  • 11. Data: 2003-03-13 20:22:56
    Temat: Re: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:03031320535660@polnews.pl...
    > ZdroYY wrote:
    >
    > Odliczeniu podlegają raty faktycznie w danym roku zapłacone.
    > Dokumentem uprawniającym do odliczenia będzie w takim wypadku
    > faktura wystawiona przez podatnika VAT, łącznie z dowodami
    > wpłaty kolejnych rat dokonanych w tymże roku.'

    oooo, właśnie o to chodziło

  • 12. Data: 2003-03-13 20:24:56
    Od: c...@p...onet.pl

    > Nie jestem pewna, czy możliwość odliczania rat ma oparcie
    > w ustawie, ale podobną informację widziałam już w kilku
    > serwisach podatkowych, np. tu: http://www.pit.pl/pages/17.php

    > Kasia :)

    Moim zdaniem ustawowy zapis, iż "podatek dochodowy (...) zmniejsza się (...)
    jeżeli w *roku podatkowym* podatnik *poniósł* wydatki na zakup przyrządów (...)"
    (art. 27a ust. 1 pkt 2d updof)oznacza, iż będą to kwoty rat faktycznie
    zapłaconych, czyli zgadzam się z Szanowną Przedmówczynią (Przedpisarką :))?

    Pozdrawiam
    Ciacho

  • 13. Data: 2003-03-13 22:09:04
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 13 Mar 2003 17:43:14 +0100, ZdroYY
    <o...@4...com> napisał/a:

> [...]

    > Jesli kupiłem w zeszłym roku komputer na raty,
    > biorę kwotę rat zapłaconych w zeszłym roku i mnożę razy procent który
    > wolno odliczyć (chyba 19% nie wiecej niż 400 PLN) i tyle wolno mi było
    > odliczyć w zeszłym roku.

    > (bo liczy sie koszt faktycznie poniesiony czyli ilosc rat ktore w
    > danym roku zapłaciłem, prawda ?)
    >
    > Ale skoro tak, to w następnym roku powinienem móc sobie odliczyc znowu
    > te ilestam procent od kwoty rat zaplaconych w tym "następnym" roku,
    > mimo że komputer zakupiono rok wczesniej ale przeciez faktycznie
    > poniesiony koszt nastapil w roku nastepnym ....

    Nie.Odliczasz jednorazowo na podstawie faktury.
    Musisz jednak mieć pracę,w której używasz komputera,tzn.komputer potrzebny
    jest Ci do pracy.
    Do PIT'a dostajesz przecież instrukcję,więc sobie poczytaj co, jak i ile.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 14. Data: 2003-03-13 22:37:47
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nie.Odliczasz jednorazowo na podstawie faktury.

    A jesteś pewna, czy tak z głowy?
    Pytanie było o zakup ratalny.

  • 15. Data: 2003-03-14 00:09:58
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    c...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >zapłaconych, czyli zgadzam się z Szanowną Przedmówczynią (Przedpisarką :))?

    Chyba z Przedcytarką ;) bo nie była to moja odpowiedź lecz opublikowana
    w 'Rzeczpospolitej'.
    Podobną (także z powołaniem się na art.27) znalazłam w 'Przeglądzie
    Podatkowym': http://www.kik.com.pl/newskik-archiwum/2002.07.html#
    04

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 16. Data: 2003-03-14 00:14:09
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    c...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > zapłaconych, czyli zgadzam się z Szanowną Przedmówczynią (Przedpisarką :))?

    Od kiedy to w polskim prawie podatkowym terminem *poniesionych* wydatków
    jest moment zapłaty??
    Coś się zmieniło, czy też ktoś wali babola aż boli?
    W momencie wystawienia faktury, sprzedawca ma obowiązek wpisać sobie całą
    kwotę jako przychód i zapłacić od tego podatki.
    Nie ma znaczenia jaki jest termin zapłaty.
    W tym samym momencie nabywca ponosi koszty.
    Zapytam więc jeszcze raz - od kiedy niby ta ABSOLUTNA ZASADA uległa zmianie?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 17. Data: 2003-03-14 06:27:46
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message
    > c...@p...onet.pl wrote:
    > Zapytam więc jeszcze raz - od kiedy niby ta ABSOLUTNA ZASADA uległa
    zmianie?

    Hmm, od zawsze, kiedy US tak to zinterpretował, a było to conajmniej 5 lat
    temu.

  • 18. Data: 2003-03-14 06:30:19
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

> [...]
    > W tym samym momencie nabywca ponosi koszty.
    > Zapytam więc jeszcze raz - od kiedy niby ta ABSOLUTNA ZASADA uległa

    Arku, niestety nie do konca masz racje.
    Mam przyklad, kiedy na pewno jest inaczej:
    w przypadku dzialanosci gospodarczej i rachunkow za telefon lub energie przy
    wpisywaniu do ewidencji VAT.
    Kazda pani w US, powie, ze podatek od tych rzeczy wpisuje sie w momencie
    *platnosci*.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 19. Data: 2003-03-14 06:45:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 14 Mar 2003 07:30:19 +0100, "Janusz"
    <j...@a...net.pl.nospam.pl> zakodował:

    >Kazda pani w US, powie, ze podatek od tych rzeczy wpisuje sie w momencie
    >*platnosci*.

    Jak tak powie, to znaczy że się na niczym nie zna.
    Wpisuje się od razu, rozlicza się z upływem TERMINU płatności
    niezależnie od tego czy i kiedy została zpałacona.

    A wracając do tematu - jak US ma sprawdzić, że coś jest na raty czy na
    kredyt? Czy jakieś przepisy wymagają umieszczenia takiej informacji na
    fakturze? Jak nie, to jak ja mogę udowodnić, że komp którego kupiłem
    za gotówkę nie jest na raty?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 20. Data: 2003-03-14 07:07:12
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > W tym samym momencie nabywca ponosi koszty.
    > Zapytam więc jeszcze raz - od kiedy niby ta ABSOLUTNA ZASADA uległa

    Zapominasz o jednym że jest w tej umowie jeszcze trzecia strona "bank"
    który jest "płatnikiem" i to on płaci za fakturę na podstawie umowy
    kredytowej. Ja jako sprzedawca wystawiam formę płatności "sprzedaż ratalna"
    i niekiedy gdy jest pierwsza wpłata to "zapłacono" np. 450zł, "pozostało"
    xxx,xx zł. Dla mnie kupującym jest bank bo zawierana jest szczegółowa umowa
    i na towarze ustanowiony jest zastaw do czasu spłaty kredytu. Jeśli nie
    wpłyną do sprzedawcy pieniądze to do kogo ma się zwrócić, do klienta?
    Logicznie (nie prawnie) obstawiam odliczenie tylko rat jako faktycznie
    poniesionych kosztów z powodu iż klient jeszcze nie nabył komputera i sama
    faktura nie stanowi podstawy odliczenia bo jeszcze nie przenosi prawa
    własności. To tylko moja uwaga i nie krzyczcie na mnie jak popełniłem jakiś
    błąd.
    Pozdrowienia Andrzej