  • 91. Data: 2010-07-02 07:53:22
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-02 09:40, Liwiusz pisze:

    > Na tym właśnie polega ubezpieczenie, dlaczego zakładasz że nie można by
    > się ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy mają OC na bajońskie sumy i składki
    > nie są jakieś specjalnie wysokie.

    NFZ ma teoretycznie jeszcze większą bajońską sumę - może dlatego składki
    są tak wysokie?

    --
    spp

  • 92. Data: 2010-07-02 07:57:18
    Od: jedrus <j...@n...btx.pl>

    Danusia pisze:

    > No jak jestes właścicielm firmy to ja jestem księdzem. Dlaczego? bo człowiek
    > płacący różne podatki od 15 lat doskonale wie że leczenie to składka tzw
    > "zdrowotna" która idzie na NFZ, a ZUS nie ma z tym nic wspólnego.

    Formularz na ubezpieczenie zdrowotne skladasz do ZUS

    > Tak samo wszyscy kolejno wypowiadający sie bredzą swa niekompetencją pisząc
    > o ZUS i leczeniu.

    To juz nie jego broszka do jakiej szufladki kasa zostanie przekazana a
    szkoda. Kiedys pytalem panienke z okienka w ZUS, gdzie moge zobaczyc
    rozliczenie mojej skladki zdrowotnej. Odpowiedzi z e r o. Ma byc skladka
    i juz - odpowiada urzedniczka ale kompletnie nie jest zorientowana na co
    idzie ta skladka. Ja zreszta tez. Na http://zdrowiomat.btx.pl/ jest dosc
    ciekawy moim zdaniem pomysl na zmniejszenie kolejek, tylko chora kase
    nalezy chciec zreformowac a nie ciagle mowic o reformie. Gdyby np.
    emerytki a raczej "emerytki paple" nie przesiadywaly ciagle ( to tez
    jakis sposob na samotne zycie) w lekarskich gabinetach, to i problem z
    kolejkami bylby mniejszy. Zdejmuje sie z takiej karty kwote za wizyte,
    za utrzymanie placowki, za budowe nowych szpitali.... a to co zostanie
    kumuluje sie lub nie na kolejny miesiac rozliczeniowy. Dzisiaj jest
    niestety tak jak napisal przedpisca. Placi skladke, placi za siebie i
    jezeli nie korzysta z uslugi medycznej to nic mu sie nie kumuluje, bo
    przeciez placi na te rogadane emerytki ktore na jego konto prowadza
    zycie towarzyskie w placowkach NFZ. Placi tez na "palace" NFZ cokolwiek
    mialoby to znaczyc.
    Art. 68 Ustawy Zasadniczej ( Konstytucja ) traktuje o rownym dostepie do
    ochrony zdrowia ale jaka to rownosc?
    W pkt3 tego art. jest mowa o dzieciach wiec dobrze byloby, coby
    przedpisca poczytal sobie te zapisy i podjal odpowiednie kroki.
    W koncu to panstwo wzielo na siebie obowiazeck ochrony zdrowia swoich
    poddany... ups, obywateli.

    --
    jedrus

    Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tobą leci w kulki.
    http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu: http://mokotow.btx.pl/

  • 93. Data: 2010-07-02 08:44:46
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-02 08:44, szerszen pisze:

    > Użytkownik "JeSt" <o...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > to dosc proste, oczywiscie pod warunkiem ze w ciagu swojego zycia
    > zawodowego tez bedziesz zarabial przynajmniej ze 3-4 tys euro na lapke

    Nic podobnego. Powtarzam po raz nie-wiem-który:

    Weź sobie jakiegoś sprytszita (może być Excel) i wstukaj do A1:
    =fv(0,05/12;40*12;600)
    (Te 600 wziąłem z sufitu, należy tu wpisać wysokość średniej miesięcznej
    składki na ZUS)
    To co się wyświetli, te 915tys zł, to Twój kapitał po 40 latach pracy.
    Tak działa procent składany.

    A poniżej wstukaj:
    =A1*0,05/12
    - to jest miesięczna emerytura (nieopodatkowana!), na którą sam sobie
    uskładasz. Tylko z odsetek!!! Nie ruszając kapitału.

    A kapitał zostaje i możesz go komuś zapisać w spadku.

    Oczywiście, w ciągu tych 40 lat mogą zdarzyć się różne zawirowania. Ale
    one działają w obie strony. Jest też inflacja, ale jest też możliwość
    inwestowania nieco bardziej efektywnego, niż bankowa lokata. To powyżej,
    to tylko najprostsze oszacowanie pokazujące jak nas państwo okrada.

    Tylko idioci i złodzieje (w tym Jotte) popierają państwowe przymusowe
    ubezpieczenia emerytalne.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 94. Data: 2010-07-02 08:53:30
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-02 09:50, Jackare pisze:
    > musisz się pogodzić z tym że ze stanu posiadania będziesz się tłumaczyć
    > dozwlonym póki co i nieopodatkowanym nierządem własnym.

    Nie do końca.
    Chyba nawet tutaj ktoś-kiedyś przytoczył przykład pani, która dochody
    tłumaczyła nierządem, ale nie miała ani "rachunków z hoteli", ani umów
    (ani kontaktów) z agencjami towarzyskimi. No i sąd "nie dał wiary jej
    wyjaśnieniom" i musiała zapłacić jak za zboże.

    Wydaje mi się, że powiedziała po prostu za dużo.
    Należy się ograniczyć do stwierdzenia, że pieniądze pochodzą z
    "przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy," zgodnie z Art. 2 ust. 1. pkt 4) UoPDOOF
    i choćby żelazem przypiekali nie powiedzieć nic więcej. Niech udowadniają.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 95. Data: 2010-07-02 09:02:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-01, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > nie trafia, gdy płacąc koszmarny haracz na NFZ do dentysty muszę iść i
    > tak prywatnie, tak samo zresztą jak do zwykłego lekarza w ramach
    > opłacanego z pensji prywatnego abonamentu medycznego.

    To zostań przedsiębiorcą. Tam "haracz" jest ryczałtowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 96. Data: 2010-07-02 09:07:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2010-07-01, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To zostań przedsiębiorcą. Tam "haracz" jest ryczałtowy.

    Nieraz haracz jest większy od przychodu.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2010-07-02 09:09:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-02, Młotkowy <n...@...co.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > składki na ZUS)
    > To co się wyświetli, te 915tys zł, to Twój kapitał po 40 latach pracy.

    5% rocznie zysku netto ponad inflację, to jest że tak powiem bajanie.
    Twoje wyliczenia nie są realne, więc i wnioski jakie z nich wyciągasz
    są błędne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2010-07-02 09:14:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > 5% rocznie zysku netto ponad inflację, to jest że tak powiem bajanie.
    > Twoje wyliczenia nie są realne, więc i wnioski jakie z nich wyciągasz

    W ogóle oszczędzanie w papierowym pieniądzu w perspektywie
    kilkudziesięciu lat jest głupie. Przecież wiadomo, że za kilkadziesiąt
    lat, to i złotówki obecnej nie będzie (jak już system ZUSowski
    zbankrutuje), a za parę lat to i euro nie będzie. Trzeba inwestować w
    to, co ma wartość większą niż podpis skarbnika - surowce, metale
    szlachetne itp.

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2010-07-02 09:24:27
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-02 11:14, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zbankrutuje), a za parę lat to i euro nie będzie. Trzeba inwestować w
    > to, co ma wartość większą niż podpis skarbnika - surowce, metale

    Więc przecież napisałem o inwestowaniu bardziej efektywnym, niż bankowe
    lokaty. Biorąc sprawy w swoje ręce trzeba się trochę douczyć. Opłaci
    się. Surowce i metale też mogą się zdewaluować ;). Nie-od-rzeczy jest
    inwestowanie we własne dzieci. To jak pakiet kontrolny akcji firmy
    Rodzina S.A. :)

    W cytowanym przykładzie conieco uprościłem i wyraźnie to wskazałem, a
    szanowni adwersarze odpowiadają "uprościłeś, więc całe szacowanie jest o
    kant d. rozczaś".
    Oczywiście ich socjalistyczne myślenie jest zgodnie z marksistowską
    dialektyką z założenia słuszne i niepodważalne. :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 100. Data: 2010-07-02 09:54:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-07-02, Młotkowy <n...@...co.pl> wrote:

    [...]

    > W cytowanym przykładzie conieco uprościłem i wyraźnie to wskazałem, a
    > szanowni adwersarze odpowiadają "uprościłeś, więc całe szacowanie jest o
    > kant d. rozczaś".

    Uprościłeś na zasadzie: Będę *ZAWSZE* piękny, młody i bogaty.
    Poza tym nawet jak się znasz (a nie możesz oczekiwać od KAŻDEGO, by
    się na tym znał), to rynki są nieprzewidywalne, a przede wszystkim
    musisz na to poświęcać czas, by mieć nieprzeciętne zyski.

    > Oczywiście ich socjalistyczne myślenie jest zgodnie z marksistowską
    > dialektyką z założenia słuszne i niepodważalne. :)

    Nie pokazałeś żadnego rozwiązania możliwego do zrealizowania
    w praktyce. A jak nie wiesz jakie były problemy przed przymusowymi
    składkami emerytalnymi, to sobie weź poczytaj literaturę omawiającą
    problematykę tamtych czasów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl