  • 1. Data: 2006-05-25 08:26:46
    Temat: Firma nie płaci pensji po wypadku, jak ich nacisnąć?
    Od: "grani" <r...@i...pl>

    Witam,

    Mój brat upadł w pracy i ma uszkodzony kręgosłup. Już wcześniej
    lekarz zalecał zmianę stanowiska, bo praca była za ciężka i
    rodziła pewne obawy zdrowotne. Firma o tym wiedziała, ale nie
    chciała dać mu innego zajęcia. No i stało się-upadł, przyjechała
    karetka, i okazało się, że musi się długotrwale leczyć
    (rehabilitacja-operacja-rehabilitacja). Firma na początku się
    wystraszyła, obiecywała pomoc we wszelkim zakresie (opłacenie
    dobrego szpitala, rehabilitacji itp). Mój brat pojechał do sanatorium
    (zawsze najpierw próbuje się z kręgosłupem nieinwazyjnie), a po
    powrocie okazało się, że nie dostał wypłaty, pomimo, że wciąż
    jest zatrudniony. Ponoć na papierku z sanatorium zabrakło wpisu o
    tym, że pobyt miał związek z wypadkiem w pracy (czy jakoś tak). Ale
    możliwe też, że po prostu wkrada się zła wola. Niestety, brat, ja
    i otoczenie, jesteśmy niezamożni-brak pensji kładzie na łopatki, bo
    jest ona tak mała, że nie można z niej oszczędzać.

    Czy ktoś może pomóc napisać kilka zdań, jakie należało by
    zawrzeć w piśmie, które by dyscyplinowało, "straszyło" bardzo
    bogatą firmę i wymuszało na niej ich powinności? Warto ich
    postraszyć odszkodowaniami i obowiązkiem płacenia renty? I czy to
    wogóle możliwe?

    Proszę o pomoc. Pilne.

    Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia dla wszystkich.
    Grani