  • 1. Data: 2006-05-25 08:41:11
    Temat: 250zl + 6ptk + brak odwololania od decyzji sadu ?
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam kiedys pisalem na owej grupie o mojej sytuacji zwiazanej z mandatem.
    po krotce przypomne,
    wjazd obok smietnika na miejsce ktore bylo oznaczone zakazem ruchu,
    podwozilem schorowana babcie akcja trwala kilka sekund.
    Gdy juz cofalem policjant wyjechal z drogi pubblicznej z za zakretu zobaczyl
    mnie zatrzymal i dal 250zl + 6ptk z artk. 9.
    opisalem sytuacje na grupie, dowiedzialme sie ze moge sie odwolac - zrobilem
    to.
    Dzis mialem sprawe (mandat byl w kwietniu), sad sie pyta o sprawe wiec mowie
    ze bylem w strefie ograniczonej prywatnej dostalem mandat z artk9 ktory mowi
    o drodze publicznej a to nie jest ta droga.
    Sad natomiast mowi ze to jest moja opinia, ze skoro przyjelem mandat to nie
    moge sie od niego odwolac,
    Ja na to: nawet jak mandat nie ma podstawy prawnej mowi o innej drodze?a ona
    do mnie ze to ja tak uwazam.(mowilem rowniez ze pod presja policjanta mandat
    zostal przyjety)
    Sad mowi ze to wszystko mandat mam zaplacic.
    A ja sie pytam czy moge sie odwolac, a ta ze nie bo decyzja jest prawomocna.
    Czyli co ?pozostalo m itylko zaplacic mandat?nawet jesli jest niezgodny z
    kodeksem ruchu ?Nawet sie odwolac nie moge od tego ?To niemozliwe, skoro
    dostaje mandat z ark9 ktory mowi o drodze publicznej a ja bylem na prywatnej
    ???????
    Prosze o pomoc !!!!!

  • 2. Data: 2006-05-25 08:42:28
    Temat: Re: 250zl + 6ptk + brak odwololania od decyzji sadu ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    bartek napisał(a):

    > Prosze o pomoc !!!!!

    Było mandatu nie przyjmować. Teraz płać.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-05-25 09:47:04
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    Gdybym wiedzial to bym tak zrobil, czyli innego wyjscia ani nie mam ?odwolac
    sie tez nie moge?

  • 4. Data: 2006-05-25 10:13:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    bartek napisał(a):
    > witam kiedys pisalem na owej grupie o mojej sytuacji zwiazanej z mandatem.
    > po krotce przypomne,

    Co to jest krotka(krótka?) w tej sytuacji i kiedy ona nastąpi?.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-05-25 10:14:17
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    bartek napisał(a):

> [...]
    > zostal przyjety)
    > Sad mowi ze to wszystko mandat mam zaplacic.

    Guzik prawda, od mandatu mozesz sie odwolac w przeciagu 7 dni - sad sie
    wykazal ignorancja.

    Ale ty rowniez mogles sie podeprzec odpowiednimi przepisami i tyle.

    Jacek

  • 6. Data: 2006-05-25 10:18:11
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    odwolalem sie od mandatu, przyjalem po czym 2 dni pozniej odwolalem
    (kwiecien) a dzis mamy maj, dzis byla sprawa
    a sad uznal ze to tylk ow moim mniemaniu nie powinienem placic ?glupota?!
    skoro mandat nie ma podstawy prawnej to na jakiejs podstawie jestem
    osadzaony ?
    ark 9 mowi o drogach publicznych
    ja bylem na drodze wewetrznej!!!

  • 7. Data: 2006-05-25 10:43:03
    Od: KaMil <m...@o...pl>

    castrol <j...@w...blumen.pl> napisal(a):

    > sie odwolac w przeciagu 7 dni - sad sie wykazal ignorancja.
    A moze dlatego, ze 'przeciagu' ;-)
    --
    KaMil

  • 8. Data: 2006-05-25 11:23:31
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    bartek wrote:

> [...]
    > ?To niemozliwe, skoro dostaje mandat z ark9 ktory mowi o drodze
    > publicznej a ja bylem na prywatnej ???????

    Nie daj się, walcz o swoje. Poszukaj porady u prawników (niektórzy
    udzielają bezpłatnych porad). Szukaj odpowiedzi w googlach, dzwoń,
    pytaj. Teraz wszyscy stosują taką taktykę w nadziei, że nie każdy
    zdobędzie się na odwołanie. Np. ZUS zabiera renty inwalidom w nadziei,
    że taki człowiek nie będzie w stanie samodzielnie odwołać się od ich
    decyzji. Raczej targnie się na swoje życie gdy braknie środków na
    utrzymanie.

    --
    jonatan

  • 9. Data: 2006-05-25 14:18:16
    Od: "colllien1" <c...@w...pl>

    oki, ale teraz pytanie skoro Sad powiedzial ze nie moge sie odwolac od
    decyzji bo jest prawomocna to wkoncu moge sie odwolac czy nie ?kurde, mandat
    byl jest wg mnie niezgodny z artykulem wiec hmm

  • 10. Data: 2006-05-25 16:17:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "colllien1" <c...@w...pl> napisał:

    >oki, ale teraz pytanie skoro Sad powiedzial ze nie moge sie odwolac od
    Nie myl pojęć. Człowiek, zgodził się z wykroczeniem, które faktycznie
    popełnił. Przyjął mandat, który tym samym się uprawomocnił. Potem
    złożył odwołanie od prawomocnego MK, a sąd jego argumentów nie
    podzielił. Na tym droga odwoławcza się zakończyła. Ile razy chcesz sie
    odwoływać.

    > to wkoncu moge sie odwolac czy nie
    Możesz, ale NIE możesz żądać, aby sąd stwierdził, że wykroczenie nie
    było wykroczeniem, skoro fakty temu przeczą.

    > mandat byl jest wg mnie niezgodny z artykulem
    Którym ? Mandat jest za wykroczenie, a NIE za artykuł.

    --
    Artur Golański