  • 1. Data: 2010-05-08 10:57:56
    Temat: rejestracja repliki samochodu
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    Przeczytałem artykuł o jakimś facecie, który samodzielnie zbudował
    replikę Lotusa Seven.
    Pomysł ciekawy i patrząc na zdjęcia nawet nieźle mu to wyszło.
    Zauważyłem że samochód miał próbną rejestrację. Teraz moje pytanie: jako
    co są rejestrowane takie samochody? W tym przypadku jako Lotus Seven?
    przecież to nie jest oryginał, czy istnieje osobna kategoria dla
    samoróbek?

  • 2. Data: 2010-05-08 11:47:35
    Temat: Re: rejestracja repliki samochodu
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "gruper" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie samochody? W tym przypadku jako Lotus Seven? przecież to nie jest
    > oryginał, czy istnieje osobna kategoria dla samoróbek?

    tak, poszukaj po frazie "SAM"

    --
    mirek

  • 3. Data: 2010-05-08 12:13:37
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > rejestrowane takie samochody? W tym przypadku jako Lotus Seven? przecież
    > to nie jest oryginał, czy istnieje osobna kategoria dla samoróbek?

    Nie mozesz zarejestrowac go jako Lotusa. Ba - nawet umieszczenie
    oryginalnych znaczkow Lotusa moze spowodowac konfiskate samochodu. U nas
    prawdopodobnie nic za to nie gorozi ale w GB konfiskuja podrabiane
    Ferrari...

    --
    Picasso

  • 4. Data: 2010-05-08 19:06:30
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    > Nie mozesz zarejestrowac go jako Lotusa. Ba - nawet umieszczenie
    > oryginalnych znaczkow Lotusa moze spowodowac konfiskate samochodu. U nas
    > prawdopodobnie nic za to nie gorozi ale w GB konfiskuja podrabiane

    Art.75 pkt 3 Kodeksu Drogowego.
    Możesz zarejestrować samochód typu SAM.
    Pojazd SAM jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy
    własnej konstrukcji.
    Musisz udowodnić stwierdzające legalność pochodzenia części użytych w
    procesie budowy auta.
    Z Wydziału Komunikacji właściwej dla miejsca zamieszkania należy uzyskać
    skierowanie na nabicie numerów ramy.

    Jingiel

  • 5. Data: 2010-05-08 19:47:00
    Od: "gruper" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości

> [...]
    > procesie budowy auta.
    > Z Wydziału Komunikacji właściwej dla miejsca zamieszkania należy
    > uzyskać skierowanie na nabicie numerów ramy.

    Nieważne przy tym czy ten SAM będzie wyglądał jak Mercedes, czy
    faktycznie jak pojazd zbudowany przez McGyvera,
    zawsze w dowodzie będzie marki SAM?

  • 6. Data: 2010-05-09 06:27:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nieważne przy tym czy ten SAM będzie wyglądał jak Mercedes, czy faktycznie
    > jak pojazd zbudowany przez McGyvera,
    > zawsze w dowodzie będzie marki SAM?

    tak
    bo niby z jakiego powodu chcialbys miec w domu wbite np mercedes?

  • 7. Data: 2010-05-09 06:57:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jingiel pisze:
    > Musisz udowodnić stwierdzające legalność pochodzenia części użytych w
    > procesie budowy auta.

    I to jest Polska wlasnie: klasyczny przyklad udowadniania niewinnosci :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2010-05-09 08:20:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-09 08:57, MarcinJM pisze:
    > I to jest Polska wlasnie: klasyczny przyklad udowadniania niewinnosci :)

    A jak inaczej to widzisz? Bierzesz kradzione auto, przerabiasz je na
    SAMa wycinając numer i już masz legalne?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-05-09 08:30:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A jak inaczej to widzisz? Bierzesz kradzione auto, przerabiasz je na
    > SAMa wycinając numer i już masz legalne?

    Dlaczego zakladasz.. dlaczego KTOKOLWIEK zaklada, ze robisz to z
    kradzionych elementow?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2010-05-09 09:35:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-09 10:30, MarcinJM pisze:

    > Dlaczego zakladasz.. dlaczego KTOKOLWIEK zaklada, ze robisz to z
    > kradzionych elementow?

    Bo byłaby to idealna furtka dla złodzieja. Jak myślisz, po co
    rejestrowanie samochodów, po co numery VIN i inne takie? Właśnie po to,
    żeby ograniczyć kradzieże. Skoro nagle nie wiadomo skąd pojawił ci się
    samochód, to jak inaczej można udowodnić, że go ukradłeś? Nie da się.
    Powiesz ,,części se kupiłem, ale nie powiem gdzie'' i już masz sama?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek