  • 71. Data: 2009-09-23 15:23:41
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > Stosunek najmu bedzie trwal nadal na czas nieoznaczony, czy tez jednak
    > nalezy to uznac za wypowiedzenie, ale z rocznym okresem?

    Nie ma co do tego zgody... Johnson twierdzi, z tego co rozumiem, że
    wypowiedzenie będzie w ogóle nie ważne, przypadek opowiada się za opcją,
    że będzie ważne, ale skuteczne dopiero po upływie roku. Olgierd
    twierdzi, że takie wypowiedzenie będzie ważne i skuteczne z 3-dniowym
    terminem (z tym stanowiskiem kategorycznie nie mogę się zgodzić).

    A moim zdaniem wszystko zależy od okoliczności, a kluczem do rozwiązania
    jest art. 65 KC - czyli dyrektywy wykładni oświadczenia woli. Trzeba by
    ustalić, co poeta miał na myśli wypowiadając umowę z trzydniowym terminem.

    --
    kuba

  • 72. Data: 2009-09-23 16:32:34
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Wrz, 17:23, kuba <p...@o...pl> wrote:

    > Nie ma co do tego zgody... Johnson twierdzi, z tego co rozumiem, że
    > wypowiedzenie będzie w ogóle nie ważne,

    O nie nie nie - Johnson wypowiadał się o sytuacji, gdy termin
    wypowiedzenia jest określony ustawą. Wówczas ma zastosowanie (w
    przypadku braku szczegółowych przepisów co do danej czynności) 58 KC -
    tu się z Johnsonem zgadzam - i czynność taka jest nieważna. Jeśli
    wypowiedzenie naruszałoby jedynie ograniczenie umowne, to zastosowanie
    ma 65 KC i należy ją interpretować "zależnie od okoliczności".