  • 1. Data: 2010-06-30 17:45:24
    Temat: Uznanie dziecka przez ojca biologicznego po latach
    Od: " Frida" <f...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    ojciec biologiczny chce uznać swoje dziecko a przebywa w ZK - jak może to zrobić ?
    - czy po uznaniu , mając prawa rodzicielskie - może dziecko odebrać matce,
    jeśli jest po wyroku za zabicie człowieka ?
    - czy może żądać, by matka przywiozła mu dziecko na "widzenie" do ZK ?
    / w ramach "kontaktów"/

    Dziecko ojca nie zna i nie wie, gdzie on przebywa i za co.

    Jak to wygląda od strony prawnej ? Proszę o wskazówki.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-30 18:26:43
    Od: "uwaga_NAIP" <m...@y...com>

    > ojciec biologiczny chce uznać swoje dziecko a przebywa w ZK - jak może to
    > zrobić ?

    czy matka przebywa w tym samym ZK?

    jk

  • 3. Data: 2010-06-30 19:49:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Frida wrote:
> [...]
    >
    > Dziecko ojca nie zna i nie wie, gdzie on przebywa i za co.
    >
    > Jak to wygląda od strony prawnej ? Proszę o wskazówki.

    1. ile lat ma dziecko
    2. czy matka chce tego uznanaia przez ojca

  • 4. Data: 2010-07-01 10:00:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 14:49:03 -0500, witek napisał(a):

    > 2. czy matka chce tego uznanaia przez ojca

    Przecież zasada jest zawsze taka że niby "dziecko potrzebuje ojca" -
    obojętnie czy prawdziwego (biologicznego) czy tylko frajera który będzie
    płacił.
    Dlaczego matka ma decydować czy biologiczny ojciec jest (ma być??) czy nie
    jest ojcem?
    Przecież skoro faktycznie dupczył matkę i z tego dupczenie urodziło się
    dziecko - to jest jego ojcem.
    Jeżeli ta matka nie chce "podpisać" zgody - wniósłbym do sądu o ustalenie
    ojcostwa i tyle.
    Z tego co napisałeś, dziwnie wynika że babsztyl ma decydujące zdanie kto
    może być ojcem. Nie musiała się sucz dupczyć z tym kolesiem i tyle, a nie
    teraz stawać okoniem. Pewnie teraz szuka jakiegoś frajera który "mógłby
    zostać tatusiem".
    Baby to mają zryte berety i tyle :)))

  • 5. Data: 2010-07-01 10:39:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 12:00, Herald pisze:
> [...]
    > może być ojcem. Nie musiała się sucz dupczyć z tym kolesiem i tyle, a nie
    > teraz stawać okoniem. Pewnie teraz szuka jakiegoś frajera który "mógłby
    Koleś, jeśli ktoś ma "zryty beret" to najwyraźniej Ty. Kobieta zadała
    konkretne 2 pytania i oczekuje odpowiedzi w kontekście przepisów, a nie
    wymądrzania się gościa który ma wyraźnie poważny problem psychologiczny
    w kontaktach z kobietami. Poza tym wypadałoby nauczyć się czytać ze
    zrozumieniem: z pytania wynika, że kobieta nie chce, żeby dziecko miało
    kontakt z "tatusiem" a nie że "szuka jakiegoś frajera".

    Co do meritum: skąd przypuszczenie, że "mając prawa rodzicielskie - może
    dziecko odebrać matce" ? Sytuacja matki jest jakaś ekstremalna?
    Sądy w tym kraju zwykle zostawiają dziecko z matką, zwłaszcza jeśli
    związek nie był sformalizowany (ale to na osobną dyskusję, proszę nie
    zaczynajmy flejma) więc tym bardziej w tej sytuacji chyba brak podstaw
    do wnoszenia o zmianę decyzji? Szczegóły, więcej szczegółów.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2010-07-01 11:29:42
    Od: " Frida" <f...@N...gazeta.pl>

    uwaga_NAIP <m...@y...com> napisał(a):

    > czy matka przebywa w tym samym ZK?

    Nie :)
    Skąd ten pomysł?

  • 7. Data: 2010-07-01 11:30:31
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:29, Frida pisze:

    > Nie :)
    > Skąd ten pomysł?

    To nie pomysł, to kolina, zignoruj trola.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-07-01 11:41:28
    Od: " Frida" <f...@N...gazeta.pl>

    MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zaczynajmy flejma) więc tym bardziej w tej sytuacji chyba brak podstaw
    > do wnoszenia o zmianę decyzji? Szczegóły, więcej szczegółów.
    dziecko ma teraz 10 lat ,ma nazwisko matki.
    "Tatuś" został osadzony w ZK /art.148 KK/ jak dziecko miało 3 lata.Kontaktów
    wcześniej nie utrzymywał, na dziecko nie płacił /matka miała dobrze
    prosperującą firmę/
    Teraz, zamierzając starać się o przerwę w odbywaniu kary nagle zaczął się
    troszczyć o byt dziecka...
    Chce dziecko uznać,płacić alimenty /ma pieniądze ze sprzedaży
    ziemi/,chce ...matce pomagać.
    Stąd moje pytanie, czy uznając dziecko i nabywając prawa rodzicielskie może
    starać się dziecko odebrać matce.
    Matka ,obecnie zdrowa,jest chwilowo bez stałej pracy /ma zajęcie dorywcze/ -
    zamkneła firmę 2 lata temu z powodu choroby właśnie/ ma słabe warunki
    finansowe, choć byt dziecka nie jest zagrożony.
    Dziecko ma co jeść, w co się ubrać, jest zadbane.
    Matka obawia się,że "tatuś" wychodząc może zaoferować dziecku lepsze warunki
    bytowe, choć dziecko go nie zna, a jest silnie emocjonalnie związane z matką.

    Matka wie,że może nie zgodzić się na uznanie dziecka. "Kontaktu" z dzieckiem
    nigdy "biologicznemu" nie broniła, ale on nie widział potrzeby.Teraz
    nagle "ma potrzebę", bo chce wykorzystać sytuację, by wyjść na wolność.
    Co sądzicie ?
    pozdr

  • 9. Data: 2010-07-01 11:49:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Frida napisal:
> [...]
    > nigdy "biologicznemu" nie broniła, ale on nie widział potrzeby.Teraz
    > nagle "ma potrzebę", bo chce wykorzystać sytuację, by wyjść na wolność.

    Zagranie ze strony więźnia czysto manipulacyjne, zero autentycznych emocji.
    Nie warto moczyć dziecka w przyszłe ewentualne świadczenia alimentacyjne
    na rzecz biologicznego ojca, do których, po takich świadczeniach ojca,
    byłby zobowiązany. To może być szukanie frajera do finansowania przyszłej
    'emerytury'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-07-01 11:57:41
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 13:41, Frida pisze:
    > Witam,
    > dziecko ma teraz 10 lat ,ma nazwisko matki.
    A w akcie urodzenia co jest wpisane? Ojciec nieznany, czy on? Czy są
    jakieś "formalne" dowody na związek matki z ojcem dziecka? Co dziecko
    wie na temat "taty"? To już ten wiek że na pewno masz tą rozmowę za sobą.
> [...]
    > prosperującą firmę/
    > Teraz, zamierzając starać się o przerwę w odbywaniu kary nagle zaczął się
    No i tu chyba mamy clue programu. "Tatuś" sobie przypomniał, bo widzi w
    tym szansę na wyjście na wolność.
    > Chce dziecko uznać,płacić alimenty /ma pieniądze ze sprzedaży
    > ziemi/,chce ...matce pomagać.
    Powinnaś się skontaktować z jakąś organizacją wspierającą samotne matki.
    Tu potrzeba wiedzy specjalisty prawnika od KRiO.
    > Stąd moje pytanie, czy uznając dziecko i nabywając prawa rodzicielskie może
    > starać się dziecko odebrać matce.
    Starać się może, szanse ma mizerne.
> [...]
    > finansowe, choć byt dziecka nie jest zagrożony.
    > Dziecko ma co jeść, w co się ubrać, jest zadbane.
    Opinia psychologa, wywiad środowiskowy itd. Jeśli będą OK, to słabe
    warunki finansowe nie są jeszcze przesłanką do odebrania dziecka.
    > Matka obawia się,że "tatuś" wychodząc może zaoferować dziecku lepsze warunki
    > bytowe, choć dziecko go nie zna, a jest silnie emocjonalnie związane z matką.
    Tym bardziej brak przesłanek, żeby po 10 latach dziecko oddawać
    całkowicie obcemu de facto facetowi, już pomijając przeszłość.
> [...]
    > nigdy "biologicznemu" nie broniła, ale on nie widział potrzeby.Teraz
    > nagle "ma potrzebę", bo chce wykorzystać sytuację, by wyjść na wolność.
    IMHO ostatnie zdanie podsumowuje całość. Tego bym się trzymał, dodatkowo
    jeszcze upewnił się u prawnika, czy można zablokować w jakiś sposób
    kontakt "tatusia" z 10latkiem, jeśli miałoby to odbić się negatywnie na
    psychice dziecka. Żeby nie było: można robić błędy, można być
    nieodpowiedzialnym, i próbować to po jakimś czasie wyprostować. Ale po
    10 latach nieinteresowania się, to można sobie co najwyżej nagwizdać.
    Niech czeka aż dziecko osiągnie wiek kiedy będzie można mu powiedzieć,
    jak sytuacja wygląda i samo zdecyduje czy chce poznać i utrzymywać
    kontakt z ojcem czy nie.

    --
    pozdrawiam
    MZ