  • 1. Data: 2014-12-08 16:59:52
    Temat: Po co kod pocztowy na listach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Wysłałem błednie zaadresowany list.
    Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
    Ulica taka która jest zarówno w Poznaniu jak i w Luboniu.

    Sadziłem ze kod pocztowy jest wazniejszy i najpierw paczki sa po nim
    sortowane.
    Tymczasem list pojechał do Poznania, listonosz opatrzył go napisem, ze "nie
    mieszka, kod wskazuje na Luboń" po czym odesłał do nadawcy.
    Czy tak powinno byc?

  • 2. Data: 2014-12-08 17:10:25
    Temat: Re: Po co kod pocztowy na listach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-08 16:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Tymczasem list pojechał do Poznania, listonosz opatrzył go napisem, ze "nie
    > mieszka, kod wskazuje na Luboń" po czym odesłał do nadawcy.

    A czemu nie? Dobrze zrobił. Przecież bardziej prawdopodobne jest, że się
    pomyliłeś w kodzie, a nie w mieście.

    Co do pytania "po co" - aby było wiadomo czy masz na myśli Luboń w woj.
    pomorskim czy wielkopolskim.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-08 17:26:20
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > Tymczasem list pojechał do Poznania, listonosz opatrzył go napisem, ze
    > "nie mieszka, kod wskazuje na Luboń" po czym odesłał do nadawcy.

    cholera wie w UK jest to bardzo fajnie rozwiązane po kodzie pocztowym możesz na
    google maps znaleźć adres z dokładnością do ulicy szkoda że w PL nie moga czegoś
    takiego wprowadzić naprawdę bardzo ułatwia życie wystarczy znać kod pocztowy i
    numer domu i tarfiasz gdzie trzeba.

    pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2014-12-08 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A czemu nie? Dobrze zrobił. Przecież bardziej prawdopodobne jest, że
    > się pomyliłeś w kodzie, a nie w mieście.

    Trudno powiedziec co łatwiej.
    Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie
    ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.
    A przez to ze kod ma wyzszy priorytet.

    > Co do pytania "po co" - aby było wiadomo czy masz na myśli Luboń w
    > woj. pomorskim czy wielkopolskim.

    No tak :)

  • 4. Data: 2014-12-08 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik X-Man k...@w...pl ...

> [...]
    > w PL nie moga czegoś takiego wprowadzić naprawdę bardzo ułatwia życie
    > wystarczy znać kod pocztowy i numer domu i tarfiasz gdzie trzeba.

    W sensie ze kodów pocztowych jest duzo wiecej i sa tworza gestsza siatke?

  • 6. Data: 2014-12-08 18:07:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-08 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie
    > ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.

    Jak widać większy priorytet ma miasto - i dobrze, jest to logiczne ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-12-08 18:56:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-12-08 16:59, Budzik pisze:

    > Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
    > Ulica taka która jest zarówno w Poznaniu jak i w Luboniu.

    Kod pocztowy jest numerem POMOCNICZYM.

    Przesyłkę ZAADRESOWAŁEŚ a nie ZANUMEROWAŁEŚ. Miała dotrzeć do
    Poznania i do Poznania trafiła. W czym problem ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2014-12-09 07:59:45
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup

[...]

    --------------
    To napisz do tych od google maps niech wprowadzą kody pocztowe.
    W Polsce jest tak, że na jednej ulicy czasem masz kilka kodów pocztowych w
    zależności od numeru domu.

  • 9. Data: 2014-12-09 09:54:52
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-12-08 o 18:56, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Kod pocztowy jest numerem POMOCNICZYM.
    >
    > Przesyłkę ZAADRESOWAŁEŚ a nie ZANUMEROWAŁEŚ. Miała dotrzeć do Poznania i
    > do Poznania trafiła. W czym problem ?

    Poza tym łatwiej zapamiętać nazwę miast niż parę kodów pocztowych.

  • 10. Data: 2014-12-09 10:39:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2014, Budzik wrote:

    > Trudno powiedziec co łatwiej.
    > Ale zawsze sądziłem, ze na poczcie jest jakies automatyczne sortowanie
    > ktore dzieli po kodzie i dopiero potem patrzy sie na ulice.
    > A przez to ze kod ma wyzszy priorytet.

    Zależy od definicji "priorytetu".
    AFAIK dobrze piszesz - automat jest (pewnie głównie dla listów),
    ale to NIE ZNACZY że decyzja automatu jest ostateczna.
    A przy paczkach pewnie wrzucane są ręcznie i dlatego po drodze
    do Poznania nie zwiedził Lubonia.
    Bo nie byłoby dziwne, jakby pojechał do Lubonia i stamtąd
    został przekierowany na Poznań, wszak tak napisano w adresie.

    BTW: o ile PP. ma z okazji obecności skrzynek pocztowych doskonale
    rozwiązany problem zwrotów, o tyle dobrze wiedzieć, że trzeba
    uczynić nieczytelnym właśnie kod - bo jak automat rozpozna
    kod, to list ponownie trafi do adresata, dopisków "zwrot"
    automat nie czyta, a i listonosz niekoniecznie :D
    Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

    pzdr, Gotfryd