    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
    Date: Sat, 21 Jan 2012 08:36:06 +0100

    W dniu 2012-01-21 08:28, Liwiusz pisze:

    > Już napisano - badanie, czy odrzucenie spadku odbyło się skutecznie jest
    > przeprowadzane na etapie postępowania sądowego.

    Przecież to że coś tu napisano to nie znaczy że to prawda. Więc to żaden
    argument :) To po prostu nieprawda.

    > Notariusz ma tylko przyjąć oświadczenie (czynność jednostronna), a nie
    > prowadzić jakieś postępowanie dowodowe.

    Nieprawda. Notariusz bada czy akt notarialny jest zgodny z prawem czy nie.

    > Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym
    > stwierdzeniem?

    Przecież wskazałem już przepis prawa o notariacie.
    Dodam jeszcze że oświadczenie złożone po terminie jest nieważne (art. 58
    kc) a nie "nieskuteczne". Zgodnie z tym przepisem czynność prawna
    sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna,
    chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek. Więc wskazuj tu
    przepis ustawy który wskazuje inny skutek (tę rzekomą "nieskuteczność"),
    albo nie marudź.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU