  • 1. Data: 2006-03-19 20:33:02
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne i emerytura nie pracującego
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Tak zastanawialiśmy się czy jesli ktoś utrzymuje się z % od kapitałów i
    wyciąga z tego od 1600 do 5500 zł miesięcznie w zależności od hossy/bessy
    na rynku kapitałowym i bankowym, to co ma zrobić, aby w przyszłości na
    starość mieć jakąś emeryturę?
    Czy jedyną mozliwością jest zgłosić działalnośc gospodarczą i nie prowadzić
    tej działalności, a jedynie z tego tytułu opłacać świadczenia społeczne ?

    Owszem, każdy powie... skoro ma 2.000.000 zł kapitału, to bez sensu jest
    płacić do ZUS, składki chorobowe, zdrowotne i emerytalne. Z takiego
    kapitału można sobie emeryturę prywatną ciągnąć.
    Jakaś choroba, grypa, czy przeziębienie: iść prywatnie do lekarza zapłacić
    50zł czy 100 zł za wizytę i wyleczyć się, ale w przypadku pobytu w szpitalu
    kwoty te mogą być zbyt duże, a kapitału lepiej nie ruszać.
    Każdy powie: NIE PŁACIĆ ZUS wynaleźć krajowe prywatne ubezpieczenie
    zdrowotne, bo są takie na rynku, jednak czy aby na pewno jest to najlepsze
    rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-03-19 21:25:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > wyciąga z tego od 1600 do 5500 zł miesięcznie w zależności od hossy/bessy
    > na rynku kapitałowym i bankowym, to co ma zrobić, aby w przyszłości na

    Bez urazy, ale to idiotyczne pytanie - skoro ma jakiś netto dochód
    miesięczny (obojętnie z jakich źródeł) to może choćby ładować to w jakiś
    fundusz emerytalny, lokatę bankową lub ziemię.

    [ciach]

> [...]
    > kwoty te mogą być zbyt duże, a kapitału lepiej nie ruszać.
    > Każdy powie: NIE PŁACIĆ ZUS wynaleźć krajowe prywatne ubezpieczenie

    GDZIE?! Sam szukam, bo kiedyś znalazłem, ale teraz zrobiło się grupowe...

    I co ma ZUS do kosztów leczenia? ZUS to emerytura, a leczenie to NFZ,
    który ciągle ma dziurę w budżecie...

  • 3. Data: 2006-03-19 21:56:22
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    to co ma zrobić, aby w przyszłości na