    Date: Sat, 08 May 2010 09:49:33 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ofiara wypadku a odszkodowanie

    (08.05.2010 08:19), JaMyszka wrote:

    > Ktoś za niego zdecydował, jak ma spędzić urlop i zamiast np. jeździć
    > na rowerze, będzie ocierał się o ściany własnego mieszkania. Już nie
    > mówię o bólu, jakiego doznaje.

    Od tego jest zadośćuczyczynienie.

    > Ale przypuśćmy, że wykorzysta zwolnienie lekarskie - wtedy stratę
    > poniesie na równi ze swoim pracodawcą. Bo jest duże
    > prawdopodobieństwo, że zasiłek chorobowy będzie mniejszy niż
    > wynagrodzenie za ten okres, a pracodawca pokryje ten zasiłek z
    > własnych kosztów.

    Ba, pensja będzie o 20% niższa za ten okres, więc jest tu realna strata
    pracownika - 1/20 jego pensji (zakładając że pracuje na umowę o pracę).

    Pokrywanie zasiłku z konta pracodawcy to jest strata pracodawcy. Chociaż
    nie do końca jestem pewien czy mógłby się ubiegać o jej pokrycie od
    sprawcy zdarzenia.

    > Do wątkotwórcy
    > Ja bym zadbała o obdukcję lekarską - choćby dlatego, że skutki
    > zdrowotne mogą się objawić po jakimś czasie.

    Święte słowa.

    p. m.