylko w nim mowa o niższej marży, natomiast w Umowie wisie marża wyższa,
    standardowa.... Co robić? Pozdr!

  • 2. Data: 2010-06-30 23:55:17
    Temat: Re: Umowa z Bankiem na kredyt
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maxi wrote:
    > Czy warunki promocyjne kredytu hipotecznego muszą być w Umowie, czy
    > wystarcza załącznik do Umowy?

    wystarczy

    > Bank proponuje mi załącznik, w który mowa, że jest integralną częścią
    > umowy, ale tylko w nim mowa o niższej marży, natomiast w Umowie wisie
    > marża wyższa, standardowa.... Co robić? Pozdr!

    a gdzieś w umowie jest zapis, że w przypadku sprzecznych zapisów
    ważniejsze są te z załącznika?

    Po za tym skoro są sprzeczne to zaproponuj wykreślenie jednego z nich.

  • 3. Data: 2010-07-01 07:49:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010, Maxi wrote:

    > Czy warunki promocyjne kredytu hipotecznego muszą być w Umowie, czy wystarcza
    > załącznik do Umowy?

    Czy ta umowa to "wzorzec umowny", czyli forma proponowana *wszystkim*
    klientom *przed* zawarciem umowy?
    Jeśli tak, to IMO art.385 KC:
    _117.html
    +++
    § 1. W razie sprzecznoœci treœci umowy z wzorcem umowy strony sš zwišzane
    umowš.
    ---
    Ale patrz niżej:

    > Bank proponuje mi załącznik, w który mowa, że jest integralną częścią umowy,
    > ale tylko w nim mowa o niższej marży, natomiast w Umowie wisie marża wyższa,

    A na której kartce będzie podpis? ;)
    "panie, jakąś kartkę mi Pan pokazujesz, na niej podpisu nie ma!" :O

    IMO tak jak "witek" pisze - niech gdzieś skreślą lub zaznaczą że "stosuje
    się postanowienia załącznika", będziesz spokojniej spał.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-07-02 15:36:41
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Dzięki ! Bank proponuje oststecznie zamieścić w spisie obowiązujących
    załączników, ten promocyjny załącznik...

    Czyli ostatecznie Bank daje promocyjny Załącznik 9, w który mowa, że jest
    integralną częścią umowy
    i w umowie zamieszcza text w Postanowienia Końcowe:

    Załączniki stanowiące integralną część umowy:
    a.
    h. Załącznik 9 - Zasady promocji cenowej...."

    Mam nadzieję, że tak jest już OK?