  • 1. Data: 2005-10-23 09:32:29
    Temat: pirackie programy - cd.
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    Witam,

    czytam sobie prawo autorskie i wychodzi, że korzystanie z programów bez
    licencji jest dozwolone:
    Prawo autorskie
    Oddział 3
    Dozwolony użytek chronionych utworów
    Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w
    zakresie własnego użytku osobistego.
    No właśnie. Programy znalazłem na stronach internetowych producentów oraz na
    płytach dołączonych do czasopism. Czyli programy zostały już
    rospowszechnione a ja korzystam z nich na własny użytek.

    cd. art. 23.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego
    utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego.
    O co tu chodzi?

    art. 23.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
    rozumiem, że mogę dać ten program babci, kumplowi i mojemu kotu i nie złamię
    prawa.

    Art. 118-1.
    1. Kto wytwarza przedmioty przeznaczone do niedozwolonego usuwania lub
    obchodzenia
    technicznych zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub
    zwielokrotnianiem utworu
    bądź też służące do nielegalnego odbioru nadawanych programów,
    przeznaczonych dla
    zamkniętego grona odbiorców, uzyskujących do nich dostęp po zapłaceniu
    wynagrodzenia
    usługodawcy, albo dokonuje obrotu takimi przedmiotami, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje przedmioty, o których mowa ust.
    1, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    z tego wynika, że krakowanie programów nie jest niedozwolone. Kraki przecież
    nie umożliwiają odtwarzania, przegrywania i zwielokrotniania.

    Jacek

  • 2. Data: 2005-10-23 09:40:48
    Temat: Re: pirackie programy - cd.
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    dodam do tego
    art. 269a kk
    Kto, nie będąc do tego uprawnionym, przez transmisję, zniszczenie,
    usunięcie, uszkodzenie lub zmianę danych informatycznych, w istotnym stopniu
    zakłóca pracę systemu komputerowego lub sieci teleinformatycznej, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    ja niczego nie zakłócam

    art. 269b kk
    § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom urządzenia
    lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1 albo § 2 w
    związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe, kody
    dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w
    systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej, podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3.

    krak nie umożliwia dostepu do do informacji przechowywanych w systemie
    komputerowym

  • 3. Data: 2005-10-23 10:01:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisał(a):

    > czytam sobie prawo autorskie i wychodzi, że korzystanie z programów bez
    > licencji jest dozwolone:

    Czytaj dokładnie. Jest tam napisane, że paragrafy dotyczące użytku
    osobistego nie dotyczą oprogramowania komputerowego.

    j.

  • 4. Data: 2005-10-23 10:09:06
    Od: "Jacek" <b...@a...pl>

    > Czytaj dokładnie. Jest tam napisane, że paragrafy dotyczące użytku
    > osobistego nie dotyczą oprogramowania komputerowego.

    może ja mam stary kodeks, bo nigdzie tego nie widzę.

    Jacek

  • 5. Data: 2005-10-23 10:09:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    > krak nie umożliwia dostepu do do informacji przechowywanych w systemie

    przeczytaj tresc art wymienionych w art 269b .1

    P.

  • 6. Data: 2005-10-23 10:46:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek wrote:

    > cd. art. 23.
    > Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego
    > utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego.
    > O co tu chodzi?

    O to, że kupując projekt domku nie możesz na jego podstawie postawić
    dwóch chałup.

  • 7. Data: 2005-10-23 14:02:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek napisał(a):

    > może ja mam stary kodeks, bo nigdzie tego nie widzę.

    Art. 77 Prawa Autorskiego.

    j.

  • 8. Data: 2005-10-23 14:18:50
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia 23 Oct 2005 12:01:18 +0200, januszek napisał(a):

    > Czytaj dokładnie. Jest tam napisane, że paragrafy dotyczące użytku
    > osobistego nie dotyczą oprogramowania komputerowego.

    Kto się przejmuje takimi pierdołami.
    Czekam na post roku "nie wiem, że istnieje prawo autorskie, więc mogę
    wszystko jak chcę i kiedy chcę".

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 9. Data: 2005-10-24 15:02:48
    Od: "JeRRy" <j...@w...vectranet.pl>

    > O to, że kupując projekt domku nie możesz na jego podstawie postawić
    > dwóch chałup.

    Czy aby na pewno ?
    To jakiś absurd.

    pozdrawiam