  • 1. Data: 2003-03-13 14:02:01
    Temat: Problem na Allegro
    Od: ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl>

    Witam

    Kupilem nie tak dawno na aukcji pewnej firmy aparat cyforwy. Aparat okazal sie
    wadliwy. Firma
    kierowala mnie do serwisu, ale po wymianie kilku maili zgodzila sie wymienic aparat
    na nowy. Po
    odeslaniu starego, a otrzymaniu nowego okazalo sie, ze nowy aparat nie ma starych
    wad, ale ma
    nowe (tez uniemozliwiajace uzytkowanie pewnych funkcji). Ale obecnie o wymianie, ani
    o zwrocie
    pieniedzy owa firma nie chce slyszec i odsyla do servisu. Tlumaczyli, ze aparat juz
    byl wymieniany i
    jak im go wysle, to odesla mi spowrotem. Oba aparaty mialy te wady od samego
    poczatku.
    Czy moge sie domagac zwrotu pieniedzy, czy musze zaczac ten serwisowy horror? Z
    ubezpieczenia
    allegro tez nie chcialbym korzystac, poniewaz za aparat zaplacilem prawie dwa razy
    wiecej niz jego
    maksymalna wartosc.
    Prosze Was o porade jak to zalatwic najprosciej i najskuteczniej.

    PS. Jak kupujecie pseudoaparat cyfrowy trzymajcie sie z daleka od UMAX-ow. Naprawde
    szkoda
    nerwow.
    Pozdrawiam
    ALi0
    a...@w...pl

  • 2. Data: 2003-03-13 14:35:00
    Temat: Re: Problem na Allegro
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl> pisze w

    > Kupilem nie tak dawno na aukcji pewnej firmy aparat cyforwy. Aparat
    > okazal sie wadliwy.

    Nihil novi sub sole. Nie kupuj drogich rzeczy na allegro, albo kupuj tylko
    i wylacznie w przypadku wymiany z "reki do reki". Tak wogole to jest
    specjalna komorka policji ktora zajmuje sie przestepstwami interbetowymi,
    ale watpie zeby mogli Ci pomoc w tym wypadku. Jezeli dokonales przelewu to
    kwit z banku jest oczywiscie dowodem wplaty i mozesz go traktowac jako
    rachunek. Poszukaj jakis informacji o rekojmi, zajrzalbym tez do urzedu
    ochrony konsumenta czy czegos takiego.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-13 14:53:10
    Od: ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl>

    huski napisał(a):

> [...]
    > dowodem wplaty i mozesz go traktowac jako rachunek. Poszukaj jakis
    > informacji o rekojmi, zajrzalbym tez do urzedu ochrony konsumenta

    Teraz juz niestety wiem, ze nawet duza liczba pozytywow na allegro nic nie znaczy.
    Znalazlem cos na stronie Federacji Konsumentow o mozliwosci odstapienia od umowy w
    ciagu 10 dni.
    Czy ma to zastosowanie w moim przypadku? Czy jest tak, ze jak im wysle aparat "i tak
    odesla
    spowrotem"? Czy mam dac spokoj tej firmie i meczyc sie z serwisem?

    Pozdrawiam
    a...@w...pl

  • 4. Data: 2003-03-13 15:24:24
    Od: ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl>

> [...]
    > nic nie znaczy. Znalazlem cos na stronie Federacji Konsumentow o
    > mozliwosci odstapienia od umowy w ciagu 10 dni. Czy ma to

    Doczytalem niestety, ze nie dotyczy aukcji internetowych :(

    >Czy jest tak, ze jak im wysle
    > aparat "i tak odesla spowrotem"? Czy mam dac spokoj tej firmie i
    > meczyc sie z serwisem?

    Pozdrawiam
    a...@w...pl

  • 5. Data: 2003-03-13 16:56:41
    Od: "zino" <...@o...pl>

    Czy otrzymałeś fakturę, paragon, cokolwiek ?
    Pozdr.
    J.

  • 6. Data: 2003-03-13 18:56:21
    Od: ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl>

    zino napisał(a):

    > Czy otrzymałeś fakturę, paragon, cokolwiek ?
    > Pozdr.
    > J.

    Tak razem z aparatem byl paragonik przyczepiony do karty gwarancyjnej.

  • 7. Data: 2003-03-13 19:58:24
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    > Tak razem z aparatem byl paragonik przyczepiony do karty gwarancyjne

    Ja mysle, ze najlepiej jakbys do nich zadzwonil i ich postraszyl. Wlasciwie
    moglbys im wyslac list i w liscie zalaczyc kopie zawiodomienia o
    przestepstwie i powiedziec im, ze jezeli nie zwroca Ci pieniedzy to wyslesz
    to zawiodomienie do prokuratury. Tak wlasciwie to watpie, zeby jakikolwiek
    skitek przynioslo zwiadamianie prokursatury na serio bo nawet z punkt
    prawnego sprawa nie jest oczywista, w koncu aparat jest taki jaki wybrales,
    co prawda mial jakies usterki ale wymienili Ci na nowy, ktory znowu ma cos
    zepsute. Ale to juz sa kwestie techniczne a oni moga powiedziec ze wykazali
    sie dobra wola bo wymienili Ci na nowy a Ty szukasz dziury w calym teraz,
    slowem szkoda zachodu, zeby faktycznie informowac prokurature ale
    oczywiscie mozesz ich postraszyc.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 8. Data: 2003-03-13 21:12:20
    Od: ALi0 <ali0@(wytnij.to).wp.pl>

    huski napisał(a):

> [...]
    > szukasz dziury w calym teraz, slowem szkoda zachodu, zeby
    > faktycznie informowac prokurature ale oczywiscie mozesz ich

    Ale z jakiegos punktu widzenia jakas rekojmia, czy co mi przysluguje? Czy moga sobie
    umyc rece i
    zrzucic wszystko na serwis. Cytat z rozmowy telefonicznej: "Jak pan wysle aparat, to
    my go
    odeslemy, bo juz byl wymieniany.". Normalnie rece opadaja jak firma na ktorej stronie
    pisze, ze
    komputeryzowali policje i urzad skarbowy robi takie numery.

  • 9. Data: 2003-03-13 22:10:18
    Od: "Chmielu" <c...@S...gazeta.pl>

    > Normalnie rece opadaja jak firma na ktorej stronie pisze, ze
    > komputeryzowali policje i urzad skarbowy robi takie numery.

    A co ma piernik do wiatraka...?!?
    Ani na komputeryzacji takich klientów zarobili ciężki szmal, a na Tobie
    grosze...
    Oczywiście, że firma nie jest w porządku, ale jednych obsługują z
    przyjemnością, a innych z konieczności.
    Ty jesteś tym drugim... niestety... klientem...
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 10. Data: 2003-03-13 23:45:29
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie dobra wola bo wymienili Ci na nowy a Ty szukasz dziury w calym teraz,
    > slowem szkoda zachodu, zeby faktycznie informowac prokurature ale
    zaden sąd, policja i prokuratura nic nie pomoże jak nie ma dokumentów. Jest
    na papierze potwierdzenie zgłoszenia reklamacji? Oni mają czyste ręce -
    odesłali do serwisu, a poprzednie zgłoszenie rozpatrzyli pozytywnie bez
    zbędnych ceregieli nie? ;)

    Pozdr

    MI