  • 1. Data: 2003-06-25 14:37:10
    Temat: Jak odzyskać certyfikaty
    Od: "salfatore" <s...@g...pl>

    witam,

    Niewykluczone, że zaistanieje taka oto sytuacja iż mój obecny pracodawca w
    przypdaku kiedy złożę wymówienie z pracy nie będzie chciał zwrócić mi
    certyfikatu ukończenia pewnego kursu, który jest wystawiony imiennie i nie
    zawiera żadnych informacji że przysługuje on pracownikowi takiej czy innej
    firmy.
    Czy w takim przypadku będę mógł domagać się jego zwrotu na drodze sądowej, czy
    może się tym zająć PIP czy sąd pracy.

    odam że nie podpisywałem żadnej "lojalki" czy innego typu umów, które mówiły

    by np. że szkolenia i uzyskane w ich wyniku certyrfikaty są własnością
    pracodawcy.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-06-25 18:39:06
    Temat: Re: Jak odzyskać certyfikaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli dokument jest Twoją własnością, to wzywasz ich do jego wydania na
    piśmie. jak odmawiają albo nie wydają, to zawiadomienie do prokuratury o
    popełnieniu przez nich przestępstwa z art. 276 kk polegającego na ukryciu
    należącego do Ciebie dokumentu albo z art. 184 kk czyli przywłaszczenia
    rzeczy - bo tutaj widziałem różne praktyki. Tak, czy inaczej to
    przestępstwo.

    Dla porządku treść przepisu kodeksu karnego:
    ===============================
    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    majątkowe, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto przywłaszcza sobie powierzoną mu rzecz ruchomą, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi lub przywłaszczenia rzeczy znalezionej,
    sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.
    § 4. Jeżeli przywłaszczenie nastąpiło na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-