  • 1. Data: 2003-02-02 20:13:30
    Temat: off topic / pytanie
    Od: "Gipson" <G...@i...net.pl>

    Witam
    zapewne ta grupa nie jest zbyt odpowiednia ale tu najszyciej sie dowiem
    co to znaczy "STOSUNEK TETYCZNY" ?
    a tak pozatym ucze sie (encyklopedia prawa) i mam watpliwosci co do jednego
    pytania testowego
    o to one
    STOSUNEK MAŁŻEŃSTWA JEST STOSUNKIEM :
    a) społecznym
    b) tetycznym
    c)faktycznym
    d) długotrwałym

    prosze o jak najszybsza odpowiedz

    DZIEKI WSZYTKIM !

    --
    G...@i...net.pl

  • 2. Data: 2003-02-02 21:53:01
    Temat: Re: off topic / pytanie
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Faktycznie ciekawe pytanko. Stosunek tetyczny jest stosunkiem prawnym
    narzuconym niejako przez państwo, który ma swoje uzasadnienie w sile
    suwerennej władzy państwowej. Klasyczny przykład to stosunek prawno
    podatkowy jako super sztuczny mający uzasadnienie tylko w tym że państwo
    posiada władze do nakładania podatków.
    Jeśli test który robisz jest jednokrotnego wyboru wybrałbym społecznym.
    Jeśli wielokrotnego społecznym i długotrwałym.

    Ale jeśli się myle to się nie obraź:-)))

    Marcin

  • 3. Data: 2003-02-03 12:25:06
    Od: "Gipson" <G...@i...net.pl>

> [...]
    > Jeśli test który robisz jest jednokrotnego wyboru wybrałbym społecznym.
    >
    > Ale jeśli się myle to się nie obraź:-)))

    dzieki za zainteresowanie
    test jest wielokrotnego wyboru
    > Jeśli wielokrotnego społecznym i długotrwałym.
    zgadzam sie ale zastanawiam sie nad tetycznym (tak ktos zaznaczyl)
    wiec jak ktos jeszcze by byl w stanie cos doradzic wielkie dzieki !

    --
    G...@i...net.pl

  • 4. Data: 2003-02-03 12:28:55
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-02-03 18:34:16
    Od: s...@i...net.pl (Maja)

    G...@i...net.pl (Gipson) napisal(a):

    >co to znaczy "STOSUNEK TETYCZNY" ?

    Wg ksiazki Wojciecha Siudy ("Elementy prawa") stosunki
    tetyczne "sa to te stosunki spoleczne, ktorych dotyczy jakas
    norma postepowania (prawna, moralna, towarzyska, itp.). Wskazuje
    ona uczestnikom stosunku jakie maja wobec siebie obowiazki i jakie
    prawa."

    Czyli wychodzi na to, ze malzenstwo jest stosunkeim tetycznym :)

    --
    "I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work." -
    Thomas Alva Edison (1847-1931)