  • 1. Data: 2010-06-30 19:02:22
    Temat: Emerytura po 40 latach pracy-kiedy?
    Od: "Samstan" <s...@o...eu>

    Czytam,że 24 czerwca został skierowany do pierwszego czytania
    projekt....http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/log
    owanie.php5/artykuly/10_10901.htm?idDzialu=10&idArty
    kulu=10901
    Jak to wygląda w praktyce? Jakie ma szanse realizacji? Ile to może trwać do
    zmiany prawa?
    SamStan

  • 2. Data: 2010-07-01 06:52:11
    Temat: Re: Emerytura po 40 latach pracy-kiedy?
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samstan" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > projekt....http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/log
    owanie.php5/artykuly/10_10901.htm?idDzialu=10&idArty
    W praktyce projekt ten nie ma żadnych szans na uchwalenie w Sejmie.

  • 3. Data: 2010-07-01 09:22:50
    Od: J-23 <k...@g...pl>

    cinews:i0g4bp$kua$1@news.onet.pl...> Czytam, e 24 czerwca zosta skierowany do
    pierwszego czytania
    owanie.php5/artykuly/10_1090...

    > W praktyce projekt ten nie ma adnych szans na uchwalenie w Sejmie.

    czemu, przed wyborami?

    J-...

  • 4. Data: 2010-07-01 09:51:43
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-01 11:22, J-23 pisze:
    cinews:i0g4bp$kua$1@news.onet.pl...> Czytam, e 24 czerwca zosta skierowany do
> [...]

    ... a wydawałoby się, że na usenecie pisują ludzie o IQ>70
    Jak-tu wytłumaczyć ludziom, że emerytura nie jest zasiłkiem, a cząstką
    tego, co się (qw..a!) należy, jak psu zupa?
    Na tę emeryturę ludzie wpłacali składki. Niektórzy (średnio licząc)
    przez 40 lat po 600zł/mies.
    Podobno Wy-tu macie komputery, skoro piszecie na newsach. Policzcie
    sobie fv (to taka funkcja excela i paru innych sprytszitów) od kwoty
    minimalnej składki na ZUS przez 40 lat. Potem od tej kwoty policzcie
    odsetki wypłacane co miesiąc. Na koniec weźcie pod uwagę, że kapitał
    zostaje na koncie, a więc może zostać odziedziczony, bądź skonsumowany
    (w przeciwieństwie do "kapitału" (hue hue hue) w ZUS).
    Resztę wniosków wyciągnijcie sobie sami.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 5. Data: 2010-07-01 10:34:44
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 01.07.2010 11:51, Młotkowy pisze:

    > ... a wydawałoby się, że na usenecie pisują ludzie o IQ>70
    > Jak-tu wytłumaczyć ludziom, że emerytura nie jest zasiłkiem, a cząstką

    A wg tego projektu ZUS mialby wyplacic cały zgromadzony kapitał,
    który ponadto moznaby dziedziczyc? Bardzo interesujace. ;)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2010-07-01 12:52:46
    Od: J-23 <k...@g...pl>

    On 1 Lip, 11:51, Młotkowy <n...@...co.pl> wrote:

> [...]
    > Resztę wniosków wyciągnijcie sobie sami.
    >
    > --
    > Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

    wez-cie, ma-cie, policz-cie... cie!
    musi jaki profesur do mnie napisal.

    J-...

    PS. chetnie zrzeklbym sie swojej emerytury gdyby ZUS oddal mi moje
    skapitalizowane skladki za 41-den lat pracy

  • 7. Data: 2010-07-01 13:19:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i0hoff$f62$1@news.onet.pl Młotkowy <n...@...co.pl>
    pisze:

    > ... a wydawałoby się, że na usenecie pisują ludzie o IQ>70
    To by cię tu nie wpuścili.

    > Jak-tu wytłumaczyć ludziom, że emerytura nie jest zasiłkiem, a cząstką
    > tego, co się (qw..a!) należy, jak psu zupa?
    Widocznie żyjesz w jakimś urojonym świecie.

> [...]
    > przeciwieństwie do "kapitału" (hue hue hue) w ZUS).
    > Resztę wniosków wyciągnijcie sobie sami.
    Wyciągnij sobie co chcesz i co tam masz, byle nie publicznie. :)
    Abstrahujesz od rzeczywistości.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-07-01 14:02:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Młotkowy wrote:

    > ... a wydawałoby się, że na usenecie pisują ludzie o IQ>70

    tak, tylko taki jeden młotek odstaje od średniej.

    > Jak-tu wytłumaczyć ludziom, że emerytura nie jest zasiłkiem, a cząstką
    > tego, co się (qw..a!) należy, jak psu zupa?
    > Na tę emeryturę ludzie wpłacali składki. Niektórzy (średnio licząc)
    > przez 40 lat po 600zł/mies.

    A niektórzy nie wpłacali. Czasami z własnej winy, a czasmi nie.

> [...]
    > (w przeciwieństwie do "kapitału" (hue hue hue) w ZUS).

    > Resztę wniosków wyciągnijcie sobie sami.

    No właśnie. A co z tymi co nie wpłacali.
    Pod ścianę i serią czy jak?

    Wnioski wyciągnij sobie sam.

  • 9. Data: 2010-07-01 15:01:49
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Młotkowy" <n...@...co.pl> napisał w wiadomości

    > Jak-tu wytłumaczyć ludziom, że emerytura nie jest zasiłkiem, a cząstką
    > tego, co się (qw..a!) należy, jak psu zupa?

    jesteś przerażająco naiwny :)
    Jeśli bilans się nie będzie domykał i trzeba będzie z Twojej emerytury coś
    uszczknąć, to są na to setki sposobów - tak jak są setki współczynników,
    którymi można manipulować. W ostateczności zawsze można sukcesywnie
    podwyższać wiek emerytalny lub ewentualnie zdetonować małą bombę
    inflacyjną. Rząd się wyżywi :)

    > Na tę emeryturę ludzie wpłacali składki. Niektórzy (średnio licząc)
    > przez 40 lat po 600zł/mies.

    nie ma to najmniejszego znaczenia. To są wirtualne pieniądze. Poza tym
    codziennie odbywa się jawna grabież, nazywana II-gim filarem i co - dzieje
    się coś? Nieśmiało się coś przebąkuje, że po 10-ciu latach per saldo ZUS
    okazał się sprawniejszy i co by można z tym fantem zrobić. Bierz przykład
    z władzuni - musisz osobiście nakraść i nachapać się przy każdej okazji
    tyle, żeby starczyło Ci na starość. Emerytura starczy Ci co najwyżej na
    jedne większe zakupy w supermarkecie.

    e.