  • 1. Data: 2005-10-23 06:45:14
    Temat: Jak długo może trwać wykreślenie wpisu w hipotece ?
    Od: Bior <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie jak długo trzeba czekać na wykreślenie wpisu z hipoteki po
    całkowitym spłaceniu kredytu na mieszkanie. Podobno trzeba czasami
    czekać nawet rok ze względu na powolne działanie sądów. Następuje w
    takiej sytacji chyba lekka desynchronizacji rzeczywistej sytuacji z tym
    co jest w papierach. Zastanawiam się czy ewentualnie bank mógłby
    wykorzytać do jakichś złych celów np: bank pada, kredyt spałacony ale
    zapis w hipotece jest więc można go wykorzystać.

    Pozdrawiam
    Bior

  • 2. Data: 2005-10-23 08:20:00
    Od: Bior <m...@w...pl>

    Użytkownik Bior napisał:

> [...]
    > wykorzytać do jakichś złych celów np: bank pada, kredyt spałacony ale
    > zapis w hipotece jest więc można go wykorzystać.

    Czyżbym sobie odpowiedział tym art. ?

    Art. 29. Wpis w księdze wieczystej ma moc wsteczną od chwili złożenia
    wniosku o dokonanie wpisu, a w wypadku wszczęcia postępowania z urzędu -
    od chwili wszczęcia tego postępowania.

    Bior

  • 3. Data: 2005-10-24 18:22:43
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Bior pisze:

    > Czyżbym sobie odpowiedział tym art. ?

    > Art. 29. Wpis w księdze wieczystej ma moc wsteczną od chwili złożenia
    > wniosku o dokonanie wpisu, a w wypadku wszczęcia postępowania z urzędu -
    > od chwili wszczęcia tego postępowania.

    Niezupełnie. W księdze wieczystej zamieszczono wzmiankę o wniosku, która
    mówiąc w uproszczeniu wyłącza możliwość "skorzystania z zapisu w hipotece".

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov