    From: "Jarmush" <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa do stworzonej pracy mgr
    Date: Thu, 5 Sep 2002 08:57:58 +0200
    Sender: 7...@a...lublin.pl

    > Witajcie,
    > Sprawa jest taka. Jestem studentem informatyki. Pisze prace mgr, ktora
    > sie sklada z komponentow Delphi, aplikacji w Delphi (oparta na tychze
    > komponentach) i oczywiscie samego dokumentu. Aplikacja i komponenty w
    > przeznaczeniu (wyobrazeniu mojego promotora) maja sluzyc studentom
    > informatyki na zajeciach laboratoryjnych.
    >
    > 1) Czy musze dawac dziekanatowi zrodla, czy wystarczy wersja
    > skompilowana?

    to zalezy od promotora ale wskazane bybylo dolaczyc kod zrodlowy zeby bylo
    widac co jrest w srodku bo ktos sobie moe pomyslec ze tam krasnoludka
    wsadziles

    > 2) Czy moge w przyszlosci te produkty sprzedawac? Oczywiscie po
    > udoskonaleniu, jako kolejna wersje.
    chyba tak -
    > 3) Watpie, zeby sobie kolesie na zajeciach sobie tego nie brali do
    > domku, ale czy dolaczajac aplikacje do pracy moge tam umiescic jakas
    > licencje, ze do wykorzystania tylko dla uczelni?
    raczej zrob jakies ograniczeniejakis nr seryjny czy cos takiego ale tak czy
    siak to pojdziew swiat chcesz czy nie:(

    > 4) Czy to w ogole jest takie oczywiste, ze jak stworze aplikacje w
    > ramach magisterki, to moj promotor moze to sobie wykorzystywac na
    > zajeciach.
    on opiekuje sie praca ty dajesz mu efekty - tak to juz jest chcesz czy nie

    > 5) Tak w ogole, to pracuje na licencji Delphi Personal Edition, ktora
    > pozwala na darmowe korzystanie bez komercji, wiec jak to jest wtedy z
    > ograniczaniem mozliwosci uzytkowania. To, ze musze miec odpowiednio
    > inna licencje na ewentualna pozniejsza sprzedaz, to juz wiem.
    mi sie wydaje ze na uczelni nie moze to pracowac bo to juz jest jaklas
    komercja wiec lepiej skompiluj to na uczelnianej licencji

    > Wielkie dzieki za przyszle odpowiedzi.

    pozdrawiam Janusz