  • 1. Data: 2007-11-16 09:06:40
    Temat: Rozwiązanie umowy na czas określony
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam szanowne grono znających się na prawie.
    Wertuję kodeks pracy i nie mogę znaleźć pewnych rzeczy. Wyobraźmy sobie
    sytuację, że jest pracownik, który ma umowę na czas określony 3,5 roku.
    Ale w międzyczasie znalazł lepszą ofertę pracy i chce odejść. Wiadomo,
    można rozwiązać umowę za porozumieniem stron. Ale załóżmy, że pracodawca
    nie chce, nie ma ochoty ani woli. Czyli zostaje nam Art. 33 kodeksu. No
    ale załóżmy, że w umowie zabrakło tej kwestii (pragnę zaznaczyć, że to
    jest tylko moja dywagacja teoretyczna, gdyż nie widzę tej umowy przed
    sobą). Co w takiej sytuacji?? Art. 36 nie można zastosować, gdyż on mówi
    tylko o umowie na czas nie określony. Czy ktoś może coś powiedzieć na
    ten temat?? Ja się generalnie domyślam, że w umowie jest zapis zgodny z
    Art. 33. Ale pytam w tej chwili czysto teoretycznie. Czy jest możliwość
    rozwiązania takiej umowy o pracę??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 2. Data: 2007-11-16 10:07:06
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy na czas określony
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Buster pisze:
> [...]
    > ten temat?? Ja się generalnie domyślam, że w umowie jest zapis zgodny z
    > Art. 33. Ale pytam w tej chwili czysto teoretycznie. Czy jest możliwość

    Umowy o prace na czas określony nie można wypowiedzieć (!), chyba że w
    umowie wprost zawarty jest ustęp odnoszący się bodaj do artykułu 33
    kodeksu pracy.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 3. Data: 2007-11-16 17:36:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhjn2u$20q$1@inews.gazeta.pl Buster
    <r...@w...p.lodz.pl> pisze:

> [...]
    > temat?? Ja się generalnie domyślam, że w umowie jest zapis zgodny z Art.
    > 33. Ale pytam w tej chwili czysto teoretycznie. Czy jest możliwość
    Oczywiście, że jest - art. 55.

    --
    Jotte