  • 1. Data: 2010-05-07 14:21:01
    Temat: Mały dochód - renta mopsowska a alimentacja...
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    Witam, piszę w sprawie mojego kolegi, otóż kolega mój ma pewien problem. Nie
    mógł znaleźć pracy (ma 35lat) ponieważ odsyłali go pracodawcy do mopsu na
    kontrole, jako że dziwnie wygląda, ma problemy z nogami - ciągnie jedną za
    drugą - nie wyleczone złamanie prawdopodobnie... no ale poszedł do Mopsu i
    tam lekarz powiedział: Zdrowe ręce? Zdrowy! no to do pracy!

    a jak idzie do pracodawcy.. to mowia ze niezdolny do pracy...
    i w koncu, odwołał się gdzieś do Warszawy na komisję... i przyznali mu rentę
    MOPSowską 2 grupy inwalidzkiej... 444zł...(to są jego całe dochody jakie ma
    na miesiąc... nie płaci czynszu... ma w domu tylko wodę... je suchy prowiant
    a po ciepłe posiłki chodzi co sąsiadów czasem)

    ale jako, że kiedyś był młody i głupi.. zrobił dziecko takiej jednej...
    i od jakiegoś czasu (ok 15lat) komornik sądowy zabiera mu część dochodu na
    sprawę alimentacyjną... i zostaje mu 177,50zł na rękę! gdzie przez miniony
    rok jeszcze udawało mu się jakoś przeżyć... ostatnio lodówka u niego co raz
    bardziej opustoszała.. a wczoraj jak u niego byłem to powiedział mi, że nie
    ma już pieniędzy ale nie będzie mnie o nie prosił bo mu głupio... a
    "wypłatę" dostaje 15.05.2010... (te 177zł)
    I wczoraj właśnie poinformował mnie, że pewna pani w MOPSie poinformowała
    jego o tym, że może odwołać się do sądu okręgowego lub komornika (chyba), o
    to by jako że ma niski dochód, nie były ściągane pieniądze...

    ciekawe czy to prawda... a jeśli tak... to teraz pytanie, jak powinno
    wyglądać takie pismo do Sądu czy też samego p. Komornika...

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-05-16 20:09:57
    Temat: Re: Mały dochód - renta mopsowska a alimentacja...
    Od: rudy <w...@o...pl>

    A alimntów to ma napewno 500 zł

    1) jak zrobił - musi płacić
    2) jak niema na płacaenie - to do sadu o obnizenie, ale to rok czekania
    i sad swwierdzi ze ma pałacic ;)

    --
    pralka amica pa programator http://www.pralkoporadnik.pol.pl

  • 3. Data: 2010-05-16 22:27:33
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-05-07 16:21, PaPrYcZaK pisze:
> [...]
    > ciągnie jedną za drugą - nie wyleczone złamanie prawdopodobnie... no ale
    > poszedł do Mopsu i tam lekarz powiedział: Zdrowe ręce? Zdrowy! no to do

    Nie ma kwoty wolnej od potracen przy alimentach, z tym, ze nie mozna
    potracic wiecej niz 3/5 tego co dostaje na reke. Co jakby sie pobawic
    kalkulatorem ma miejsce w opisanej sytuacji.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2010-05-17 14:53:39
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > potracic wiecej niz 3/5 tego co dostaje na reke. Co jakby sie pobawic
    > kalkulatorem ma miejsce w opisanej sytuacji.

    ano wlasnie, teraz przydaloby sie napisac takie pismo, chyba wlasnie do Sadu
    Okregowego, o zmniejszenie sciagalnosci alimentacyjnej? czy jakos tak.. a
    pytanie jest jeszcze nastepujace... napisal pan Panie Adamie, ze nie mozna
    potracic wiecej niz 3/5 tego co sie dostaje na reke... a gdzie to mozna
    znalezc w przepisach?

    a odnosnie nogi jego dowiedzialem sie, ze jednak to nie bylo niewyleczone
    zlamanie, a urodzil sie z czesciowym porazeniem, (w zalaczniku jest jego
    fotografia... ) dlatego tak wyglada jak wyglada...

    Co do alimentow to podobno jest tak, ze jesli sie nie ma pieniedzy, nie ma
    sie dochodu lub ma sie niski dochod, alimenty sa sciagane nawet z dalszej
    rodziny (np siostra, rodzice, dziadkowie itp), w jego przypadku zostala
    starsza siostra i starszy brat... ktorzy nie maja z nim kontaktu od tego
    czasu co urodzilo sie to dziecko... (czyli ok 15lat)

    dziękuję za odpowiedzi i czekam na kolejne :)
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-05-18 14:16:34
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

  • 6. Data: 2010-05-18 14:47:16
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-05-18 16:16, PaPrYcZaK pisze:
> [...]
    > starsza siostra i starszy brat... ktorzy nie maja z nim kontaktu od tego
    > czasu co urodzilo sie to dziecko... (czyli ok 15lat)

    A co "robi" Fundusz Alimentacyjny?

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-05-18 16:07:52
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]

    > potracic wiecej niz 3/5 tego co sie dostaje na reke... a gdzie to mozna

    Art. 87 Kodeksu Pracy.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2010-05-18 22:13:11
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    > Art. 87 Kodeksu Pracy.
    >

    > --
    > Adam

    Dzięki za odp.. kurcze czyli nie da się chyba pomóc w żaden sposób temu
    koledze, jak tylko zapomoga koleżeńska... :/ co za los... dobrze że ma to co
    ma z drugiej strony, na jego miejscu nie chcialbym isc do pracy w tym
    momencie (jako ze ma rente na cale zycie) za jakies 600zl gdzie zabieraliby
    mi polowe na alimenty, i po roku mieliby mnie zwolnic bo cos bym sie im nie
    spodobal z wygladu...

    Jesli macie jeszcze jakies sugestie co mozna zrobic aby zmniejszyc kwote
    zabierana przez komornika to piszcie tutaj posty:) dzięki

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-12-26 21:19:27
    Od: "PaPrYcZaK" <p...@Q...com>

    > Art. 87 Kodeksu Pracy.

    Adamie...
    witam wrócę do tematu
    art 87 jest co do płacy z PRACY a nie z RENTY

    1317zl jest najniższa krajowa wiec * 3/5 to.... = 526,8
    czyli 1317-526,8 = 790,2zl jesli chodzi o kase pozostala z PRACY!

    a on dostaje rente 444zl i faktycznie *3/5 = 266,4
    czyli 444zl-266,4= 177,60zl i tyle dostaje... plus co jakiś czas z mopsu
    dostaje 30zl na cieply posilek..
    przypominam, ze w domu pradu ani cieplej wody nie ma...

    w takim wypadku powinien placic fundusz alimentacyjny jesli ON nie ma
    mozliwosci placic
    Prawda?

    rozumiem ze niektorzy z was pomysla ze gosc jest WRZODEM NA DUPIE... ale
    jakby kogos z Was to spotkalo to ciekawe czy byscie tez tak "psioczyli"...

    co zrobic... ? ma drugi stopien renty.... i kiedys skierowali go do
    MEBLOLUXu... na noszenie mebli...
    CHORZY??? pracodawca od razu na wstepie zobaczyl jak on chodzi, i zapytal..
    jak ma pan nosic meble???
    Dziwni ludzie w urzedach ze takie skierowanie mu dali.... co tu robic??

    a chodzi mi o temat ponizej:

  • 10. Data: 2010-12-27 09:53:39
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 26-12-2010 22:19, PaPrYcZaK pisze:

> [...]
    > przypominam, ze w domu pradu ani cieplej wody nie ma...
    >
    > w takim wypadku powinien placic fundusz alimentacyjny jesli ON nie ma

    Niewykluczone, ze masz racje.

    Art. 139,140,141 :
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,41,410,24
    112,20101103,zwrot-nienaleznie-pobranych-swiadczen-e
    gzekucja-i-potracenia.html

    Proponuje opisac sytuacje tu :
    http://forum.niepelnosprawni.pl/board_show.pl?bid=8

    --