  • 1. Data: 2006-05-25 09:33:18
    Temat: Czy mBank stosuje lichwiarskie narzuty?
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    Mam kartę kredytową w mBanku. W roku ubiegłym wszystko drobne
    przekroczenia limitu wynikające z naliczenia opłat i prowizji
    skutkowały jedynie większą wpłatą kwoty minimalnej w następnym okresie
    rozliczeniowym. Od początku tego roku mBank stosuje jakieś dziwne
    praktyki. Wpłacam kwotę minimalną wyliczoną przez bank i okazuje się,
    że bank po kilku dniach nalicza dodatkowe opłaty po których zostaje
    przekroczony limit kredytowy i zaczyna lawinowo narastać kwota
    zadłużenia od której naliczane są kilkakrotnie opłaty "Za przekroczenie
    limitu -30 zł", "Za opóźnienie w spłacie 30 zł" "KAPITALIZACJA OPŁAT I
    PROWIZJI Z POPRZEDNIEGO CYKLU ROZL. 66 zł", "OPŁATA ZA WYSŁANIE MONITU
    15 zł", "OPŁATA ZA WEZWANIE DO ZAPŁATY 15 zł", Opłata za kopię wyciągu
    5 zł". Niektóre pozycję pojawiają się z datą wsteczną. Np. jeszcze
    wczoraj tj. 24-05-2006 nie było pozycji "opłata za wezwanie do zapłaty"
    natomiat dzisiaj rano pojawiła się w operacjach bieżących z dwoma
    datami 19 i 20-05-2006 r. Nadmieniam, że kilkukrotne ponad 40 minutowe
    rozmowy telefoniczne z konsultantami mBanku niczego nie wyjaśniły. Czy
    mBank nie łamie ustawy antylichwiarskiej stosując takie narzuty?

    --
    jonatan

  • 2. Data: 2006-05-25 09:46:50
    Temat: Re: Czy mBank stosuje lichwiarskie narzuty?
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    jonatan wrote:

> [...]
    > rozmowy telefoniczne z konsultantami mBanku niczego nie wyjaśniły. Czy
    > mBank nie łamie ustawy antylichwiarskiej stosując takie narzuty?

    dlatego nie mam zamiaru podpisać na razie umowy o kredytową bo wszystko ładnie jak
    się spłaci w ciągu tych 26 czy ilu dni, ale co będzie kiedy sięnie uda

  • 3. Data: 2006-05-25 10:44:55
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    jonatan wrote:
    > mBanku niczego nie wyjaśniły. Czy mBank nie łamie ustawy
    > antylichwiarskiej stosując takie narzuty?

    Następny, który podpisał umowę bez czytania ...

    --
    marfi

  • 4. Data: 2006-05-25 11:03:17
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    marfi wrote:

    > Następny, który podpisał umowę bez czytania ...

    Następny mądrala, nie znasz odpowiedzi nie odpowiadaj!

    --
    jonatan

  • 5. Data: 2006-05-25 11:13:42
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > rozmowy telefoniczne z konsultantami mBanku niczego nie wyjaśniły. Czy
    > mBank nie łamie ustawy antylichwiarskiej stosując takie narzuty?

    jakie lichwiarstwo - normalne opłaty - jak w każdym chyba banku
    przestrzegaj terminów to będzie ok
    co do opłaty za wezwanie - było od zawsze :) wiem bo mnie kiedyś (z 1,5 roku
    temu) to też spotkało - ale pretensję mogłem mieć tylko do siebie

    pozdr
    Paweł

  • 6. Data: 2006-05-25 11:34:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 25 May 2006 11:03:17 +0000 (UTC), jonatan napisał(a):

    > Następny mądrala, nie znasz odpowiedzi nie odpowiadaj!

    Zna odpowiedź i Ci ją podał. Patrz co podpisujesz, czytaj cenniki i nie
    ufaj reklamom.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-05-25 11:35:23
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    trabancik wrote:

> [...]
    > co do opłaty za wezwanie - było od zawsze :) wiem bo mnie kiedyś (z
    > 1,5 roku temu) to też spotkało - ale pretensję mogłem mieć tylko do

    A wiesz, że banki kochają takich klientów jak Ty? Moja wina, moja, moja
    bardzo wielka wina.

    --
    jonatan

  • 8. Data: 2006-05-25 11:47:21
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    > A wiesz, że banki kochają takich klientów jak Ty? Moja wina, moja, moja
    > bardzo wielka wina.

    ale nawet jak powie że nie jego wina i chce zwrotu , to i tak nie dostanie

  • 9. Data: 2006-05-25 13:09:03
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Następny mądrala, nie znasz odpowiedzi nie odpowiadaj!
    >
    > --

    Jak jesteś osioł to płać. Trzeba czytać umowy.

    Tomek

  • 10. Data: 2006-05-25 16:58:40
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ale nawet jak powie że nie jego wina i chce zwrotu , to i tak nie dostanie

    Bo to taki bank. W BOŚ mialem sytuacje, w ktorej bankowosc internetowa nie
    zaktualizowala sie przez jakis tydzien (jakas awaria) i po prostu fizycznie
    nie mialem mozliwosci zorientowac sie, ze przekraczam limit i dochodza
    oplaty za prowadzenie konta (7 zl przy wyplatach bez prowizji we wszystkich
    bankomatach to smieszna oplata, ale jest). Panie w banku byly bardzo mile,
    zrozumialy sytuacje w mig i "na pniu" zalatwily wycofanie oplat karnych,
    majac na wzgledzie, ze klient nie mial mozliwosci zapoznac sie ze stanem
    swojego konta przez tydzien, w ktorym doszly oplaty i przekroczony zostal
    limit debetu. Do MBanku zrazilem sie juz podczas podpisywania umowy... :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger