  • 81. Data: 2010-07-02 06:46:26
    Temat: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:i0ib4u$8b4$...@n...onet.pl...

    > Argument był "nie warto głosować, bo jest marginalny".

    o nie, nie, nie bylo takiego argumentu, sam go sobie dopowiedziales ;)

  • 82. Data: 2010-07-02 07:07:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:i0ib66$8b4$...@n...onet.pl...

    > raczej nietrafiony, bo aby pojsc na studia trzeba skonczyc podstawowke,
    > gimnazjum i szkole srednia

    I co z tego?

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2010-07-02 07:09:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:i0iavs$8b4$...@n...onet.pl...

    > aha, czyli ja mam wydawac dodatkowe pieniadze aby ktos mogl sie
    > nieubezpieczyc ;) ciekawa koncepcja

    Ciekawa, dodatkowo stosowana prawie we wszystkich dziedzinach, poza
    komunikacją, oczywiście. Bo chyba nie chcesz, aby każdy obywatel miał OC
    na wszystko od wszystkiego?

    > nadal jednak to niczego nie zmienia w kwestii zapelniania wiezien i
    > produkowania dluznikow

    Nie zmienia, bo więzienia z OC mają niewiele wspólnego.

    > tak, napadl chyba na 3 instytucje zanim go zlapali

    Czyli nie robił tego z biedy, no chyba że założymy, że on tam na
    kieszonkowe napadał.

    > nie, ale tez calkowite zlikwidowanie pewnych panstwowych mechanizmow
    > spowoduje, ze odsetek ludzi zyciowo zmuszonych do takich zachowan
    > wzrosnie, problem nie jest w tym ze sa podatki, problem jest w
    > gospodarowaniu nimi, to nalezy zmieniac, a nie likwidowac wszystkie
    > mechanizmy

    Zmniejszanie podatków popieram zawsze :)

    --
    Liwiusz

  • 84. Data: 2010-07-02 07:12:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości grup dyskusyjnych:i0ib4u$8b4$...@n...onet.pl...

    > o nie, nie, nie bylo takiego argumentu, sam go sobie dopowiedziales ;)

    Napisałeś:

    "duzego wyboru mu nie zostawiles ;)
    szczegolnie ze ci ktorzy pozostali to w wiekszosci swiry, lub nieliczacy
    sie margines"

    zrozumiałem to tak, że nie warto na ten pozostawiony wybór głosować, bo
    jest on marginesem (albo świrami).

    --
    Liwiusz

  • 85. Data: 2010-07-02 07:29:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 01-07-2010 23:47, MZ pisze:

    > Jeśli nie wiesz to i tak nie zrozumiesz.

    > A co tu badać, wystarczy raz w tygodniu robić zakupy w hipermarkecie.
    > Powiedzmy, że pieprzę z własnego wieloletniego doświadczenia, wystarczy?

    > Fundacje, fundusz typu PFRON?

    > Ujmę to tak: gdybym kasę którą pompuję od lat co miesiąc w ten system
    > odkładał na takie właśnie okazje, to uwierz, stać by mnie było na
    > dowolną operację jaka byłaby potrzebna.

    To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i
    rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki,
    wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie
    wpompowano - to nie była aspiryna).

    Od 8 lat prowadzę firmę, więc miesięcznie do NFZ trafia za mnie
    powiedzmy średnio 200 zł. To jest do dziś 19200 tys hojnie licząc
    (kiedyś składka była sporo niższa).
    Wcześniej pracowałam na etacie, ale na NFZ/Kasy chorych załapują się
    tylko ostatnie 3 lata mojej pracy. Około 300 zł składki miesięcznie. Max
    10800.

    Moja jedna choroba kosztowała NFZ 3 razy więcej niż tam wpłaciłam.

    Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to Twoje składki wyglądają podobnie
    (oczywiście możesz być dyrektorem banku i zarabiać na etacie 50tys
    miesięcznie, ale tacy nie marnują czasu pieprzeniem na grupach
    dyskusyjnych).
    A to oznacza, że jeden zawał skasuje połowę Twojego konta w NFZ (gdyby
    NFZ trzymał konta dla poszczególnych ubezpieczonych).
    A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się
    musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

    I o ile nie zamierzasz zakończyć życia malowniczym samobójstwem w wieku
    50 lat, to odkładając co miesiąc równowartość składki na NFZ może będzie
    Cię stać na emeryturze na endoprotezę stawu biodrowego. Ale już nie na
    leczenie raka.

    Mówisz o operacjach. A co z chorobami przewlekłymi. Cukrzyca typ II,
    miażdżyca, POCHP (palisz?). One kosztują więcej niż przeszczep serca.
    Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół
    powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

    Ale oczywiście Tobie może się zdarzyć co najwyżej skomplikowane złamanie
    nogi na nartach.
    Nie tętniak mózgu albo rak jelita grubego. I na pewno nie jakas
    przewlekła choroba, która trwale uniemożliwi Ci pracę.

    Gratulacje, zazdroszczę.

    ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam
    płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 86. Data: 2010-07-02 07:36:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 00:50, MZ pisze:
    > No to może i bym wykitował. Jednak pracując uciłałbym zanim byłoby
    > potrzebne.

    Hmm. wyobraź sobie, że dopada Cię stwardnienie rozsiane w wieku 25 lat
    (a ta choroba najczęściej dopada ludzie przed trzydziestką).
    Ile uciułałeś?
    A, jakbyś nie wiedział - bez leczenia to się na to tak szybko nie
    umiera. Po prostu szybciej stajesz się kaleką niezdolnym do
    samodzielnego podtarcia sobie tyłka.

    Nie mam pieniędzy na leczenie więc umieram - to jest OPTYMISTYCZNY
    scenariusz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 87. Data: 2010-07-02 07:40:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki,
    > wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie

    W tym sęk, że właśnie nie wiemy ile kosztuje taka wizyta na OIOMie.
    Ceny leków to też wielki szwindel - nie mają nic wspólnego z cenami
    rynkowymi i konkurencją. Wiadomo, że państwo kupi, to ceny się winduje.

    > A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się
    > musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

    Na tym właśnie polega ubezpieczenie, dlaczego zakładasz że nie można
    by się ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy mają OC na bajońskie sumy i
    składki nie są jakieś specjalnie wysokie.

> [...]
    > 50 lat, to odkładając co miesiąc równowartość składki na NFZ może będzie
    > Cię stać na emeryturze na endoprotezę stawu biodrowego. Ale już nie na

    A kto powiedział, że odkładanie składki jest jedyną alternatywą?

> [...]
    > Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół
    > powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

    Wszelkie dyskusje o cenach operacji są bez sensu, ponieważ nie znamy
    cen operacji. Rynkowych cen - ustalonych w sposób mający na uwadze z
    jednej strony konkurencję szpitali ze sobą, i możliwości pacjentów z
    drugiej. Na pewno okazałoby się, że wiele operacji jednak da się zrobić
    taniej. Ponadto byłaby motywacja do tego, aby poszukiwać tańszych
    alternatyw leczenia. Teraz płaci państwo i każdemu zależy, aby było jak
    najdrożej. Nawet pacjentowi (bo chce, aby lekarz zarobił).

    > ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam
    > płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

    Nic dziwnego, przecież to naturalne, logiczne, słuszne. Dziwię się,
    że się dziwisz. Jak dają, to się bierze.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2010-07-02 07:41:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 02-07-2010 07:45, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    > Chciałbym zobaczyć dokładne wyliczenie, na co idzie kasa. Podobno
    > potworne pieniądze idą na lewe renty.

    Owszem, idą. I fundusz rentowy ma deficyt. Ale nawet jakby miał nadwyżkę
    to nawet grosz z tego nie pójdzie na służbę zdrowia. BO TO JEST INNA
    INSTYTUCJA.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 89. Data: 2010-07-02 07:43:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > samodzielnego podtarcia sobie tyłka.
    >
    > Nie mam pieniędzy na leczenie więc umieram - to jest OPTYMISTYCZNY

    Niektórzy mają w życiu większe marzenia, niż przeżyć najedzonym do
    późnej starości. Może właśnie wśród takich chorych ludzi byłoby sporo
    chętnych na załogową wyprawę na Marsa w jedną stronę?

    Obecnie ludzie są żałośni. Dawniej chcieli chociaż umierać za swoje
    ideały. Współczesny człowiek Ameryki by nigdy nie odkrył. BO
    NIEBEZPIECZNIE! Wstyd...

    --
    Liwiusz

  • 90. Data: 2010-07-02 07:50:13
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JeSt" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i0i5o8$62m$...@n...dialog.net.pl...

    > Też bym był jakbyś wskazał jakiś rozsądny sposób "odłożenia" sobie na
    > wysoką emeryturę
    Jest bardzo prosty.
    Wychodzisz z systemu społeczno-prawno-podatkowego i chowasz się w tzw szarej
    strefie. Intensywnie pracując robisz i pomnażasz majątek, który jest w
    całości do Twojej dyspozycji. Trzeba mieć na tyle charakteru i siły aby nie
    ulec lansowanym powszechnie tzw trendom i stajlom albo robić to z głową,
    czyli generalnie rzecz biorać Twoje życie nie może być zbyt wystawne i
    budzące zaciekawienie (czyt. zawiść) otoczenia lub wszystko co masz
    oficjalnie nie może być Twoje (ryzyko utraty !!!) lub musisz się pogodzić z
    tym że ze stanu posiadania będziesz się tłumaczyć dozwlonym póki co i
    nieopodatkowanym nierządem własnym.
    Wbrew pozorom można tak żyć, można zrobić naprawdę duży majątek i nie oddać
    ani grosza z niego państwu (nie licząc podatków pośrednich itp) i jeszcze
    można z tegoż państwa nieco grosza i świadczeń wyciągnąć budując sobie
    odpowiednio długą historię horoby alkoholowej, będąc odpowiednio długo
    zarejestrowanym bezrobotnym.
    Gospodarując odpowiednio wypracowywanym majątkiem, można go wielokrotnie
    pomnożyć, zalegalizować i zostać tzw szanowanym biznesmenen lub generalnie
    zrobić z nim co się chce, np przehulać.
    Oficjalnie można być biednym bezrobotnym, w rzeczywistości można żyć
    dostatnio a nawet wystawnie. Trzeba tylko być odpowiednio zdyscyplinowanym i
    konsekwentnym, nie poddawać się społeczno-marketingowym presjom. Nie trzeba
    mieć w tym celu ani wykształcenia ani specjalnych koneksji.
    Znam wiele takich osób. Kilku osobiście, znacznie wiecej tylko z widzenia,
    np całe klany cygańskie w moim mieście żyjące z pokątnego handlu z którego
    zyski inwestują np w złoto. Gdyby jeden z drugim sprzedali złoto które mają
    zgromadzone, mogliby kupić pół miasta. Żyją w niskostandardowych miejskich
    mieszkaniach w dużych rodzinach, w życiu dnia nie przepracowali (w
    powszechnym tego słowa rozumieniu), z czytaniem i pisaniem krucho (liczyć
    potrafią !!!), ale obracają naprawdę dużymi pieniędzmi (jeżeli
    niewykształcony człowiek potrafi w ciągu doby zarobić około 15 tyś zł przy
    koszcie około 1,2 - 2,5 tyś zł to chyba nie jest najgorszy wynik).
    Nie można ? Jak nie , jak tak....
    --
    Jackare