  • 21. Data: 2006-05-25 13:48:54
    Temat: [OT]Re: paranoja
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Tak, ale jako, że watson, to moje imie nr 2, doszedłem drogą dedukcji ,
    > że i wysłał ... Wynika to ew. z 2 postu.

    To zdradź drogę tej dedukcji, bo nie wiem z czego to ma wynikać, a
    zwłaszcza co ma do tego drugi post :)

    p. m.

  • 22. Data: 2006-05-25 21:09:14
    Temat: Re: paranoja
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Stasio Podróżnik* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Zniszczyć element wyposażenia własnego pojazdu. Ktoś blokując pojazd
    > i odmawiając "uwolnienia" wedle mnie przywłaszcza sobie cudze mienie ...

    No do przywłaszczenia jeszcze troszkę pozostaje. Natomiast zapewne
    bezprawnie zmusza do czynienia bądź znoszenia czegoś.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 23. Data: 2006-05-25 21:15:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    KACPER [###k...@c...pl.###] napisał:

    Na Twoim miejscu złożył bym zawiadomienie o przestępstwie Policji
    wskazując, że n/n osoba z firmy takiej to a takiej żąda od Ciebie 200
    zł w zamian za zwrot bezprawnie zatrzymanego pojazdu, co stanowi czyn
    zabroniony opisany w art. 286§2 kk. Ścigane z urzędu. Dobrze by było,
    byś miał jakiś dowód, że żądają tych 200 zł, więc może powiedz im, by
    Ci jakieś wezwanie napisali :-) W zawiadomieniu dodaj informację o tej
    genialnej uchwale podnosząc, że członkowie Rady dopuścili się
    podżegania do przestępstwa. Zawiadomienie złóż wzywają Policję na
    miejsce i po dokonaniu przez Policję oględzin uważam, że po ponownym
    wezwaniu właścicieli tej firmy do zdjęcia blokady spokojnie możesz ją
    odciąć.

    Prawo dość jasno określa przypadki, w których można blokować
    pozostawione pojazdy. Uprawnienia takie mają Policja, Straż Miejska i
    może ktoś tam jeszcze, bo nie chce mi się szukać. Ale na pewno nie
    prywatna firma.

  • 24. Data: 2006-05-27 07:28:29
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

> [...]
    > pozostawione pojazdy. Uprawnienia takie mają Policja, Straż Miejska i
    > może ktoś tam jeszcze, bo nie chce mi się szukać. Ale na pewno nie

    Wszystko brzmi fajnie,
    tylko niepokoi mnie to, że to nie działo sie na
    drodze publicznej ale na terenie prywatnym.
    Czy właściciel nie ma prawa
    rozporządząc swoim mieniem wedle swej woli ?
    Czy takim rozporządzeniem nie jest ustalenie zasad
    parkowania.
    Ciekaw jestem opinii w tej sprawie.

    m.

  • 25. Data: 2006-05-27 10:26:11
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    mądrala (_wytnij_to_) napisał(a):

> [...]
    > Czy właściciel nie ma prawa
    > rozporządząc swoim mieniem wedle swej woli ?
    > Czy takim rozporządzeniem nie jest ustalenie zasad

    Właściciel ma prawo tworzyć własne przepisy porządkowe, ale
    środki przymusu może stosować tylko w granicach ustawy. W przypadku
    agencji ochrony ustawa o ochronie osób i mienia wymienia dopuszczalne
    środki przymusu, jakie pracownik ochrony może stosować. Nie ma
    wśród nich unieruchomienia pojazdu, zatem jest to bezprawne.
    Sądzę, że spółdzielnia i agencja w takich przypadkach może i
    powinna wezwać Straż Miejską, jeżeli takie środki miałyby być
    podjęte.
    Mnie zastanawia postawa policjanta, który mówił o powództwie
    cywilnym- z czego wynika, że uznał to za działanie bezprawne), ale
    nie podjął żadnych czynności. Według mnie jest to jego zaniedbanie
    obowiązkó służbowych.

  • 26. Data: 2006-05-27 16:11:24
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

[...]
    -------------------------------------

    A czy unieruchomienie auto to środek przymusu ?
    A może to tylko cos na podobieństwo zabezpieczenia ?
    To, że delikwent złamał przepis porządkowy jest przeciez
    oczywiste. W jaki zatem sposób własciciel może
    egzekwować przestrzegania
    przepisów porządkowych na swoim terenie - prywatnym
    terenie ?
    Czy tylko prośbą ?
    Interesują mnie odpowiedzi na takie pytania
    nie dlatego aby dłubać w tej konkretnej sprawie
    ale dlatego, że ogrodzonych nieruchomości tego rodzaju
    jest coraz więcej.

    m.

  • 27. Data: 2006-05-27 17:46:54
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Unieruchomienie pojazdu to środek przymusu wymieniony w art. 16 ust.2
    ustawy o Policji, jak również w ustawie o strażach gminnych (czyli
    miejskich). Ustawa o ochronie osób i mienia akurat tego środka nie
    wymienia w dozwolonych środkach przymusu.
    Zastanowiłem się nad obowiązkami Policji i Straży Miejskiej i
    sądzę, że egzekwowanie wewnętrznych przepisów porządkowych nie
    powinno należeć do obowiązków tych organów. Stałoby się
    niejasne, kiedy te organy mają obowiązek interweniować, gdyż chodzi
    o ochronę porządku publicznego, a kiedy nie, bo to tylko spory
    sąsiedzkie.
    Pracownikom ochrony pozostaje wedle tego czuwanie nad tym, aby ktoś
    np. nie zaparkował nieprzepisowo i odpowiednio wczesne reagowanie, tak
    aby taka osoba nie zdążyła się oddalić, pozostawiając samochód.
    W tej sytuacji późniejsze "mandaty" są dla mnie niepoważne, gydz
    pozbawione jakiejkolwiek sankcji.

  • 28. Data: 2006-05-27 18:28:20
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    mądrala wrote:

    > A czy unieruchomienie auto to środek przymusu ?

    A nie?

    > A może to tylko cos na podobieństwo zabezpieczenia ?

    Równie dobrze mógłby zrobić mordobicie lub zdemolować ten samochód.

    > To, że delikwent złamał przepis porządkowy jest przeciez
    > oczywiste.

    Przepis?

    > W jaki zatem sposób własciciel może
    > egzekwować przestrzegania
    > przepisów porządkowych na swoim terenie - prywatnym
    > terenie ?

    Jest taka instytucja. "Sąd powszechny" się nazywa.

    Masz jeszcze jakieś zabawne pytania?

  • 29. Data: 2006-05-27 18:47:55
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    mądrala wrote:

    > Czy właściciel nie ma prawa
    > rozporządząc swoim mieniem wedle swej woli ?

    Swoim? W granicach określonych przez prawo - oczywiście.

    > Czy takim rozporządzeniem nie jest ustalenie zasad
    > parkowania.

    Oczywiście. Też w granicach określonych przez prawo.

    Założenie blokady prawo to łamie.

  • 30. Data: 2006-05-27 22:54:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    mądrala [###jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl.###] napisał:

    > Wszystko brzmi fajnie,
    > tylko niepokoi mnie to, że to nie działo sie na
    > drodze publicznej ale na terenie prywatnym.

    No i co z tego?

    > Czy właściciel nie ma prawa
    > rozporządząc swoim mieniem wedle swej woli ?

    Swoim mieniem oczywiście, że ma. Ale samochód pytającego nie jest
    raczej mieniem należącym do Spółdzielni, o firmie zewnętrznej nie
    wspominając.

    > Czy takim rozporządzeniem nie jest ustalenie zasad
    > parkowania.
    > Ciekaw jestem opinii w tej sprawie.

    Ależ oczywiście. I spółdzielnia może: powiadomić o wykroczeniu
    Policję, sama skierować wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego albo
    złożyć pozew cywilny o naruszenie posiadania nieruchomości. Natomiast
    blokując samochód narusza cudze prawo własności.