  • 1. Data: 2003-02-02 20:14:36
    Temat: Jak postąpić i czy to jest wogóle legalne?
    Od: "Radek" <m...@p...wp.pl>

    Witam!

    Wysłałem na grupę pl.comp.lang.vbasic następującego posta:

    >Poszukuję kogoś, kto posiada VB z licencją, kto mógłby skompilować i
    >tworzyć wersję
    >instalacyjną aplikacji napisanej w VB.
    >program pisałem na dostępnej, studentom wersji ( niestety, nie można
    >używać jej do celów komercyjnych, czyli sprzedaż takowej aplikacji, jest
    >nielegalna,
    >a na razie o zakupie wersji licencjonowanej to mogę sobie tylko pomarzyć )

    Otrzymałem odpowiedź:

    >Możesz się skontaktować ze mną (ale w grę wchodzi tylko VB6) po 1-szym

    Na którą odpisałem:

    >Ok. Wszystko się zgadza, chodzi mi o ver. VB6.
    >Ten program, bedzie ostatecznie gotowy tak gdzies w połowie
    >nastepnego tygodnia. Źródło mogę przesłać pocztą, a instalkę
    >ew. można by było udostępnić na ftp. Co do kosztów, to musimy się
    >dogadać. Program nie jest jakimś kombajnem, [prosta aplikacja
    >bazodanowa ] także wyceniłem go na ok. XXXXzł. [ w sumie to mój pierwszy
    >projekt komercyjny ]

    Po czym dostałem następującego maila:

> [...]
    >stworzyłeś u mnie (w mojej firmie) [wszystko powstało u mnie, więc pod
    >względem praw autorskich wszystko OK] [dystrybucją TY sie zajmujesz - jeśłi
    >masz działaność to OK, jeśli nie to Twoje zmartwienie]. Ale, żeby nie było
    >tak kolorowo to stawiam warunki:
    >1. to co wyżej napisano jest za opłatą (1,- zł + 22% VAT) [jednorazową]
    >2. w programie (przynajmniej w jednym miejscu) będą umieszczone moje
    namiary
    >3. jeśli program mi się spodoba otrzymuję oficjalnie na piśmie licencję
    >(dożywotnią) na jego użytkowanie - w jednej kopii i tylko na mój użytek.

    Mam w związku z zaistniałą sytuacją kilka pytań:
    - Czy takie postępowanie jest legalne ?
    - Nie podoba mi się punkt trzeci, ze względu na to, że nic nie jest
    wspominane
    o ew. honorarium itp.
    - Jak mam postąpić w danej sytuacji ?

    Pozdrawiam