  • 1. Data: 2005-10-23 09:05:29
    Temat: Refundacja ze środków funduszu pracy
    Od: "artur" <v...@i...pl>

    Chcialbym zalozyc dzialalnosc gospodarcza...w zwiazku z powyzszym, jako
    osoba bezrobotna chce zlozyc wniosek o przyznanie z Funduszu Pracy
    srodkow na podjecie takiej dzialalnosci. W zwiazku z tym mam dwa
    pytania, a mianowicie:
    1. Czy jest to refundacja ("pozyczka") bezzwrotna? Jezeli tak, to jakie
    warunki musze spelnic?
    2. W jakiej wysokosci moge liczyc na przyznanie srodkow? (na stronie
    Urzedu Pracy jest info ze w wysokosci "nie więcej niż 500% przeciętnego
    wynagrodzenia". A ile to jest te 500% przecietnego wynagrodzenia?)

    Z gory dziekuje za odpowiedzi. pozdrawiam jacek

  • 2. Data: 2005-10-23 11:12:00
    Temat: Re: Refundacja ze środków funduszu pracy
    Od: Kira <c...@W...pl>

    artur wrote:

    > 1. Czy jest to refundacja ("pozyczka") bezzwrotna? Jezeli
    > tak, to jakie warunki musze spelnic?

    Musisz być zarejestrowany jako bezrobotny.
    Musisz prowadzić potem działalność przez minimum 12 miesięcy,
    inaczej oddajesz wszystko plus odsetki.
    Musisz mieć żyranta na tą dostację, w razie jakbyś przestał
    prowadzić działalność (płacić ZUS) i nie dałoby się tej forsy
    ściągnąć z Ciebie.
    Musisz przeznaczyć te pieniądze na wyposażenie, nie pokryjesz
    z nich opłat za media, ZUSów, najmu lokalu, itp. Możesz za to
    kupić komputer, mebelki, wiertarkę czy co tam potrzebujesz
    z wyjątkiem samochodu i innych pojazdów.
    Musisz wypełnić wniosek, w którym opiszesz szczegółowo swoją
    przyszłą działalność. Jeśli komisja uzna, że to rokuje jakieś
    szanse na przyszłośc, to przyzna Ci dotację. Jak nie, to nie.

    Google się kłania ;) Coś koło 12.000.

    Kira

  • 3. Data: 2005-10-23 11:37:08
    Od: "artur" <v...@i...pl>

> [...]
    > przyszłą działalność. Jeśli komisja uzna, że to rokuje jakieś
    > szanse na przyszłośc, to przyzna Ci dotację. Jak nie, to nie.

    - ale czy ta dotacja bedzie bezzwrotna, w przypadku kiedy moja firma
    przetrzyma minimum 12-mcy?
    - jaka wysokosc maksymalna moze byc tej dotacji?
    - czy to nie dotyczy przypadkiem osob do 25 roku zycia?
    pozdrawiam

    P.S. A jaka jest Wasza opinia na temat dzialalnosci typu: "handel
    elektroniczny"? Bo z taka sie wlasnie zamierzam...czy ma to szanse na
    zrozumienie ze strony komisji?

  • 4. Data: 2005-10-23 15:07:42
    Od: Kira <c...@W...pl>

    artur wrote:

    > - ale czy ta dotacja bedzie bezzwrotna, w przypadku kiedy moja
    > firma przetrzyma minimum 12-mcy?

    Tak.

    > - jaka wysokosc maksymalna moze byc tej dotacji?

    No przecież Ci to już napisałam.

    > - czy to nie dotyczy przypadkiem osob do 25 roku zycia?

    Nie.

    > P.S. A jaka jest Wasza opinia na temat dzialalnosci typu:
    > "handel elektroniczny"? Bo z taka sie wlasnie zamierzam...
    > czy ma to szanse na zrozumienie ze strony komisji?

    Z doświadczeń własnych -- niewielkie. Poza tym, nie wiem
    na co w takim przypadku zamierzasz tą dotację przeznaczyć?
    Na sam zakup komputera?...

    Kira

  • 5. Data: 2005-10-23 15:21:35
    Od: "artur" <v...@i...pl>

    > Z doświadczeń własnych -- niewielkie. Poza tym, nie wiem
    > na co w takim przypadku zamierzasz tą dotację przeznaczyć?
    > Na sam zakup komputera?...

    Przede wszystkim na zakup towaru do sklepu internetowego.

  • 6. Data: 2005-10-23 15:33:53
    Od: Kira <c...@W...pl>

    artur wrote:

    > Przede wszystkim na zakup towaru do sklepu internetowego.

    To może stanowić bodajże chyba 15% przyznanej dotacji, chociaż
    musiałabym sprawdzić ile dokładnie. Ale napewno niewielką jej
    część, przy czym reszta musi być przeznaczona na urządzenia.

    Kira