  • 1. Data: 2007-11-16 10:27:12
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji - jak wypowiedzieć?
    Od: KK <j...@o...pl>

    Witam. Miałbym do Was takie pytanie: - czy taką umowę o zakazie można
    jakoś wypowiedzieć? Ewentualnie jak obejść?

    Po krótce opisze moją systuację:
    Rozpoczynając pracę podpisałem umowę o zakazie konkurencji z obecnym
    pracowdawca, wyżej wspomniana umowa obowiązuje mnie także pół roku po
    ustaniu stosunku pracy (pod karą umowną 40 tys. PLN). Tak się składa,
    że dostałem intratną propozycję od konkurencyjnej firmy, w której
    wykonywałbym te same czynności co obecnie. Z tego co się dowiadywałem
    to nawet zatrudnienie mnie teoretycznie na innym stanowisku nie
    załatwia sprawy, umowa o dzieło też nie wchodzi w rachubę. Stąd
    pytanie czy jest jakaś możliwość obejścia czy wypowiedzenia tej umowy
    (chyba każdą umowę można jakoś wypowiedzieć).

    Byłbym wdzięczny z pomoc i jakieś wskazówki. Pozdr. Tomek

  • 2. Data: 2007-11-16 10:44:14
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji - jak wypowiedzieć?
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Pytanie czy umowę którą podpisałeś jest w ogóle ważna. O ile pamietam to by
    zakaza konkuyrencji po ustaniu umowy o prace obowiązywał (max chyba rok)
    dotychczasowuy pracodawca musi ci cos płacić i to musi byc w tej umowie
    zapisane. Ale w sprawie szczegółów to pewnei jakis prawnik powinien
    popatrzyc na tą umowę.

    A.

  • 3. Data: 2007-11-16 10:46:27
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    KK pisze:
> [...]
    > pracowdawca, wyżej wspomniana umowa obowiązuje mnie także pół roku po
    > ustaniu stosunku pracy (pod karą umowną 40 tys. PLN). Tak się składa,

    Może się nie pokapują i nikt nie będzie występował o tą karę.

    Albo jeśli nowemu pracodawcy bardzo na Tobie zależy to będzie
    skłonny przystać na ewentualne pokrycie tego zobowiązania?
    Jednorazowe 40kzł to nie jest wielka kwota za pozyskanie
    dobrego specjalisty (jeśli oczywiście takowym jesteś).

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 4. Data: 2007-11-16 10:57:21
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Ja troche w innej sprawie.
    Po co podpisywac takie umowy? Czy nie lepiej olac pracodawce ktory o wymaga?
    Dlaczego w imie czego nakladac na siebie dobrowolnie kaganiec i lancuch...
    Jesli pracodawca ci powie, umowa albo do widzenia - to powiedz mu do
    widzenia:))
    Wowczas jesli naprawde mu na tobie zalezy to sie skontaktuje i da prace bez
    umowy o zakazie konkurencji.
    Zawsze nalezy na 1. wszym miejscu patrzec na siebie, swoja przyszlosc i
    zadbac w pierwszej kolejnosci o swoje, o pracodawcy sprawy pozniej.
    Bo nikt o ciebie nie zadba....

  • 5. Data: 2007-11-16 12:23:43
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 16, 11:57 am, "swen" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > Zawsze nalezy na 1. wszym miejscu patrzec na siebie, swoja przyszlosc i
    > zadbac w pierwszej kolejnosci o swoje, o pracodawcy sprawy pozniej.

    Ty popatrz, tak wlasnie mysli pracodawca. Ze ten pracownik co to ja go
    naucze know-how, sztuczek, kontakty z klientami mu udostepnie
    przejdzie do innej firmy za 500 zlotych wiecej na miesiac. A tamta
    firma dzieki niemu zyska 100 tysiecy. Wiec pisze umowe o zakazie
    konkurencji, dzieki niej pracownik jest spokojny ze np. mimo tego ze
    nie bedzie pracowal przez pol roku w poludniowej polsce to ja mu bede
    i tak placil. Ja jestem spokojny ze mi konkurencja nie podesle
    zgnilego jaja czyli przysle do mnie kogos od siebie zeby poznal moja
    firme a potem poszedl do nich z cala moja wiedza, baza danych itp.
    wiec takie umowy sa jak najbardziej podpisac.

  • 6. Data: 2007-11-16 12:53:40
    Od: KK <j...@o...pl>

    On 16 Lis, 11:44, "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > dotychczasowuy pracodawca musi ci cos płacić i to musi byc w tej umowie
    > zapisane. Ale w sprawie szczegółów to pewnei jakis prawnik powinien

    Mam taki zapis, że będę otrzymywał 25% średniej pensji. Tylko tak się
    zastanawiam czy da się taką umowę wypowiedzieć.

  • 7. Data: 2007-11-16 13:54:15
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji - jak wypowiedziea?
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > firme a potem poszedl do nich z cala moja wiedza, baza danych itp.
    > wiec takie umowy sa jak najbardziej podpisac.

    Pracownik, nie jest niewolnikiem pracodawcy. Jest wolnym czlowiekiem.
    Chce pracodawca utrzymac pracownika i swoje tajemnice dzialania firmy to
    moze zwiekszyc pensjie pracownikowi tak by konkurencja nie miala szans.
    Jesli pracodawcy by sie to oplacalo, to sprzedal by tego pracownika nie
    patrzac na nic, bo liczy sie kasa. A uklad pracodawca pracownik to nic
    innego jak biznes. Ktos da wiecej to nara...

  • 8. Data: 2007-11-16 14:14:25
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Nov 16, 2:54 pm, "swen" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > patrzac na nic, bo liczy sie kasa. A uklad pracodawca pracownik to nic
    > innego jak biznes. Ktos da wiecej to nara...

    Dlaczego mam placic komus za moja wiedze? Jak ktos nie jest w stanie
    zaakceptowac tego ze wiedza jest wiecej warta niz pracownik ktory ja
    posiada to na co mi go zatrudniac?

  • 9. Data: 2007-11-16 16:41:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com KK
    <j...@o...pl> pisze:

    > Mam taki zapis, że będę otrzymywał 25% średniej pensji. Tylko tak się
    > zastanawiam czy da się taką umowę wypowiedzieć.
    Po pierwsze - umów należy dotrzymywać.
    Po drugie rozwiązać tej umowy nie da się, ale może ona wygasnąć albo zostać
    rozwiązana za porozumieniem stron.
    Może być i tak, że jest ona nieważna.
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6715_2.html
    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
    5257.htm#top
    http://prawopracy.fr.pl/artykul.php?artnum=29

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-11-16 16:51:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    g.googlegroups.com
    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> pisze:

    > Dlaczego mam placic komus za moja wiedze?
    To nie tak. Placisz pracownikowi za to, ze on doswiadczenie i wiedze zdobyte
    wprawdzie od ciebie, ale dzieki _swojej_ pracy swiadczonej na twoja rzecz,
    zachowa przez jakis czas dla siebie.
    To kosztuje.
    Masz jednak przeciez proste wyjscie - zachowaj te swoja drogocenna wiedze
    dla siebie, cóz stoi na przeszkodzie?

    > Jak ktos nie jest w stanie
    > zaakceptowac tego ze wiedza jest wiecej warta niz pracownik ktory ja
    > posiada to na co mi go zatrudniac?
    A jest przymus?
    Rób sam.

    --