  • 1. Data: 2005-05-31 12:28:36
    Temat: Warunkowe umorzenie, czas na apelacje
    Od: Artur "Shiva" Włodarczyk <s...@p...pl>

    Witam,

    Mam dwa pytania:

    1) Czy w przypadku "warunkowego umorzenia na okres jednego roku" (w sprawie
    z art. 286 kk) zostaje jakis slad w papierach, tzn. czy przy wydawaniu
    zaswiadczenia o niekaralnosci widnieje jakis wpis?

    2) W jakim okresie mozna odwolac sie od wyroku i czy powiadomienie o wyroku
    (odczytane wczoraj) przychodzi poczta?

    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2005-05-31 13:26:16
    Temat: Re: Warunkowe umorzenie, czas na apelacje
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Shiva Włodarczyk" <s...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:d7hlil$3op$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > z art. 286 kk) zostaje jakis slad w papierach, tzn. czy przy wydawaniu
    > zaswiadczenia o niekaralnosci widnieje jakis wpis?

    Nie. Jest czysto.

    > 2) W jakim okresie mozna odwolac sie od wyroku i czy powiadomienie o
    wyroku
    > (odczytane wczoraj) przychodzi poczta?

    W ciągu 7 dni składasz wniosek o uzasadnienie wyroku na piśmie i wtedy
    dostajesz wyrok z uzasadnieniem lub na sprawie wnioskujesz o to.

  • 3. Data: 2005-05-31 13:36:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Shiva Włodarczyk napisał(a):
    > 1) Czy w przypadku "warunkowego umorzenia na okres jednego roku" (w
    > sprawie z art. 286 kk) zostaje jakis slad w papierach, tzn. czy przy
    > wydawaniu zaswiadczenia o niekaralnosci widnieje jakis wpis?

    tak, o warunkowym umorzeniu - przez okres próby + 6 miesięcy

    > 2) W jakim okresie mozna odwolac sie od wyroku i czy powiadomienie o
    > wyroku (odczytane wczoraj) przychodzi poczta?

    nie
    w ciągu tygodnia trzeba złożyć wniosek o uzasadnienie, a potem w ciągu
    dwóch tygodni od doręczenia uzasadnienia - apelację

    KG

  • 4. Data: 2005-05-31 13:45:11
    Od: Artur "Shiva" Włodarczyk <s...@p...pl>

    Użytkownik "kam" wrote:

    > tak, o warunkowym umorzeniu - przez okres próby + 6 miesięcy

    Czyli po okresie próby (zasądzone 12 miesięcy) + 6 miesięcy = 18 miesięcy
    później w papierach jest "czysto"?

    > nie
    > w ciągu tygodnia trzeba złożyć wniosek o uzasadnienie, a potem w ciągu
    > dwóch tygodni od doręczenia uzasadnienia - apelację

    Dziekuję. jeszcze tylko kwestia, czy mogę taki wniosek, powołując się na
    sygnaturę akt, złozyc listem poleconym?

    shi

  • 5. Data: 2005-05-31 15:08:05
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Shiva Włodarczyk napisał(a):
    > Czyli po okresie próby (zasądzone 12 miesięcy) + 6 miesięcy = 18
    > miesięcy później w papierach jest "czysto"?

    tak
    chociaż sam się zastanawiam nad tymi 6 miesiącami, bo napisałem to przez
    analogię do zawieszenia, ale trzeba znaleźć by podstawę

    > Dziekuję. jeszcze tylko kwestia, czy mogę taki wniosek, powołując się na
    > sygnaturę akt, złozyc listem poleconym?

    tak, decyduje wtedy data nadania

    KG

  • 6. Data: 2005-06-01 15:21:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > tak
    > chociaż sam się zastanawiam nad tymi 6 miesiącami, bo napisałem to przez
    > analogię do zawieszenia, ale trzeba znaleźć by podstawę

    Tu jest chyba lekka luka prawna. W ustawie o krajowym rejestrze karnym
    (art. 14 ust. 1) mowa że wykreśleniu ulega zapis z chwilą zatarcia
    skazania. A warunkowe umorzenie postępowania karnego nie jest skazaniem.
    Sytuacja warunkowego umorzenia nie została uregulowana wprost.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam