  • 21. Data: 2007-11-17 16:30:29
    Temat: Re: po studiach dostalem bilet do wojska
    Od: "walec" <w...@o...eu>

    Any User <u...@a...pl> :

    > 3. A są w ogóle jakieś jeszcze konsekwencje posiadania D, oprócz problemów
    > z prawem jazdy?

    jak bedzie wojna to niedostaniesz broni.
    a na wojnie lepiej takowa posiadac.

  • 22. Data: 2007-11-17 16:52:55
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > jak bedzie wojna to niedostaniesz broni.
    > a na wojnie lepiej takowa posiadac.

    Eee tam... Guna można załatwić w kilka godzin.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2007-11-19 14:58:43
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2007 20:45:06 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > No i? Zbadaja go i jesli bedzie sie nadawal do prowadzenia pojazdow, to
    > bedzie mial prawo prowadzic.

    > Swoja drogsa, to chcialbym poznac podstawe prawna takiego skierowania.

    Podstawa jest w prawie o ruchu drogowym - Art. 122. pkt 1.4:
    "kierujący pojazdem skierowany decyzją starosty w przypadkach
    nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia;"

    A uszczegółowienie w rozporządzeniu ministra zdrowia w sprawie badań
    lekarskich kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania
    pojazdami §2:
    "5. Starosta może również skierować na badanie lekarskie osobę, co do
    której powziął wiarygodną informację o zastrzeżeniach w stanie zdrowia tej
    osoby, mogących powodować niezdolność do prowadzenia pojazdów."

    Nic niezgodnego z prawem ;-)

    Oczywiście to nie znaczy że każdemu to prawko zabiorą
    - bo to zależy od choroby - będąc inwalidą też można
    prowadzić samochód, ale jak ktoś udaje psychicznego żeby
    się wykręcić od wojska (kiedyś to był popularny sposób,
    nie wiem jak teraz) to się może zdziwić tracąc prawko.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2007-11-19 15:07:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2007 19:00:09 +0100, Jotte napisał(a):

    > Ale gdyby wyszło to na pewno nie wzięliby go do wojska. I co - zabrali by mu
    > też prawko?

    Oczywiście że nie - nic nie dzieje się z automatu - to tylko skierowanie na
    dodatkowe badania. Ale jest to jakieś utrudnienie dla symulantów. No i
    niektórych może wyłapać.

    Pozdrawiam,
    Henry