  • 11. Data: 2009-09-22 14:19:16
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 16:09:10 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wydaje mi się, że w przypadku porzucenia pracy pracodawca może
    > rozwiązać uop w trybie natychmiastowym z powodu rażącego naruszenia
    > obowiązków pracownika i taki paragraf znajdzie się na świadectwie.

    No tak, jak po prostu pracownik przestaje przychodzić, to jasne. Co
    innego jeśli pracownik rzuca kwitem "wypowiadam z zachowaniem 1-dniowego
    okresu wypowiedzenia". Taka czynność jest skuteczna, a pracodawcy co
    najwyżej przysługuje właśnie możliwość dochodzenia swojego przed sądem.
    Świadectwo dać musi i to z rozwiązaniem ze względu na wypowiedzenie przze
    pracownika (najwyżej później będzie prostował, co pracownikowi i tak
    zwisa).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 12. Data: 2009-09-22 14:22:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Co innego jeśli pracownik rzuca kwitem "wypowiadam z zachowaniem 1-dniowego
    > okresu wypowiedzenia". Taka czynność jest skuteczna,

    A tak z ciekawości skąd pomysł że miałby być skuteczna?

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-09-22 14:27:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 16:22:33 +0200, Johnson napisał(a):

    > A tak z ciekawości skąd pomysł że miałby być skuteczna?

    A na jakiej podstawie mielibyśmy wnosić, że jest bezwzględnie nieważna?
    Rozwiązanie umowy dokonane z naruszeniem terminu jest skuteczne (także
    np. w przypadku wypowiedzenia przez pracodawcę), co najwyżej sąd
    przywróci takiego pracownika.

    W przypadku rozwiązania przez pracownika raczej nie ma przywrócenia?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 14. Data: 2009-09-22 14:29:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > A na jakiej podstawie mielibyśmy wnosić, że jest bezwzględnie nieważna?

    Art. 58 kp w związku z art. 300 kp

    > Rozwiązanie umowy dokonane z naruszeniem terminu jest skuteczne (także
    > np. w przypadku wypowiedzenia przez pracodawcę), co najwyżej sąd
    > przywróci takiego pracownika.

    A to co innego. Akurat ta sytuacja - czyli skutki niezgodnego z prawem
    działania pracodawcy - są uregulowane w kp, czyli art. 58 kc nie stosuje
    się.

    > W przypadku rozwiązania przez pracownika raczej nie ma przywrócenia?

    Oświadczenie jest nieważne, stosunek pracy trwa i bęc takiemu mądrali
    art. 52 kp.

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2009-09-22 15:14:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gr wrote:

    > Dzięki. Problem w tym że pracuje na samodzielnym stanowisku, wątpię żeby
    > znaleźli kogoś szybko na moje miejsce. Zakładając w najgorszym przypadku
    > że się nie zgodzą, zostaje mi jeszcze jakieś pole manewru? Zwolnienie
    > lekarskie? Co mi grozi jeśli po prostu nie stawię się w pracy?

    Dyscyplinarka.

  • 16. Data: 2009-09-22 15:35:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Art. 58 kp w związku z art. 300 kp

    art 58 dotyczy wypowiedzenie bez okresu wypowiedzenia, a tu masz
    wypowiedzenie z okresem, tylko, ze innym niż przewidziany w ustawie.
    Po za tym dotyczy odszkodowania, a nie stwierdzenia nieważnosci.

  • 17. Data: 2009-09-22 15:39:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > art 58 dotyczy wypowiedzenie bez okresu wypowiedzenia, a tu masz
    > wypowiedzenie z okresem, tylko, ze innym niż przewidziany w ustawie.
    > Po za tym dotyczy odszkodowania, a nie stwierdzenia nieważnosci.

    Myśleć trzeba. Dla myślącego (po wskazaniu art. 300 kp) byłoby oczywiste
    że chodziło mi art. 58 kc (literówka).

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-09-22 15:44:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Myśleć trzeba. Dla myślącego (po wskazaniu art. 300 kp) byłoby oczywiste
    > że chodziło mi art. 58 kc (literówka).

    aaaaaaaaaaaaaaaaaa,

    wróżka nie jestem

  • 19. Data: 2009-09-22 15:45:28