  • 1. Data: 2006-03-19 23:21:21
    Temat: prawa autorskie do stuletnich fotografii
    Od: "Pan Jan" <p...@n...pl>

    Witam.

    Posiadam zbiór fotografii z przełomu XIX i XX wieku. Fotografie pochodzą z
    różnych źródeł internetowych (część z nich udało mi się ponownie odnaleźć,
    części nie potrafię).

    Czy mogę wykorzystać te zdjęcia jako layout strony internetowej, jeśli:
    - wszystkie pochodzą sprzed ponad 70 lat
    - wszystkie powstały przed 1994 rokiem (wejściem w życie ustawy o prawach
    autorskich)
    - nie ma na nich oznaczeń autora/kolekcji?

    Jeśli nie, to jakie warunki musiałyby spełnić, by móc je udostępniać?

    Pozdrawiam, PJ.

  • 2. Data: 2006-03-20 22:00:00
    Temat: Re: prawa autorskie do stuletnich fotografii
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Pan Jan* wypowiedziała te
    słowa:

    > - wszystkie pochodzą sprzed ponad 70 lat

    Majątkowe prawa autorskie wygasają w 70 lat od *daty śmierci autora*
    więc wyobrażalna jest sytuacja, w której człowiek urodzony w 1900 r.
    wykonuje parę zdjęć Powstania Wielkopolskiego w 1918 r. aby dożyć
    sędziwego wieku 98 lat... Łatwo obliczyć, że prawa do jego zdjęć
    wygasną w 2068 r.

    > - wszystkie powstały przed 1994 rokiem (wejściem w życie ustawy o
    > prawach autorskich)
    > - nie ma na nich oznaczeń autora/kolekcji?

    To akurat nie ma znaczenia.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||