  • 31. Data: 2006-05-28 05:17:55
    Temat: Re: paranoja
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ależ oczywiście. I spółdzielnia może: powiadomić o wykroczeniu
    > Policję, sama skierować wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego

    Moim zdaniem nie ma tu wykroczenia, gdyż przepisy zabraniające
    parkowania mają tu charakter wewnętrzny, a KW stanowi ochronę przed
    naruszaniem Prawa o Ruchu Drogowym.

  • 32. Data: 2006-05-28 07:21:12
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > Ależ oczywiście. I spółdzielnia może: powiadomić o wykroczeniu
    > Policję, sama skierować wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego albo
    > złożyć pozew cywilny o naruszenie posiadania nieruchomości. Natomiast
    > blokując samochód narusza cudze prawo własności.

    Poczytaj początek,
    to nie spółdzielnia.

    m.

  • 33. Data: 2006-05-28 07:24:30
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > Jest taka instytucja. "Sąd powszechny" się nazywa.
    >
    > Masz jeszcze jakieś zabawne pytania?

    Jasne,
    ale nie do ciebie

    Bo ty, jak zrozumiałem, w przypadku gdy
    ktos postawi na twojej działce samochód będziesz pozywał go do sądu.

    Powodzenia życzę.

    m.

  • 34. Data: 2006-05-28 07:49:21
    Od: c...@o...pl

    Dnia 25-05-2006 o 10:42:47 KACPER <k...@c...pl> napisał:

    > Przyjechal policjant, zapoznal sie ze sprawa i powiedzial tak: ja Pana
    > ukaram teraz mandatem za parkowanie w miejscu niedozwolonym, a ta
    > bolkada w
    > swietle prawa jest zalozona bezprawnie. Osoba, ktora ta blokade zalozyla,
    > zrobila to bez posiadania takiego prawa i musi ja zdjac.

    Policjant stwierdził że w jego obecności jest łamane prawo i nie
    zareagował?

    --
    Darek

  • 35. Data: 2006-05-28 09:26:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Janda [###p...@p...onet.pl.###] napisał:
    > Moim zdaniem nie ma tu wykroczenia, gdyż przepisy zabraniające
    > parkowania mają tu charakter wewnętrzny, a KW stanowi ochronę przed
    > naruszaniem Prawa o Ruchu Drogowym.

    Mnie jest trudno powiedzieć na podstawie przytoczonego przez
    pytającego opisu, czy tam doszło do wykroczenia, czy nie. To było by
    zadanie dla Policjanta lub Strażnika Miejskiego wezwanych na miejsce,
    albo Sądu Grodzkiego. W każdym razie, jeśli spółdzielnia uważa, że
    naruszono jej prawa, to ZAWIADOMIĆ może. Samemu wymierzać
    sprawiedliwość nie.

  • 36. Data: 2006-05-28 09:26:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    mądrala [###jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl.###] napisał:
    Natomiast
    > Poczytaj początek,
    > to nie spółdzielnia.

    No to ktokolwiek włada tym terenem. To nie ma znaczenia dla omawianego
    przez nas zagadnienia.

  • 37. Data: 2006-05-28 09:28:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > ale nie do ciebie
    > Bo ty, jak zrozumiałem, w przypadku gdy
    > ktos postawi na twojej działce samochód będziesz pozywał go do sądu.

    Możesz wezwać holownika i samochód przemieścić poza działkę, a później
    wezwać właściciela pojazdu do pokrycia wynikających z tego tytułu
    kosztów.

  • 38. Data: 2006-05-28 17:16:17
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    mądrala wrote:

    > Bo ty, jak zrozumiałem, w przypadku gdy
    > ktos postawi na twojej działce samochód będziesz pozywał go do sądu.

    Ogrodzonej czy nie ogrodzonej, sralo-mądralo?

  • 39. Data: 2006-05-28 19:49:21
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    Użytkownik "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...

    > Jasne,
    > ale nie do ciebie
    >
    > Bo ty, jak zrozumiałem, w przypadku gdy
    > ktos postawi na twojej działce samochód będziesz pozywał go do sądu.

    autor postu napisał ze mieszka na zamknietym osiedlu - czyli mozna
    domniemywac ze jest włascicielem jakiegos mieszkani, napisał również ze
    zarządza tutaj jakas "rada osiedla" a raczej "sprawuje władze" - i nie ona
    jest włascicielem ale tylko ZARZADCA i tu tez chyba jest pewne
    rozgraniczenie. wiec niejako kacper postawił na swoim...