  • 1. Data: 2002-09-04 23:07:13
    Temat: prawa do stworzonej pracy mgr
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>

    Witajcie,
    Sprawa jest taka. Jestem studentem informatyki. Pisze prace mgr, ktora
    sie sklada z komponentow Delphi, aplikacji w Delphi (oparta na tychze
    komponentach) i oczywiscie samego dokumentu. Aplikacja i komponenty w
    przeznaczeniu (wyobrazeniu mojego promotora) maja sluzyc studentom
    informatyki na zajeciach laboratoryjnych.

    1) Czy musze dawac dziekanatowi zrodla, czy wystarczy wersja
    skompilowana?
    2) Czy moge w przyszlosci te produkty sprzedawac? Oczywiscie po
    udoskonaleniu, jako kolejna wersje.
    3) Watpie, zeby sobie kolesie na zajeciach sobie tego nie brali do
    domku, ale czy dolaczajac aplikacje do pracy moge tam umiescic jakas
    licencje, ze do wykorzystania tylko dla uczelni?
    4) Czy to w ogole jest takie oczywiste, ze jak stworze aplikacje w
    ramach magisterki, to moj promotor moze to sobie wykorzystywac na
    zajeciach.
    5) Tak w ogole, to pracuje na licencji Delphi Personal Edition, ktora
    pozwala na darmowe korzystanie bez komercji, wiec jak to jest wtedy z
    ograniczaniem mozliwosci uzytkowania. To, ze musze miec odpowiednio
    inna licencje na ewentualna pozniejsza sprzedaz, to juz wiem.

    Wielkie dzieki za przyszle odpowiedzi.

    --
    Mariusz
    -------------------------------------

  • 2. Data: 2002-09-05 06:57:58
    Temat: Re: prawa do stworzonej pracy mgr
    Od: "Jarmush" <j...@t...pl>

> [...]
    > informatyki na zajeciach laboratoryjnych.
    >
    > 1) Czy musze dawac dziekanatowi zrodla, czy wystarczy wersja

    to zalezy od promotora ale wskazane bybylo dolaczyc kod zrodlowy zeby bylo
    widac co jrest w srodku bo ktos sobie moe pomyslec ze tam krasnoludka
    wsadziles

    > 2) Czy moge w przyszlosci te produkty sprzedawac? Oczywiscie po
    > udoskonaleniu, jako kolejna wersje.
    chyba tak -
    > 3) Watpie, zeby sobie kolesie na zajeciach sobie tego nie brali do
    > domku, ale czy dolaczajac aplikacje do pracy moge tam umiescic jakas
    > licencje, ze do wykorzystania tylko dla uczelni?
    raczej zrob jakies ograniczeniejakis nr seryjny czy cos takiego ale tak czy
    siak to pojdziew swiat chcesz czy nie:(

    > 4) Czy to w ogole jest takie oczywiste, ze jak stworze aplikacje w
    > ramach magisterki, to moj promotor moze to sobie wykorzystywac na
    > zajeciach.
    on opiekuje sie praca ty dajesz mu efekty - tak to juz jest chcesz czy nie

> [...]
    > ograniczaniem mozliwosci uzytkowania. To, ze musze miec odpowiednio
    > inna licencje na ewentualna pozniejsza sprzedaz, to juz wiem.
    mi sie wydaje ze na uczelni nie moze to pracowac bo to juz jest jaklas
    komercja wiec lepiej skompiluj to na uczelnianej licencji

    > Wielkie dzieki za przyszle odpowiedzi.

    pozdrawiam Janusz

  • 3. Data: 2002-09-05 09:28:55
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>

    "Jarmush" <j...@t...pl> wrote in

> [...]
    > mi sie wydaje ze na uczelni nie moze to pracowac bo to juz jest
    > jaklas komercja wiec lepiej skompiluj to na uczelnianej licencji
    Nie bardzo w takim razie rozumiem. Czy to znaczy, ze to co napisze na
    potrzeby pracy nie moze byc do wykorzystania na uczelni? Nie widze tu
    zadnej komercji. Uczelnia jest panstwowa.
    Poza tym jakos nie bardzo mi sie to klei z Panska odpowiedzia na pyt.3,
    po ktorej zrozumialem, ze bedzie to wykorzystywane. Jak to jest?

    --
    Mariusz
    -------------------------------------

  • 4. Data: 2002-09-05 12:18:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mariusz Wieczorek" <m...@N...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przeznaczeniu (wyobrazeniu mojego promotora) maja sluzyc studentom
    > informatyki na zajeciach laboratoryjnych.

    Panie Mariuszu...
    czy przypadkiem "prawa autorscie" ine "zlasowaly" Panu mozgu ?

    Zamiast cieszyc sie, ze uczelnia kttora pana wuksztalcila bedzie orzystac
    i uczyc Panskich kolegow lepiej DZIEKI PANU juz Pan szuka "kasy"?

    Widac, ze w marketingu jest Pan "cienki". Tozto przeciez REKLAMA.

    > 1) Czy musze dawac dziekanatowi zrodla, czy wystarczy wersja
    > skompilowana?
    > 2) Czy moge w przyszlosci te produkty sprzedawac? Oczywiscie po
    > udoskonaleniu, jako kolejna wersje.

    Zna Pan idee i kod zrodlowy.
    Jesli naprawde sam Pan napisal te programy, teraz zrobi to Pan
    znacznie lepiej OD NOWA, wykorzystujac fragmenty znanego sobie kodu

    Pozdrowienia
    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-09-05 16:25:21
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in

> [...]
    > Zamiast cieszyc sie, ze uczelnia kttora pana wuksztalcila bedzie
    > orzystac i uczyc Panskich kolegow lepiej DZIEKI PANU juz Pan szuka
    Nigdzie, powtarzam nigdzie nie napisalem, ze chce zabronic uczelni
    korzystania z tego programu. Przeciwnie, bardzo mnie cieszy, ze to sie
    przyda. Jedynie chcialbym (tak napisalem, ale i tak nie do konca jestem
    jeszcze pewien, czy tego bym chcial) ograniczyc mozliwosc wyniesienia
    tego poza mury.

    > Widac, ze w marketingu jest Pan "cienki". Tozto przeciez REKLAMA.
    Zycie nie jest czarno-biale. Moj promotor dal mi literature (byl to
    kompletny balagan) i na tym sie skonczyla jego faktyczna dla mnie
    pomoc. W zamian za wystawienie oceny za prace dostanie za darmo
    aplikacyjke i komponenciki i to jeszcze z kodem zrodlowym, tak? A na
    mnie nalozyl takie wymagania, ze po 5 roku nie mam wakacji, i bede
    musial placic uczelni 600PLN za przeciagniecie na nastepny sem.
    Bynajmniej sie nad soba nie rozczulam, ale szukam jakiejs
    sprawiedliwosci. Moze jestem naiwny...

    > Zna Pan idee i kod zrodlowy.
    > Jesli naprawde sam Pan napisal te programy, teraz zrobi to Pan
    > znacznie lepiej OD NOWA, wykorzystujac fragmenty znanego sobie
    > kodu
    Widac od razu, ze Pan nie wie, co mowi. To nie jest rzucanie rzutkami
    do tarczy, zebym sie mial cwiczyc w wykonywaniu w kolko tej samej
    sekwenji posuniec.

    --
    Mariusz
    -------------------------------------

  • 6. Data: 2002-09-05 22:48:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (5 Sep 2002 01:07:13 +0200), Mariusz Wieczorek
    <m...@N...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >informatyki na zajeciach laboratoryjnych.
    >
    >1) Czy musze dawac dziekanatowi zrodla, czy wystarczy wersja

    To zapewne określają warunku regulaminu lub ustalenia dziekana. Prawo
    ogólne tutaj zapewne nie ma nic do rzeczy.

    >2) Czy moge w przyszlosci te produkty sprzedawac? Oczywiscie po
    >udoskonaleniu, jako kolejna wersje.

    O ile nie podpisujesz umowy o przekazaniu majątkowych praw autorskich
    uczelni -- TAK.

    >3) Watpie, zeby sobie kolesie na zajeciach sobie tego nie brali do
    >domku, ale czy dolaczajac aplikacje do pracy moge tam umiescic jakas
    >licencje, ze do wykorzystania tylko dla uczelni?

    Tak. O ile umowa z uczelnią nie stanowi inaczej.

    >4) Czy to w ogole jest takie oczywiste, ze jak stworze aplikacje w
    >ramach magisterki, to moj promotor moze to sobie wykorzystywac na
    >zajeciach.

    Nie jest oczywiste. Jeśli nie zezwolisz na to, to nie ma prawa.
    Oczywiscie on może wtedy ,,nie zezwolić'' na Twój tytuł :-)

    >5) Tak w ogole, to pracuje na licencji Delphi Personal Edition, ktora
    >pozwala na darmowe korzystanie bez komercji, wiec jak to jest wtedy z
    >ograniczaniem mozliwosci uzytkowania.

    Nie znam tej licencji dokładnie, jednakowoż przekazanie studentom
    chyba się w niej mieści.

    >To, ze musze miec odpowiednio
    >inna licencje na ewentualna pozniejsza sprzedaz, to juz wiem.

    Dokładnie.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-09-06 08:27:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mariusz Wieczorek" [...]

    > Widac od razu, ze Pan nie wie, co mowi. To nie jest rzucanie rzutkami
    > do tarczy, zebym sie mial cwiczyc w wykonywaniu w kolko tej samej
    > sekwenji posuniec.

    Wiem co mowie.

    ktos tworzy program i to nie dziala.
    Poprawie i zaczyna to dzialac coraz lepiej.
    Znow powprawka i poprawka do poprawki...

    I okazuje sie, ze najlepiej byloby zrobic to troche inaczej
    od poczatku.

    Bralem to na sobie i widzialem jak robia tonasi studenci..

    Dysponujac kodem zrodlowym (jest panski) moze Pan zrobic
    nowy lepszy program...
    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-09-06 12:18:47
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>

    > "Mariusz Wieczorek" [...]
    >
    > Wiem co mowie.
    >
    > ktos tworzy program i to nie dziala.
    > Poprawie i zaczyna to dzialac coraz lepiej.
    > Znow powprawka i poprawka do poprawki...
    Tak to juz jest z aplikacja, ze zawsze moze byc lepsza, ze zawsze
    znajdzie sie jakis blad.

    > I okazuje sie, ze najlepiej byloby zrobic to troche inaczej
    > od poczatku.
    'troche inaczej NA poczatku'. Tak by lepiej brzmialo. Zeby sie oplacalo
    robic wszystko OD poczatku, kod naprawde musialby byc mocno, za
    przeproszeniem, zafajdany.

    > Bralem to na sobie i widzialem jak robia tonasi studenci..
    Nie rozumiem, co znaczy: 'bralem to na siebie'.

    > Dysponujac kodem zrodlowym (jest panski) moze Pan zrobic
    > nowy lepszy program...
    Nie bardzo rozumiem, jak Pan rozumie zrobienie tego od nowa. Mam sobie
    wydrukowac kod i wklepywac go na nowo, bo to dobry wzor??? ;-)
    Nie wiem, jak mialoby to wygladac.
    Nowy, lepszy program moge zrobic wprowadzajac poprawki i udoskonalenia
    do istniejacego kodu, co w pierwszym poscie zakladalem (p.2).

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2002-09-06 12:20:34
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>