  • 1. Data: 2003-06-25 15:53:39
    Temat: odprawa
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Jestem zatrudniony na czas nieokreślony. Obecnie firma restrukturyzuje
    się i przekształca (dokonywane są zmiany administracyjne, technologiczne
    itp). Pracodawca zmienia nazwę de facto niby będę zatrudniony w nowej
    firmie, w związku z tym z tego co się orientuje pracodawca wypowiada mi
    umowę i proponuje zawarcie nowej umowy w nowej firmie.

    Moje pytanie brzmi następująco:
    Czy w przypadku wystąpienia w nowej umowie gorszych warunków w stosunku do
    poprzedniej umowy (płacy podstawowej, okresu zatrudnienia (czas określony),
    stanowiska pracy) mogę odmówić zawarcia nowej umowy i w tym momencie
    wypłacona będzie odprawa w wyniku wypowiedzenia wcześniejszej umowy czy też
    to jest traktowane jako odmowa propozycji pracodawcy?

    Czy w takim przypadku pracodawca wypowiadając umowę musi podać przyczynę
    odmowy (zmiany administracyjne, tehcnologiczne itp), gdyż wtedy jeżeli
    dobrze rozumiem należy mi się odprawa.

    Czy w przypadku gdy zgodzę się na warunki u "nowego pracodawcy" należy mi
    sie mimo mojej zgody odprawa wynikająca z wcześniejszego rozwiązania umowy?