  • 1. Data: 2010-05-07 12:22:35
    Temat: Czy to legalne?
    Od: "futurapack" <f...@v...pl>

    Kupuje zestaw startowy np Orange, pakiet 1000 min za 10 zł czyli minuta za 1
    gr.
    Udostepniam ten pakiet osobie trzeciej inkasując np 2 gr za minute rozmowy.
    Oczywiscie odprowadzam podatki od zysku itp.
    Czy tego typu działalnośc ogranicza jakas ustawa? a może jakaś koncesja?
    Oczywiście pomijam sensownośc takiego rozwiązania skoro sam może zakupic
    sobie taki paket ale interesuje mnie jedynie aspekt prawny, czy skoro
    zapłaciłem za jakis towar, usługę i stanowi ona moja własność to czy moge ja
    dalej sprzedać.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Futura-Pack Opakowania foliowe

    Ul.Dworcowa 23
    62-035 Szczodrzykowo

    f...@v...pl t...@v...pl

    Tel:
    Piotr Bartkowiak 500163508,
    Artur Ruszkowski 502711600

  • 2. Data: 2010-05-07 12:22:45
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    futurapack pisze:
> [...]
    > zapłaciłem za jakis towar, usługę i stanowi ona moja własność to czy moge ja

    Udostępniasz dając telefon, czy jakieś bramki i inne masowe usługi
    świadczysz?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-05-07 12:28:01
    Od: "futurapack" <f...@v...pl>

    Udostępniam jedynie sprzęt , kasuję za minutę rozmowy. Chodzi o usługe na
    skalę dośc masową

  • 4. Data: 2010-05-07 12:36:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    futurapack pisze:
    > Udostępniam jedynie sprzęt , kasuję za minutę rozmowy. Chodzi o usługe na
    > skalę dośc masową

    Raczej niezgodne z regulaminem, operatorzy się zabezpieczają, Orange
    w ten sposób:

    [Op może rozwiązać umowę w przypadku]
    3.4. wykorzystywania numerów abonenckich aktywowanych w sieci Operatora
    do kierowania do sieci Operatora ruchu telekomunikacyjnego z
    innych sieci telekomunikacyjnych bez zgody Operatora lub do kierowania
    ruchu telekomunikacyjnego w ramach sieci Operatora za pomoca
    adaptera bez zgody Operatora;

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-05-07 12:48:57
    Od: "futurapack" <f...@v...pl>

    Tak ale zauwaz ,że mówimy tutaj o umowie i numerach abonenckich.
    ale jak sie ma sprawa z numerami pre-paid? czy tzw na karte?

  • 6. Data: 2010-05-07 12:52:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 May 2010 14:36:12 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Raczej niezgodne z regulaminem, operatorzy się zabezpieczają, Orange
    > w ten sposób:

    Może też skutkować konsekwencjami z UoZNK. No i nie chce mi się sprawdzać
    w PT -- czy to nie będzie działalność regulowana podlegająca wpisowi do
    rejestru UKE.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 7. Data: 2010-05-07 13:26:35
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:

> [...]
    > innych sieci telekomunikacyjnych bez zgody Operatora lub do kierowania
    > ruchu telekomunikacyjnego w ramach sieci Operatora za pomoca

    czy to nie jest klauzula niedozwolona, co na to uokik?:O)

  • 8. Data: 2010-05-07 14:12:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Papa5merf wrote:

    > czy to nie jest klauzula niedozwolona, co na to uokik?:O)

    ma to w d...
    juz do nich pisalem w podobnej sprawie.
    odpisali, ze sprawa jest skomplikowana z prawnego punktu widzenia i nic
    nie moga zrobic.

  • 9. Data: 2010-05-07 14:57:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    Papa5merf pisze:
    [..]
    > czy to nie jest klauzula niedozwolona, co na to uokik?:O)

    Oczywiście, że niedozwolona.
    Ale u nas operatorzy GSM są ponad prawem.
    Możesz sobie poczytać u mnie:
    http://www.arnoldbuzdygan.com/?s=gsm

    To co chcesz robić jest legalne, ale operatorzy nie pozwolą Ci tego
    robić - spalą karty.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2010-05-07 15:12:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "futurapack" <f...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Tak ale zauwaz ,że mówimy tutaj o umowie i numerach abonenckich.
    > ale jak sie ma sprawa z numerami pre-paid? czy tzw na karte?

    Oto cytat z regulaminu uslugi "1000 minut na zawolanie" w POP:

    22. Ponadto Uzytkownik korzystajacy ze srodków przyznanych w ramach Usługi
    zobowiazuje sie nie udostepniac usług
    Operatora innym osobom w celu uzyskania korzysci majatkowych bez zgody
    Operatora - takie działanie bedzie
    traktowane jako działanie na szkode Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel
    Sp. z o.o., a w konsekwencji bedzie
    podstawa do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym.

    Tutaj masz caly regulamin:
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/4332/4436303
    .pdf
    Masz jeszcze jakies pytania?