  • 1. Data: 2009-09-22 08:33:07
    Temat: Dzierżawa gruntu?
    Od: zr <z...@o...pl>

    Mam dwa pytanko właśnie dotyczącej dzierżawy gruntu, na którym stoi
    dom i inne nieruchomości, moja ciocia sotała wezwanie od właścicielki
    do zapłaty od 1 września większej dzierżawy o ponad 200% w skali roku,
    za cały rok, czy to jest zgodne z prawem, jesli nie to jaki przepis
    normuje wysokość podwyżki lub miznay czynszu dzierżawy, nadmieniam ,że
    umowa zawarta była przez ojca mojej cioci 90 lat temu umownie- nie na
    piśmie, płatne wg stawki za metr zboża.
    Poza tym dostała w tym piśmie ofertę zakupu tej ziemi i jeśli się
    zgodzi czy może zawrzeć propozycję kupna tego gruntu, ale rozłożoną na
    raty w akcie notarialnym np. 2-3 raty.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-09-22 19:05:13
    Temat: Re: Dzierżawa gruntu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zr" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > normuje wysokość podwyżki lub miznay czynszu dzierżawy, nadmieniam ,że
    > umowa zawarta była przez ojca mojej cioci 90 lat temu umownie- nie na

    A zmieniła sie cena owych 100 kg zwanym "metrem" zwyczajowo? Be jeśli nie i
    właściciel sobie chce to zmienić tak sobie, to trzeba znać (i móc dowieść)
    treść tej umowy.

    > Poza tym dostała w tym piśmie ofertę zakupu tej ziemi i jeśli się
    > zgodzi czy może zawrzeć propozycję kupna tego gruntu, ale rozłożoną na
    > raty w akcie notarialnym np. 2-3 raty.

    Pewnie, o ile tylko sprzedający na to wyrazi zgodę.