  • 11. Data: 2014-12-11 13:42:41
    Temat: Re: pomówienie policji
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    miało to miejsce w kwietniu tego roku więc sporo ponad pół roku temu
    pozatym nie mógłem prowadzić jakiegoś fiata uno o numerze rej. /// 13TH bo
    nigdy takowy nie był w moim posiadaniu ...
    pozatym jak mam to niby udowodnić ?
    jak sedzia przeczyta akta to będzie słowo przeciwko słowu ... a to że byłem
    juz karany z góry stawia mnie na przegranej pozycji tak mi się wydaje

  • 12. Data: 2014-12-11 14:23:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-12-11 o 13:42, marek pisze:
> [...]
    > jak sedzia przeczyta akta to będzie słowo przeciwko słowu ... a to że byłem
    > juz karany z góry stawia mnie na przegranej pozycji tak mi się wydaje

    No to już masz punkt zaczepienia. Da się pewnie ustalić kto był
    właścicielem tego fiata w feralnym dniu? Teraz ten właściciel powinien
    potwierdzić lub zaprzeczyć, że używałeś jego samochodu.

  • 13. Data: 2014-12-11 14:59:35
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-12-11 o 00:53, nadir pisze:
    > W dniu 2014-12-10 o 19:48, RadoslawF pisze:

    > Jeżeli nie poruszał się tym fiatem, to może on gdzieś stał w zasięgu
    > jakiś kamer lub ktoś inny go w tym czasie używał i można tego jakoś
    > dowieść?

    Nagranie ponad pół roku? Zapomnijcie. Tam następuje nadpisanie starego
    zapisu.

  • 14. Data: 2014-12-11 21:50:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zakładając że rozmówca pisze prawdę policjant złożył fałszywe
    > zeznania.

    Nie sądzę, by policjant był w tej sprawie już przesłuchiwany, a notatka nie
    jest zeznaniem. Ale to akurat nie jest najważniejsze.

    Jeśli w notatce znajdują sie nuemry rejestracyjne samochodu i nie są to
    numery osoby, która była legitymowana, to najlepiej byłoby zapytać
    właściciela tego samochodu, gdzie był jego samochód. Może się okazać, że
    chwilę wcześniej / później ktoś go legitymował tym samochodem i po prostu
    komuś sie coś pomyliło.

    No i na samym mandacie przecież też jest napisane, za co on jest. Jeśli
    mandat jest wypisany za jazdę rowerem po chodniku, no to będzie to dość
    silna poszlaka, że zainteresowany w tym samym miejscu i czasie rowerem po
    chodniku i samochodem po ulicy jechać jednak nie mógł.

    > Jeśli ma szczęście i znajdzie czyjeś nagranie
    > video z tej kontroli z rowerem w roli fiata to teoretycznie
    > może doprowadzić do wywalenie oszusta ze służby.

    Miesiąc, to trochę długo, ale szybciutko bym przespacerował się w ten rejon
    i zobaczył, czy nie ma tam jakiejś kamery na banku, sklepie itp. Nawet nie
    musi obejmować miejsca kontroli, bo jak na nagraniu będzie widać, że
    kilkaset metrów wcześniej jechał rowerem, to raczej będzie to również
    silnie świadczyło za jego tezą.

  • 15. Data: 2014-12-11 21:53:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozatym nie mógłem prowadzić jakiegoś fiata uno o numerze rej. /// 13TH
    > bo nigdy takowy nie był w moim posiadaniu ...

    Wcześniej pisałeś, ze po miesiącu przyszło wezwanie :-) No ale jeśli są
    numery rejestracyjne i to jest obcy samochód, to trzeba przesłuchać jego
    ówczesnego dysponenta. Choć po pół roku, to może być problem, by pamiętał,
    kto jechał.

    > jak sedzia przeczyta akta to będzie słowo przeciwko słowu ... a to że
    > byłem juz karany z góry stawia mnie na przegranej pozycji tak mi się
    > wydaje

    Błądzisz.

  • 16. Data: 2014-12-11 21:55:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > No to już masz punkt zaczepienia. Da się pewnie ustalić kto był
    > właścicielem tego fiata w feralnym dniu? Teraz ten właściciel powinien
    > potwierdzić lub zaprzeczyć, że używałeś jego samochodu.

    Wiesz, ale tu będzie drobna wątpliwość, czy to nie jest jednak jego kolega.
    Co innego, gdyby się okazało, że ten samochód "był legitymowany" i komuś
    sie po prostu popitoliło póxniej w linijkach. W tych okolicznościach nie
    jest to w praktyce niemożliwe, bo informacja o zakazie prowadzenia pojazdów
    była pewnie znacznie później po fakcie na etapie wprowadzania danych do
    systemu. I wówczas ktoś odtwarzajac sytuację mógł coś pokręcić bez złej
    woli.

  • 17. Data: 2014-12-11 21:57:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No ale chyba da się jakoś sprawdzić/udowodnić czy w danym momencie system
    > był zepsuty?

    Z góry możecie założyć, że był. Na pewno to sparwdzono, bo przecież
    policjant nie wykonał czynności pomimo ujawnienia przestępstwa.

  • 18. Data: 2014-12-11 22:08:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-11 21:57, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Z góry możecie założyć, że był. Na pewno to sparwdzono, bo przecież
    > policjant nie wykonał czynności pomimo ujawnienia przestępstwa.

    A tym przestępstwem była jazda na rowerze po chodniku czy jazda
    fiatem bez dokumentów ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-12-11 23:05:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A tym przestępstwem była jazda na rowerze po chodniku czy jazda
    > fiatem bez dokumentów ?

    Teoretycznie fiatem w czasie, gdy obowiązywał zakaz prowadzenia pojazdów.
    Brak dokumentów, to wykroczenie.

  • 20. Data: 2014-12-12 01:13:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-11 23:05, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Teoretycznie fiatem w czasie, gdy obowiązywał zakaz prowadzenia
    > pojazdów. Brak dokumentów, to wykroczenie.

    Z opisu wynika że w trakcie sprawdzania dokumentów nie zanotowano
    przestępstwa tylko wykroczenie polegające na "nie maniu"
    dokumentów. Więc skąd twoje stwierdzenie o nie wykonaniu
    czynności pomimo wykrycia przestępstwa ?