  • 1. Data: 2009-09-22 13:14:07
    Temat: okres wypowiedzenia
    Od: Gr <g...@g...com>

    Ponad 3 lata pracuje u jednego pracodawcy. Tak więc obowiązuje mnie 3
    miesięczny okres wypowiedzenia. Czy istnieje możliwość skrócenia tego
    okresu za porozumieniem stron? Szukam nowej pracy ale ewentualny nowy
    pracodawca nie będzie czekał 3 miesiące aż odbębnię te 3 miechy. Z
    drugiej strony obecnie nie jest zbyt ciekawie na rynku i nie chcę się
    zwalniać bez większej perspektywy dostania nowej pracy.

    Jak to najlepiej rozegrać? Nie mam już urlopu ;).

  • 2. Data: 2009-09-22 13:16:57
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gr pisze:
> [...]
    > zwalniać bez większej perspektywy dostania nowej pracy.
    >
    > Jak to najlepiej rozegrać? Nie mam już urlopu ;).

    Za porozumieniem stron możesz dowolnie skrócić okres wypowiedzenia -
    choćby do 1 dnia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-22 13:24:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gr wrote:
    > Ponad 3 lata pracuje u jednego pracodawcy. Tak więc obowiązuje mnie 3
    > miesięczny okres wypowiedzenia. Czy istnieje możliwość skrócenia tego
    > okresu za porozumieniem stron?

    tak.
    Napisz ze prosisz o wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron bez
    okresu wypowiedzenia (z xxx dniowym okresem wypowiedzenia) i czekaj co
    się stanie.

  • 4. Data: 2009-09-22 13:38:31
    Od: Gr <g...@g...com>

    witek pisze:

    > tak.
    > Napisz ze prosisz o wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron bez
    > okresu wypowiedzenia (z xxx dniowym okresem wypowiedzenia) i czekaj co
    > się stanie.

    Dzięki. Problem w tym że pracuje na samodzielnym stanowisku, wątpię żeby
    znaleźli kogoś szybko na moje miejsce. Zakładając w najgorszym przypadku
    że się nie zgodzą, zostaje mi jeszcze jakieś pole manewru? Zwolnienie
    lekarskie? Co mi grozi jeśli po prostu nie stawię się w pracy?

  • 5. Data: 2009-09-22 13:40:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gr pisze:

> [...]
    > że się nie zgodzą, zostaje mi jeszcze jakieś pole manewru? Zwolnienie
    > lekarskie? Co mi grozi jeśli po prostu nie stawię się w pracy?

    Możesz iść na zwolnienie lekarskie, ale wtedy w tym okresie gdzieś
    indziej też nie możesz pracować (nawet na zlecenie, przepis zabrania
    ogólnie działalności zarobkowej).

    Można jeszcze porzucić pracę. Tylko świadectwo będzie nieładne, a
    teoretycznie ktoś Cię jeszcze może o odszkodowanie pozwać...

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-09-22 13:42:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    Gr pisze:

    > Co mi grozi jeśli po prostu nie stawię się w pracy?

    W najgorszym razie - koszt poniesionych (i udokumentowanych) strat jakie
    poniósł z tego tytułu pracodawca. :( Ale, zdaje się, jest to naprawdę
    incydentalna sytuacja.

    No i smród jaki się pozostawia.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-09-22 13:42:23
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 22 Wrz, 15:14, Gr <g...@g...com> wrote:
    > Ponad 3 lata pracuje u jednego pracodawcy. Tak więc obowiązuje mnie 3
    > miesięczny okres wypowiedzenia. Czy istnieje możliwość skrócenia tego
    > okresu za porozumieniem stron? Szukam nowej pracy ale ewentualny nowy

    A w umowie masz jakis okres wypowiedzenia wpisany?

  • 8. Data: 2009-09-22 14:01:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 08:24:21 -0500, witek napisał(a):

    > Napisz ze prosisz o wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron bez
    > okresu wypowiedzenia

    Wówczas "rozwiązanie" za porozumieniem, nie "wypowiedzenie" za
    porozumieniem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-09-22 14:02:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 15:40:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Można jeszcze porzucić pracę. Tylko świadectwo będzie nieładne, a
    > teoretycznie ktoś Cię jeszcze może o odszkodowanie pozwać...

    W zasadzie nie ma czego w takim przypadku wpisać do świadectwa pracy ;-)
    Porzucenia już od dawna nie ma, w zasadzie pracodawca musiałby wpisać
    wypowiedzenie przez pracownika (ale nie bardzo ma możliwość dopisania "z
    naruszeniem przepisów o rozwiązywaniu...").

    Teoretycznie najprościej właśnie poszukać czegoś w art. 55 kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2009-09-22 14:09:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > naruszeniem przepisów o rozwiązywaniu...").
    >
    > Teoretycznie najprościej właśnie poszukać czegoś w art. 55 kp.

    Wydaje mi się, że w przypadku porzucenia pracy pracodawca może
    rozwiązać uop w trybie natychmiastowym z powodu rażącego naruszenia
    obowiązków pracownika i taki paragraf znajdzie się na świadectwie.

    Ale to też nie jest takie proste, bo taką umowę musi rozwiązać, jak
    odczeka do końca wypowiedzenia (złożonego przez pracownika), to już po
    ptakach. Może akurat ten pracodawca ma inne sprawy na głowie niż
    wypowiadanie umowy pracownikowi, który już wcześniej sam to zrobił i się
    nie pojawia?

    --
    Liwiusz