  • 21. Data: 2009-09-22 15:58:28
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    >>> wróżka nie jestem
    >>>

    >> myśleć też nie myślisz ...
    >>
    > ileż można

    No widzisz, ani przewidywać nie umiesz, ani myśleć, całkiem bezużyteczny
    jesteś ...

    może jednak coś potrafisz? Aaa, czytać umiesz (to zawsze coś).

    --
    @2009 Johnson

  • 22. Data: 2009-09-22 16:19:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2009.09.22.14.27.13@rudak.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > A na jakiej podstawie mielibyśmy wnosić, że jest bezwzględnie nieważna?
    Brak podstawy prawnej?

    > W przypadku rozwiązania przez pracownika raczej nie ma przywrócenia?
    Bo musiałoby być przywrócenie porzuconego pracodawcy na stanowisko
    pracodawcy. ;))

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-09-22 16:25:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Bo musiałoby być przywrócenie porzuconego pracodawcy na stanowisko
    > pracodawcy. ;))

    tak jest. doprowadzić pracownika siłą do stanowiska pracy.

  • 24. Data: 2009-09-22 18:09:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 17:39:31 +0200, Johnson napisał(a):

    > Myśleć trzeba. Dla myślącego (po wskazaniu art. 300 kp) byłoby oczywiste
    > że chodziło mi art. 58 kc (literówka).

    Ale ten 58 kc ma oznaczać, że pracownikowi nie wolno wypowiedzieć umowy o
    pracę? ;-) Czy Twoim zdaniem brak skuteczności ma się zasadzać na
    samowolnym skróceniu okresu wypowiedzenia?
    Nawet skrócenie sobie okresu wypowiedzenia nie oznacza nieważności. Jest
    ważne, ale z naruszeniem ustawy. Identycznie jak np. przy rozwiązaniu
    zlecenia bez ważnej przyczyny: ważne, ale ew. należy się odszkodowanie.

    Zresztą jakby co to skutek będzie identyczny jak przy art. 55 par. 1(1)
    kp (z pamięci dyktuję) -- wtedy w ogóle pracodawca może iść do sądu tylko.

    A dyscyplinarki nie będzie, bo i stosunku pracy nie ma -- rozwiązał
    się ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2009-09-22 18:17:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Ale ten 58 kc ma oznaczać, że pracownikowi nie wolno wypowiedzieć umowy o
    > pracę? ;-) Czy Twoim zdaniem brak skuteczności ma się zasadzać na
    > samowolnym skróceniu okresu wypowiedzenia?

    No właśnie to jest pytanie.
    Czy takie wypowiedzenie jest nieskuteczne w całości, bo KP nie
    przewiduje wypowiedzenia za 1dniowym wypowiedzeniem, czy tez
    wypowiedzenie jest skuteczne, ale w zakresie okresu wypowiedzenia
    obowiazuje okres 3 miesiecy.

    > Nawet skrócenie sobie okresu wypowiedzenia nie oznacza nieważności.

    j.w.
    tak lub nie.
    kodeks pracy takiej formy wypowiedzenie nie przewiduje.

    > Jest
    > ważne, ale z naruszeniem ustawy. Identycznie jak np. przy rozwiązaniu
    > zlecenia bez ważnej przyczyny: ważne, ale ew. należy się odszkodowanie.

    ale KC przeiwduje rozwiazanie umowy za odszkodowaniem
    KP przewiduje rozwiazanie umpwy przez pracodawce niezgodnie z prawem
    pracy za odszkodowaniem

    ale KP nie przeiwudje rozwiazania umowy przez pracownika niezgodnie z
    prawem pracy.
    wiec pytanie powraca, niezgodne w calosci czy tylko w czesci dotyczacej
    okresu wypowiedzenia.

    > Zresztą jakby co to skutek będzie identyczny jak przy art. 55 par. 1(1)
    > kp (z pamięci dyktuję) -- wtedy w ogóle pracodawca może iść do sądu tylko.

    Moim zdaniem nie. To nie bylo wypowiedzenie bez okresu wypowiedzenia.

    > A dyscyplinarki nie będzie, bo i stosunku pracy nie ma -- rozwiązał
    > się ;-)

    a dlaczego nie.
    j.w.
    albo rozwiazanie jest nieskuteczne i jest pracownikiem, ktory nie zjawil
    sie w pracy
    albo rozwiazanie jest skuteczne, ale wypowiedzenie jest 3 miesieczne i
    jest pracownikiem na wypowiedzeniu, ktory nie zjawil sie w pracy

    trzeciej opcji nie ma, bo nie ma wypowiedzenia z 1dniowym okresem.

  • 26. Data: 2009-09-22 18:44:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Ale ten 58 kc ma oznaczać, że pracownikowi nie wolno wypowiedzieć umowy o
    > pracę? ;-)

    A z czego ,wnioskujesz nie wolno? Wolno tylko w sposób zgodny z prawem.

    > Czy Twoim zdaniem brak skuteczności ma się zasadzać na samowolnym skróceniu okresu
    wypowiedzenia?

    Nie brak skuteczności (bo co to w końcu za pojęcie), lecz nieważność
    oświadczenia woli.

    > Nawet skrócenie sobie okresu wypowiedzenia nie oznacza nieważności. Jest
    > ważne, ale z naruszeniem ustawy.

    Nie jest ważne, bo ustawa właśnie przewiduje skutek nieważności.
    "Czynność sprzeczna z prawem z ustawą lub zmierzająca od obejścia ustawy
    jest nieważna"

    > Zresztą jakby co to skutek będzie identyczny jak przy art. 55 par. 1(1)
    > kp (z pamięci dyktuję) -- wtedy w ogóle pracodawca może iść do sądu tylko.

    To ty tak twierdzisz, mylenie. Ja twierdzę inaczej :)

    > A dyscyplinarki nie będzie, bo i stosunku pracy nie ma -- rozwiązał
    > się ;-)

    Będzie.

    --
    @2009 Johnson

  • 27. Data: 2009-09-22 18:47:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gr" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    Jeśli porozumienie okaże się niemożliwe, to możesz jeszcze trochę skrócić
    wypowiedzenie urlopem wypoczynkowym (jeśli go masz). Na urlopie u jednego
    pracodawcy spokojnie możesz pracować u drugiego i nikt się do tego
    przyczepić nie może.

  • 28. Data: 2009-09-22 19:05:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > to możesz jeszcze trochę skrócić wypowiedzenie urlopem wypoczynkowym (jeśli go
    masz).

    Przecież napisał że nie ma ...

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2009-09-22 19:23:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 20:44:28 +0200, Johnson napisał(a):

    > A z czego ,wnioskujesz nie wolno? Wolno tylko w sposób zgodny z prawem.

    No to skoro wolno, to na pewno nie masz skutku bezwzględnej nieważności.
    To tak, jakby wypowiedzenie przez pracodawcę z naruszeniem przepisów
    okresie wypowiedzenia skutkowało nieważnością tej czynności. A tak nie
    jest: jest bezprawna, ale skuteczna.

    > Nie brak skuteczności (bo co to w końcu za pojęcie), lecz nieważność
    > oświadczenia woli.

    Aha, czyli pracodawca, który narusza przepisy o wypowiedzeniu skracając
    długość tegoż okresu wypowiedzenia złożył nieważne oświadczenie woli? I
    wypowiedzenia nie ma -- pracownik chodzi sobie do pracy jakby nigdy
    nic? ;-)

    > Nie jest ważne, bo ustawa właśnie przewiduje skutek nieważności.
    > "Czynność sprzeczna z prawem z ustawą lub zmierzająca od obejścia ustawy
    > jest nieważna"

    Ale czynność nie jest sprzeczna z prawem. Sprzeczna z prawem jest umowa
    na eutanazję, na sprzedaż wątroby, dzierżawę żony -- ale nie nawet
    nieprawidłowe wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika (albo
    pracodawcę).

  • 30. Data: 2009-09-22 19:28:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > To tak, jakby wypowiedzenie przez pracodawcę z naruszeniem przepisów
    > okresie wypowiedzenia skutkowało nieważnością tej czynności. A tak nie

    Ale zauważ, że tą sytuacje przewiduje kodeks pracy.
    Odwrotnej nie.

    > Aha, czyli pracodawca, który narusza przepisy o wypowiedzeniu skracając
    > długość tegoż okresu wypowiedzenia złożył nieważne oświadczenie woli?

    Nie. Bo tak przewiduje KP.

> [...]
    > na eutanazję, na sprzedaż wątroby, dzierżawę żony -- ale nie nawet
    > nieprawidłowe wypowiedzenie umowy o pracę przez pracownika (albo

    a co to jest nieprawidłowe wypowiedzenie?