  • 1. Data: 2014-12-09 20:52:41
    Temat: Broń palna od osoby zmarłej
    Od: "tibam" <g...@i...pl>

    Witam,

    5 lat temu zmarł dziadek posiadający broń palną (pozwolenie tez).
    Nie było zadnego spadku itp.
    Po prostu po likwidacji mieszkania bron zabrał syn (brak pozwolenia) nigdzie
    tego nie głosząc.
    Nikt po prostu o tym nie pomyslał.

    Dziś, po 5 latach zapukała policja do drzwi i pyta czy nie wie gdzie jest ta
    broń.
    Ojciec spanikował bo facet był po cywilu i powiedział, że nie wie.

    Gliniarz zostawil numery tel i poszedł.
    Przez okno tata zobaczył, że wsiada do radiowozu wiec jednak chyba to
    prawdziwy gliniarz.

    Zadzwonił pod jeden z numerów ze ją znalazł.
    Jutro ma ktoś z komendy po nią przyjechać.

    Co dalej?
    Wystawią jakieś pokwitowanie na to?
    Trzeba coś załatwić dodatkowo?
    Coś grozi za takie trzymanie broni?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-12-10 00:28:36
    Temat: Re: Broń palna od osoby zmarłej
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Dec 2014 20:52:41 +0100, "tibam" <g...@i...pl> wrote:
    > Coś grozi za takie trzymanie broni?

    Do 8 lat więzienia.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-12-10 11:23:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2014 20:52, tibam pisze:

    [ciach]

    > Co dalej?
    > Wystawią jakieś pokwitowanie na to?

    To na pewno.

    > Trzeba coś załatwić dodatkowo?
    > Coś grozi za takie trzymanie broni?

    Posiadanie broni bez zezwolenia to grubsza sprawa.

    Odpowiadać pewnie będzie z wolnej stopy, ale w przypadku całej sprawnej
    broni palnej dobrze będzie, jeśli skończy się na umorzeniu sprawy w sądzie.

    Jak kiedyś znalazłem tylko amunicję (ledwie jeden nabój LR22) i
    odniosłem go na komisariat, to skończyło się na zdjęciach do kartoteki i
    bezwarunkowym umorzeniu sprawy z powodu braku szkodliwości społecznej
    - formalnie posiadałem amunicję jakiś czas bez zezwolenia, ale tylko w
    celu usunięcia jej z chodnika i dostarczenia policji. Z tym że umorzył
    sąd - akt oskarżenia do sądu poszedł.

    W tym przypadku lepiej zbierajcie pieniądze na adwokata, bo jak już
    policja sama szuka broni, to tak łagodnie raczej nie będzie.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2014-12-10 12:49:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 20:53:32 UTC+1 użytkownik tibam napisał:

    > Co dalej?
    Trzymajcie się twardo wersji że nie wiedzieliście o żadnej broni, jak policjant
    przyszedł i zapytał to Was zastanowiło, zaczęliście szukac, znaleźliście i
    zawiadomiliście policję.

  • 5. Data: 2014-12-10 14:22:05
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    Niewolniczy ustrój...

  • 6. Data: 2014-12-10 14:36:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-10 11:23, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > - formalnie posiadałem amunicję jakiś czas bez zezwolenia, ale tylko w
    > celu usunięcia jej z chodnika i dostarczenia policji. Z tym że umorzył

    I teraz bezwstydnie kłamiesz że jesteś nie notowany w policji.
    Nawet straszysz takich jak ja którzy o takich faktach ci przypominają
    sprawą o pomówienie czy oskarżeniem o stalking.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-12-10 21:58:09
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-09 o 20:52, tibam pisze:
> [...]
    > prawdziwy gliniarz.
    >
    > Zadzwonił pod jeden z numerów ze ją znalazł.
    > Jutro ma ktoś z komendy po nią przyjechać.

    Ja obstawałbym, że dziadek niczego nie zostawił.
    Gdyby nawet, ktoś, kiedyś znalazł broń, ze zmasakrowaną lufą i iglicą w
    rzece to problemów z tym nie powinno być. Dziadkowi giwera się znudziła,
    to zniszczył i wyrzucił. Swój wiek już miał.

  • 8. Data: 2014-12-10 22:07:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.12.2014 o 21:58, Baczek pisze:

> [...]

    "Przez okno tata zobaczył, że wsiada do radiowozu wiec jednak chyba to
    prawdziwy gliniarz. Zadzwonił pod jeden z numerów ze ją znalazł."

    Czegoś w powyższych zdaniach nie rozumiesz?

    A czy rozumiesz, że namawiasz do matactwa?

  • 9. Data: 2014-12-10 22:33:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > Trzeba coś załatwić dodatkowo?
    > Coś grozi za takie trzymanie broni?

    Posiadanie broni bez zezwolenia to grubsza sprawa.
    ---
    Gdzie dokładnie tu posiadanie ?

  • 10. Data: 2014-12-11 08:32:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>