  • 1. Data: 2010-05-07 22:20:42
    Temat: ofiara wypadku a odszkodowanie
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wczoraj zostalem ofiare wypadku. Zostalem potracony przez samochod na
    przejsciu dla pieszych. Na szczescie chyba nic powazniejszego mi sie nie
    stalo - to znaczy nic mi nie odpadlo, nic mi sie nie polamalo.
    Przynajmniej na razie.
    Ot, potluczenie, troche obtarc.
    Zrobie sobie kilka dni wolnych to calkiem przejdzie.
    Czy w tej sytuacji nalezy mi sie jakies odszkodowanie z OC sprawcy?
    TA

  • 2. Data: 2010-05-07 22:37:10
    Temat: Re: ofiara wypadku a odszkodowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > Zrobie sobie kilka dni wolnych to calkiem przejdzie.
    > Czy w tej sytuacji nalezy mi sie jakies odszkodowanie z OC sprawcy?

    A jakie straty poniosłeś i na ile?

  • 3. Data: 2010-05-07 23:29:47
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hs24le$o38$5@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A jakie straty poniosłeś i na ile?

    Napisalem chyba wyraznie.

    TA

  • 4. Data: 2010-05-07 23:35:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Napisalem chyba wyraznie.
    >
    > TA

    no wlasnie bardzo niewyraznie.
    wymien co mialbys a nie masz gdyby nie potracenie i postaraj sie to
    uprawdopodobnic i jaka jest tego wartosc w zlotowkach.

    potem dodaj i juz.

  • 5. Data: 2010-05-08 00:06:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hs283b$o38$6@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > no wlasnie bardzo niewyraznie.
    > wymien co mialbys a nie masz gdyby nie potracenie i postaraj sie to
    > uprawdopodobnic i jaka jest tego wartosc w zlotowkach.
    >
    > potem dodaj i juz.

    Sorry.
    Nie mam nic do dodania.

    TA

  • 6. Data: 2010-05-08 00:39:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Sorry.
    > Nie mam nic do dodania.
    >
    > TA

    No to ci sie odszkodowanie nie należy, bo nie poniosłeś żadnej straty.

  • 7. Data: 2010-05-08 06:19:39
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 8 Maj, 02:39, witek wrote:
    > No to ci sie odszkodowanie nie należy, bo nie poniosłeś żadnej straty.

    Ktoś za niego zdecydował, jak ma spędzić urlop i zamiast np. jeździć
    na rowerze, będzie ocierał się o ściany własnego mieszkania. Już nie
    mówię o bólu, jakiego doznaje.
    Ale przypuśćmy, że wykorzysta zwolnienie lekarskie - wtedy stratę
    poniesie na równi ze swoim pracodawcą. Bo jest duże
    prawdopodobieństwo, że zasiłek chorobowy będzie mniejszy niż
    wynagrodzenie za ten okres, a pracodawca pokryje ten zasiłek z
    własnych kosztów.
    Dlaczego, więc, piszesz, że nie poniósł straty?
    Do wątkotwórcy
    Ja bym zadbała o obdukcję lekarską - choćby dlatego, że skutki
    zdrowotne mogą się objawić po jakimś czasie.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 8. Data: 2010-05-08 07:49:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.05.2010 08:19), JaMyszka wrote:

    > Ktoś za niego zdecydował, jak ma spędzić urlop i zamiast np. jeździć
    > na rowerze, będzie ocierał się o ściany własnego mieszkania. Już nie
    > mówię o bólu, jakiego doznaje.

    Od tego jest zadośćuczyczynienie.

> [...]
    > prawdopodobieństwo, że zasiłek chorobowy będzie mniejszy niż
    > wynagrodzenie za ten okres, a pracodawca pokryje ten zasiłek z

    Ba, pensja będzie o 20% niższa za ten okres, więc jest tu realna strata
    pracownika - 1/20 jego pensji (zakładając że pracuje na umowę o pracę).

    Pokrywanie zasiłku z konta pracodawcy to jest strata pracodawcy. Chociaż
    nie do końca jestem pewien czy mógłby się ubiegać o jej pokrycie od
    sprawcy zdarzenia.

    > Do wątkotwórcy
    > Ja bym zadbała o obdukcję lekarską - choćby dlatego, że skutki
    > zdrowotne mogą się objawić po jakimś czasie.

    Święte słowa.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-05-08 08:19:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Sorry.
    > Nie mam nic do dodania.

    To nic ci się należy.

    Żeby dostać odszkodowanie, trzeba wykazać wymierną szkodę.

    Przykładowo:

    - na zwolnieniu lekarskim dostajesz mniej pieniędzy, niż normalnie
    - jesteś potłuczony, więc zakupów sam nie zrobisz i musisz zamawiać
    usługę dostawy do domu
    - ubranie się zniszczyło - trzeba kupić nowe
    - rozwalił się telefon, który miałeś w kieszeni - naprawa/wymiana kosztuje
    - masz stany lękowe towarzyszące zbliżaniu się do jezdni - trzeba u
    terapeuty wyleczyć, a to kosztuje

    Tupanie nóżką i wrzaski "Ja chcę tyle!" nic nie dadzą - trzeba uzasadnić
    roszczenie.

  • 10. Data: 2010-05-08 09:33:06
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-08 00:20, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Zrobie sobie kilka dni wolnych to calkiem przejdzie.
    > Czy w tej sytuacji nalezy mi sie jakies odszkodowanie z OC sprawcy?

    Byłeś u lekarza/oglądało cię pogotowie? Za stłuczenia i obtarcia
    (ewentualne blizny) może dostaniesz jakieś grosze. Jeśli z racji
    "wolnego" straciłeś dochód to możesz się starać o rekompensatę.