  • 1. Data: 2010-05-07 20:44:46
    Temat: zwrot towaru a platnosc karta
    Od: "Jarek *" <j...@g...com>

    Witam serdecznie,
    Otoz wczoraj zakupilem oscieznice do drzwi. Okazalo sie, ze otwory w
    oscieznicy nie pasuja do moich drzwi, kolor rowniez.( bo wydawalo sie
    ze odcien OK). Niestety towar okazal sie zbedny.
    No i dzisiaj udalem sie do sklepu.

    Sprzedawca przejrzal i zakceptowal zrot. Nastepnie pokazalem paragon.
    No i zaczelo sie ....
    Kasjerka poinformowala mnie, iz w przypadku zaplaty karta zwrotu nie
    przyjmuja. Gdyby zaplata byla gotowka, to owszem ????
    Mozliwa jest tylko wymiana na inny towar.

    Innej oscieznicy nie maja. Satysfakcjonuje mnie tylko zwrot pieniedzy.

    Prosze o pomoc, moze ktos byl w podobnej sytuacji?
    W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?
    Rece opadaja. A moze rzeczywistosc juz taka jest absurdalna?

    Dziekuje z gory za informacje.
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 2. Data: 2010-05-07 20:47:52
    Temat: Re: zwrot towaru a platnosc karta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek * pisze:
> [...]
    > W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?
    > Rece opadaja. A moze rzeczywistosc juz taka jest absurdalna?

    Sprzedawca w ogóle nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Jeśli natomiast
    taki zwrot przyjmuje, to nie powinno być problemów, aby pieniądze
    zwrócić "na kartę".

    Poszukaj wpierw warunków na podstawie których chcesz dokonać zwrotu.
    Jeśli jest tam zastrzeżenie, że zwrot dotyczy tylko zakupów za gotówkę,
    to sprzedawca nie musi przyjmować Twojego towaru.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-05-07 20:49:22
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-07 22:44, Jarek * pisze:
> [...]
    > W jaki sposob z takim chamstwem walczyc?
    > Rece opadaja. A moze rzeczywistosc juz taka jest absurdalna?

    Może sprzedawca nie wie o możliwości anulowania transakcji i zwrotu
    prowizji.

  • 4. Data: 2010-05-07 20:56:32
    Od: "Jarek *" <j...@g...com>

    On 7 Maj, 22:49, CUT <C...@C...pl> wrote:

    > Może sprzedawca nie wie o możliwości anulowania transakcji i zwrotu
    > prowizji.

    Dzieki za info.
    W sumie nie poinformowano mnie, o braku mozliwosci zwrotu w przypadku
    platnoscia karta.
    Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
    tym prawem.

    Moze anulowanie paragonu, cos pomoze.

    Dzieki za info.

    Pozdro,
    Jarek

  • 5. Data: 2010-05-07 21:38:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 13:56:32 -0700 (PDT), Jarek * napisał(a):

    > Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
    > tym prawem.
    >
    > Moze anulowanie paragonu, cos pomoze.

    anulowanie paragonu z kasy fiskalnej to raz,

    wycofanie transakcji z terminala płatniczego - to dwa...

    są takie opcje i w jednym i w drugim urządzeniu, jak nie umieją, to przed
    snem instrukcję poczytać lub na infolinie zadzwonić...

    tak troche poza tematem, to słyszałem pannę w kiosku, klient który chciał
    zagrać w MultiMulti i pytał się jaka jet kumulacja, a panna odpowiedziała,
    że to info poufne nie dla klientow, a nie umiała w terminalu sprawdzić

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

  • 6. Data: 2010-05-08 04:48:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-07 22:56, Jarek * pisze:

    > Jest mozliwosc zwrotu w ciagu 10 dni, byc moze cos zle zrozumialem z
    > tym prawem.

    A ta informacja to ze sklepu pochodzi czy też gdzieś wyczytana?

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-05-08 07:49:27
    Od: "Jarek *" <j...@g...com>

    On 8 Maj, 06:48, spp <s...@o...pl> wrote:

    > A ta informacja to ze sklepu pochodzi czy też gdzieś wyczytana?
    >
    > --
    > spp

    W sklepie tak powiedzieli.

    Sprzedawca ocenil, ze towar nadaje sie to zwrotu.
    Przyjmuje zwroty towaru. Jednak w przypadku platnoscia karta nie
    zwraca ceny.

    Wyglada na to, ze to absurd wynikajacy z braku umiejetnosci obslugi
    kas, terminali.

    Sprzedawca jest uparty i nie chce zwrocic.
    W takiej sytuacji zostaje chyba sprawa sadowa.

    Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

  • 8. Data: 2010-05-08 08:06:56
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 8 May 2010 00:49:27 -0700 (PDT), Jarek * napisał(a):

    > Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

    A na jakiej podstawie żądasz zwrotu pieniędzy?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-05-08 08:07:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek * pisze:

    > Sprzedawca jest uparty i nie chce zwrocic.
    > W takiej sytuacji zostaje chyba sprawa sadowa.

    Którą i tak przegrasz. Towar kupiłeś w sklepie, mogłeś go sobie obejrzeć
    i z punktu widzenia ogólnych przepisów sprzedawca może ci zwyczajnie
    powiedzieć "spadaj na drzewo banany prostować".

    Te 10 dni, o których słyszałeś piąte przez dziesiąte, dotyczą sprzedaży
    poza placówką firmy - czyli np. wysyłkowej albo przez domokrążców.

  • 10. Data: 2010-05-08 08:12:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jarek *" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    4g2000yqn.googlegroups.com...
    > Na jakiej podstawie i gdzie zlorzyc "pozew"?

    Tylko się ośmieszysz.
    Miał kto zrobić, nie ma kto zabić...