  • 1. Data: 2002-09-02 18:44:35
    Temat: piracki program i policja
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    Dzisiaj wpadla do mnie policja i zabezpieczyla program piracki - gre, ktora
    kupilem od goscia w Internecie.
    Goscia zatrzymali razem z dowodami przesylek i tak namierzyli wszystkich
    kupujacych.
    Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    k...@v...pl

  • 2. Data: 2002-09-02 22:08:21
    Temat: Re: piracki program i policja
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    strata czasu
    bedziesz wezwany pare razy i na tym sie skonczy
    umorzenie
    niska szkodliw spo czynu

  • 3. Data: 2002-09-02 22:26:55
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 2 Sep 2002 20:44:35 +0200, "KM" <k...@m...pl> wrote:

    >Dzisiaj wpadla do mnie policja i zabezpieczyla program piracki - gre, ktora
    >kupilem od goscia w Internecie.

    Przeszukali ci pokoj i/lub kompa, czy stojac w przedpokoju zazadali
    wydania GRY?

  • 4. Data: 2002-09-03 07:44:09
    Od: "CDFT" <I...@o...pl>

> [...]
    > kupujacych.
    > Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    zeznaj, ze myslales ze program jest legalny i skusila ciebie atrakcyjna
    cena, a nie wiesz jak odroznic piracki program od legalnego. Kupiles w
    dobrej wierze. Zeznasz to i raczej bedziesz mial spokoj. Prawdopodobnie
    wezwa ciebie kilka razy na komende, a byc moze i do sadu w charakterze
    swiadka, aby zeznac w jaki sposob doszlo do transakcji, czy wiedziales ze
    program moze byc piracki, czy wiesz jak odroznic pirata od legala, szczegoly
    dot. oferty pirata itp. Im podasz mniej szczegolow tym bedziesz mniej
    wartosciowy dla prokuratora i sie odczepaia szybciej od ciebie :)) itp.

    ps.
    Lepiej pozbadz sie piratow z kompa i plyt, licho nie spi.

  • 5. Data: 2002-09-03 09:36:43
    Temat: Re2: piracki program i policja
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2002 20:44:35 +0200, uzytkownik "KM" <k...@m...pl>
    znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z tego co nastepuje:

    >Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    Moze beda chcieli to podrzucic pod paserstwo. Ustawa wyszczegolnia, ze
    paserstwu podlegaja rowniez programy komputerowe, czyli rowniez
    (chyba) gry.

    Ale to teoria, zaprosza na komende, powiesz im co i jak uwazasz za
    stosowne ;-) i sie na tym skonczy na 99%.

    Chyba ze sie beda straszliwie nudzic, to zamiast lapac mordercow,
    mafiozow, pedofili i gwalcicieli dobiora sie do chlopaka ktory kupil
    sobie gierke, bo to i latwo wykryc i wykrywalnosc skoczy do gory...

    BTW. Zrobili Ci oficjalne przeszukanie mieszkania czy zazadali tylko
    wydania konkretnej plyty CD ?

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ http://www.divx.com.pl ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \_____ WIRELESS SOLUTIONS _____/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \__ http://wap.divx.com.pl __/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 6. Data: 2002-09-03 09:38:39
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

> [...]

    >Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    Moze beda chcieli to podrzucic pod paserstwo. Ustawa wyszczegolnia, ze
    paserstwu podlegaja programy komputerowe, czyli rowniez (chyba) gry.

    Ale to teoria, zaprosza na komende, powiesz im co i jak uwazasz za
    stosowne ;-) i sie na tym skonczy na 99%. Za kilka miesiecy umorza
    sprawe. Jak chcesz byc na biezaca, zazadaj abys byc informowany o
    przebiegu sledztwa, wtedy dostaniesz decyzje o umorzeniu dochodzenia,
    ktore niechybanie nastapi :)

  • 7. Data: 2002-09-03 09:50:21
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Mon, 2 Sep 2002 20:44:35 +0200, "KM" <k...@m...pl> wrote:

    >Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    Praktycznie nic - poza stratą czasu.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 8. Data: 2002-09-03 09:51:05
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Tue, 03 Sep 2002 00:26:55 +0200, Klasyk <k...@f...onet.pl>
    wrote:

    >Przeszukali ci pokoj i/lub kompa, czy stojac w przedpokoju zazadali
    >wydania GRY?

    Podejrzewam że mieli nakaz przeszukania "pomieszczeń mieszkalnych i
    gospodarczych" ;-))

  • 9. Data: 2002-09-03 10:25:15
    Od: "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl>

    > Wszystko fajnie, ale co mi teraz grozi ?

    Odpowiedzialność karna

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.
    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki utwór,
    artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż określony w
    ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa pokrewne określone w
    art. 16, art. 17, art. 18, art. 19 ust. 1 lub 2, art. 20 ust. 1 i 2, art. 40
    ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 2 i art. 97,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    Art. 117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej
    lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub
    nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub
    pomaga w jego ukryciu,
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 5.
    3. Jeżeli na podstawie towarzyszących okoliczności sprawca przestępstwa
    określonego w ust. 1 lub 2 powinien i może przypuszczać, że przedmiot został
    uzyskany za pomocą czynu zabronionego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    Art. 1181. 1. Kto wytwarza przedmioty przeznaczone do niedozwolonego
    usuwania lub obchodzenia technicznych zabezpieczeń przed odtwarzaniem,
    przegrywaniem lub zwielokrotnianiem utworu bądź też służące do nielegalnego
    odbioru nadawanych programów, przeznaczonych dla zamkniętego grona
    odbiorców, uzyskujących do nich dostęp po zapłaceniu wynagrodzenia
    usługodawcy, albo dokonuje obrotu takimi przedmiotami,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.
    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje przedmioty, o których mowa w
    ust. 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    Art. 119. Kto uniemożliwia lub utrudnia wykonywanie prawa do kontroli
    korzystania z utworu, artystycznego wykonania, fonogramu lub wideogramu albo
    odmawia udzielenia informacji przewidzianych w art. 47,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    Art. 120.
    Art. 121. 1. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117, 118
    lub 118[1], sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących z przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.
    2. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117 lub 118, sąd
    może orzec przepadek przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.
    Art. 122. Ściganie przestępstw określonych w art. 115, art. 116 ust. 1, 2 i
    4, art. 117 ust. 1, art. 118 ust. 1, art. 118[1] oraz art. 119 następuje na
    wniosek pokrzywdzonego.
    Art. 1221. W sprawach o przestępstwa określone w art. 115-119 pokrzywdzonym
    jest również właściwa organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
    lub prawami pokrewnymi.
    Art. 123. Minister Sprawiedliwości, w drodze rozporządzenia, może wyznaczyć
    sądy rejonowe właściwe do rozpoznawania spraw o przestępstwa, o których mowa
    w art. 115-119 - na obszarze właściwości danego sądu okręgowego.

  • 10. Data: 2002-09-03 12:42:44
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    z tego widac ze nawet dozywocie