  • 1. Data: 2003-06-25 13:06:55
    Temat: Dzialka rolna...spieszyc sie czy odpuscic....?
    Od: bilstein_b4 <b...@o...pl>

    Witajcie.

    Ciotka mojej zony chce sprezentowac nam kawalek dzialki (2500m2).
    Jakas polowa tej dzialki to Las (Ls-VI) reszta to ziemia rolna (R-V) i
    kawalek Ps-V (Pastwisko? Nie znam sie na tym - przepisalem to wszystko z
    mapki) Dzialka ma idiotyczne wymiary: 17 / 148 m
    (moze ma to jakies znaczenie...)
    W tamtym roku udalo nam sie ja jedynie wydzielic ten nasz kawalek
    (ok. 700 zl), no i zabraklo czasu na zalatwienie reszty formalnosci.

    Czy w nowym prawie budowlanym zmienilo sie cos na nasza niekozysc?
    Czy bede mogl posiadac 2500m2 ziemi rolnej w innym miescie?
    czy mam sie spieszyc aby zdazyc przed 11, czy sobie wogole to odpuscic?
    (szkoda by bylo)
    Doradzcie prosze, bo nie wiemy z zona co mamy zrobic....

    Dodam, ze dzialka miala sluzyc jako miejsce na weekendowe, namiotowe
    (o ile dalej nic na takiej ziemi nie mozna postawic) wypady z dzieckiem.

    Z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam serdecznie
    Domis

  • 2. Data: 2003-06-25 16:18:26
    Temat: Re: Dzialka rolna...spieszyc sie czy odpuscic....?
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "bilstein_b4" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > (o ile dalej nic na takiej ziemi nie mozna postawic) wypady z dzieckiem.
    >
    > Z gory serdecznie dziekuje za odpowiedzi

    Spiesz sie. Bo beda problemy. I oplaty duze.

  • 3. Data: 2003-06-25 20:18:41
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > Spiesz sie. Bo beda problemy. I oplaty duze.

    ani pytający nie wskazał do czego mu śpieszno ani
    odpowiadający nie podał dlaczego ma się spieszyć
    i jakie problemy i opłaty bedą,

    ciekawe o co chodzi ?

    ani to działka tzw siedliskowa - bo za mała,
    ani budowlana bo rola,
    i tak i tak należy zmienic przeznaczenie, wyłączyc itd,
    czyli generalnie żaden pośpiech nic tu nie zmieni
    bo do 11.07 pozwolenia na budowę i tak nie będzie,

    no ale może jestem niedouczony,

    JarekM

  • 4. Data: 2003-06-26 07:25:46
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > czyli generalnie żaden pośpiech nic tu nie zmieni
    > bo do 11.07 pozwolenia na budowę i tak nie będzie,

    Witam wszystkich i pana panie Jarku ale też bym powiedział, że należy się
    spieszyć dlaczego - bo tak wszyscy mówią to oczywiście żart. Kilka tygodni
    temu buszując po necie ( zresztą lubię tez pobuszować na tej grupie ) padło
    iż zmieniają się warunki nabywania ziemi rolniczej ( padło złośliwie iż ta
    nowelizacja to haracz dla partii ludowych za TAK w głosowaniu do UE).
    Ogólnie mówiąc wracamy do starych wzorowanych z przed kilkunastu lat
    wymaganiach co do osób nabywających grunty rolnicze tzn. wykształcenie
    rolnicze ble, ble, ble itd. Teraz aby nabyć taką działkę trzeba będzie ją
    wpierw odrolnić a później kupić. Obecnie mogła być kupiona przez miastowego
    i sobie leżeć i czekać na lepsze czasy lub można było coś wymyślić z
    KRUSem. To informacje, na które natknąłem się przypadkowo więc wybaczcie
    jeśli pokręciłem.
    Pozdrowienia Andrzej

  • 5. Data: 2003-06-28 10:09:06
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > i sobie leżeć i czekać na lepsze czasy lub można było coś wymyślić z
    > KRUSem. To informacje, na które natknąłem się przypadkowo więc wybaczcie

    tylko, że za wykształcenie rolnicze jest uważane każde wykształcenie
    średnie,
    no i to dość radykalnie ogranicza krąg osób muszących się spieczyć,

    pzdr,
    JarekM