  • 1. Data: 2003-03-13 16:43:14
    Temat: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: ZdroYY <z...@a...net.usun>

    Witam !

    Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalnosci. Trafiłem na taki
    zgryz i nie wiem jak to rozwiązać .....

    Jesli kupiłem w zeszłym roku komputer na raty,
    biorę kwotę rat zapłaconych w zeszłym roku i mnożę razy procent który
    wolno odliczyć (chyba 19% nie wiecej niż 400 PLN) i tyle wolno mi było
    odliczyć w zeszłym roku.

    (bo liczy sie koszt faktycznie poniesiony czyli ilosc rat ktore w
    danym roku zapłaciłem, prawda ?)

    Ale skoro tak, to w następnym roku powinienem móc sobie odliczyc znowu
    te ilestam procent od kwoty rat zaplaconych w tym "następnym" roku,
    mimo że komputer zakupiono rok wczesniej ale przeciez faktycznie
    poniesiony koszt nastapil w roku nastepnym ....

    Prawda czy nie ?

    Jak to powinno wygladać ???

    grzesiek
    --
    Grzegorz Zdrojkowski website: http://www.btsnet.com.pl/zdroj/
    e-mail: zdroj(at)konto.pl , zdroj(at)btsnet.com.pl , #GG76829

  • 2. Data: 2003-03-13 16:46:10
    Temat: Re: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ZdroYY wrote:
    > Prawda czy nie ?

    Nie. Liczy się kwota z faktury i data sprzedaży.
    Sposób płatności - jak i terminy - są nieistotne.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-03-13 17:16:06
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

    > Nie. Liczy się kwota z faktury i data sprzedaży.
    > Sposób płatności - jak i terminy - są nieistotne.

    A nie przypadkiem tak, że wolno odliczyć koszty faktycznie poniesione, czyli
    nie wolno odliczać rat niezapłaconych.
    A w następnym roku odliczam resztę, bo w następnym roku dopiero poniosłem
    koszty zwiazane z zakupem tego komputera.

    Hej fachowcy, odezwijcie się?

  • 4. Data: 2003-03-13 18:04:34
    Od: "jjans" <j...@k...chip.pl>

    ZdroYY wrote:
    > Witam !
    >
    > Jestem osobą fizyczną nie prowadzącą działalnosci.

    Czy aby *osoba fizyczna*, bez działalności, może dokonać takiego odpisu? Dwa
    lata wstecz też miałem taką mozliwość, ale uzyskałem informacje, że nie mogę
    tego zrobić.
    Prawo się zmieniło czy miałem złych doradców?

    Bartek

  • 5. Data: 2003-03-13 18:21:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 13 Mar 2003 17:43:14 +0100, ZdroYY
    <z...@a...net.usun> zakodował:

> [...]
    >biorę kwotę rat zapłaconych w zeszłym roku i mnożę razy procent który
    >wolno odliczyć (chyba 19% nie wiecej niż 400 PLN) i tyle wolno mi było

    Masz fakturę i odpowiednią pracę - masz prawo odliczyć. Co to kogo
    obchodzi, czy kupiłeś za własne pieniądze, na kartę kredytową, kredyt
    bankowy czy pożyczkę od szwagra?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-03-13 18:21:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 13 Mar 2003 19:04:34 +0100, "jjans"
    <j...@k...chip.pl> zakodował:

    >Prawo się zmieniło czy miałem złych doradców?

    Miałeś albo złych doradców, albo złą pracę ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-13 18:36:01
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    >
    > Masz fakturę i odpowiednią pracę - masz prawo odliczyć. Co to kogo
    > obchodzi, czy kupiłeś za własne pieniądze, na kartę kredytową, kredyt

    Filozof.
    Nie odpowiedziałeś tylko na podstawowe pytanie. Ile?

  • 8. Data: 2003-03-13 19:09:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 13 Mar 2003 19:36:01 +0100, "KK" <p...@g...pl>
    zakodował:

    >Nie odpowiedziałeś tylko na podstawowe pytanie. Ile?

    Tyle co na fakturze uwzględniając limit.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-03-13 19:09:50
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    KK wrote:
    > A nie przypadkiem tak, że wolno odliczyć koszty faktycznie poniesione,

    I wg polskiego prawa liczy się data sprzedaży a nie data zapłaty.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 10. Data: 2003-03-13 19:53:56
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    ZdroYY wrote:

> [...]
    >odliczyć w zeszłym roku.
    >(bo liczy sie koszt faktycznie poniesiony czyli ilosc rat ktore w

    W sumie jest grupa właściwsza dla podatków ;) ale skoro dyskusja
    już się toczy (źródło - archiwum 'Rzeczpospolitej':

    'Można korzystać z ulgi w razie kupienia przyrządu, pomocy naukowej,
    np. komputera, instrumentu muzycznego przez muzyka, na raty.
    /.../
    Odliczeniu podlegają raty faktycznie w danym roku zapłacone.
    Dokumentem uprawniającym do odliczenia będzie w takim wypadku
    faktura wystawiona przez podatnika VAT, łącznie z dowodami
    wpłaty kolejnych rat dokonanych w tymże roku.'

    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/02/20020220/200202200157
    .html?
    k=on&t=2000032820020427#49

    Nie jestem pewna, czy możliwość odliczania rat ma oparcie
    w ustawie, ale podobną informację widziałam już w kilku
    serwisach podatkowych, np. tu: http://www.pit.pl/pages/17.php

    Spróbuj także zapytać na pl.soc.prawo.podatki.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl