  • 1. Data: 2014-12-08 18:32:51
    Temat: Re: Biedoń w Słupsku
    Od: LeoTar <L...@w...pl>

    glob pisze:
    > Teo Powinna być w polsce edukacja seksualna bo to by zapobiegało
    > wielu zachowaniom zboczonym, czy nerwicom seksualnym z fobiami
    > psychozami itd, ale to co ty piszesz to zboczenia i to ciężkie, takie
    > zboczenia właśnie wzieły się od zachamowanego rozwoju w tej sferze

    Świat testował już wiele rozwiązań w dziedzinie edukacji seksualnej a
    mimo tego nie udało się wyeliminować patologii seksualnych i
    psychicznych. Można by wręcz powiedzieć, że nic się w tej sferze nie
    zmieniło a może nawet pogorszyło. Nie wypróbowano jeszcze tylko jednego:
    nie zalegalizowano kazirodztwa jako jednego z wielu zachowań seksualnych
    chociaż nie karze się już za kazirodztwo w Portugalii, Hiszpanii,
    Belgii, Holandii, Szwecji, Francji.

    Nigdzie też nie przetestowano, nawet na najmniejszą nawet skalę,
    rozwiązania o którym piszę od dawna, czyli wychowania seksualnego oraz
    inicjacji seksualnej dzieci w trójkącie: matka-dziecko-ojciec. Według
    mnie taka praktyka inicjacji spowoduje, że dziecko stanie się
    emocjonalnie równym swemu rodzicowi, uwolni się od poczucia niższości w
    stosunku do tegoż rodzica (z kompleksu Edypa/Elektry) i przestanie
    rywalizować z rodzicem o jego partnera.

    Podczas aktu inicjacji dziecko utrwali w sobie (poprzez doświadczenie)
    wzorce zachowań męskich i żeńskich, które obserwowało u rodziców podczas
    długiego okresu swojego wzrastania. Niedopuszczalną więc jest inicjacja
    w rodzinach, w których - poczynając od narodzin dziecka - panowały
    fałsz, obłuda, zakłamanie i wzajemne wyzyskiwanie się rodziców dziecka a
    miłość była tylko pustym słowem.

    Ważne jest również to, że rodzic umożliwiając dziecku sięgnięcie po
    swego partnera seksualnego nie traktuje tegoż partnera jako swoją
    własność lecz jako odrębną jednostkę. Akt inicjacji ma zatem znaczenie
    zasadnicze jeżeli chodzi o odrzucenie systemu własności prywatnej, który
    zdominował nasz dotychczasowy świat zbudowany na zakazie.

    Wladek Tarnawski - LeoTar
    Rozmowy z LeoTar'em @ http://leotar.friko.pl/fall_2014/

    ---
    Avast.