  • 1. Data: 2003-03-13 13:38:07
    Temat: Niemiec przyjdzie i zabierze
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Jakis czas temu dostalem list, ze po wejsciu Polski do UE
    budynki, ktorych wlascicielami niegdys byli niemcy, moga
    spowrotem stac sie ich wlasnoscia. Jestem przerazony, bo mam
    mieszkanie w Sopocie, ktore wybudowali Niemcy. Czy ktos moze mi
    wskazac jakies prawo, ktore przekresli szanse na to ze Niemiec
    przyjdzie i zabierze mi mieszkanie?

    bardzo prosze o odpowiedzi i z gory dziekuje

    pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2003-03-13 14:02:48
    Temat: Re: Niemiec przyjdzie i zabierze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 14:38, Użytkownik Pawel P. napisał:
> [...]
    > mieszkanie w Sopocie, ktore wybudowali Niemcy. Czy ktos moze mi
    > wskazac jakies prawo, ktore przekresli szanse na to ze Niemiec

    Takie samo jak na to że Niemiec przyjedzie, wykupi Polska ziemie,
    zabierze ze soba i zostanie nam DZIURA! :-)

    Bzdura totalna...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-13 14:14:32
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    Maddy wrote:

    > Takie samo jak na to że Niemiec przyjedzie, wykupi Polska ziemie,
    > zabierze ze soba i zostanie nam DZIURA! :-)
    >
    > Bzdura totalna...

    Ja wierze ze jest to bzdura, ale widzisz, sprawa jest taka, ze ludzie
    juz nei wiedza w co wierzyc. Jezeli tak jak Ty (tylko sie nie obraz)
    powiedza mi, ze to bzdura i nie ma sie czym przejmowac, to mnie to
    nie uspokoi. Ludzie, tacy jak ja, potrzebuja prawa, ktore temu
    zabrania, a nie obeitnic.

    pozdrawiam
    PP

  • 4. Data: 2003-03-13 14:20:51
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

    Przepraszam za bledy w pisowni , spieszylem sie zeby jeszcze
    dostac odpowiedz dzisiaj.

    pozdrawiam
    PP

  • 5. Data: 2003-03-13 14:31:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 15:14, Użytkownik Pawel P. napisał:

> [...]
    > powiedza mi, ze to bzdura i nie ma sie czym przejmowac, to mnie to
    > nie uspokoi. Ludzie, tacy jak ja, potrzebuja prawa, ktore temu

    Nie ma takiego przepisu i nie będzie.
    Kłopot w tym że ustawodawca nie przewidział gwałtownego nasilenia sie
    objawów paranoi w społeczeństwie.

    Ja bym proponowała jeszcze przepis który zabrania umieszczania
    nadajników radiowych w plobach dentystycznych.
    Nie ma takiego przepisu więc na pewno ktos mi kiedys taki nadajnik w ząb
    wsadzi! A może juz go mam.

    Przedwojenny niemiecki włascicel ma do mieszkania takie samo prawo jakie
    miałby polski przedwojenny właściciel.
    Zastanów sie - czy ktoś krzyczy że wracaja kamienicznicy i pozabieraja
    mieszkania? Jakos polskich włascicieli kamienic wiekszośc ludzi sie nie
    boi, więc o co chodzi z tymi Niemcami????

    Tu nie przepis potrzebny a puknięcie sie w głowę...

    Zreszta jaki Niemiec chciałby mieszkac w Sopocie?
    Zwłaszcza że to pewnie staruszek na emeryturze - on woli Kanary.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-03-13 17:01:54
    Od: p...@o...pl

> [...]
    >
    > Zreszta jaki Niemiec chciałby mieszkac w Sopocie?
    > Zwłaszcza że to pewnie staruszek na emeryturze - on woli Kanary.

    Tak bym tego nie streszczal, ze nie ma zadnego przepisu. Otoz sa, np. w
    Traktacie między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec o
    potwierdzeniu istniejącej między nimi granicy, podpisanym w Warszawie 14
    listopada 1990 r. A i w PRL-u byl Układ z 7 grudnia 1970 r o podstawach
    normalizacji wzajemnych stosunków miedzy PRL i RFN. Te traktaty tworza
    prawnomiedzynarodowa podstawe do ostatecznego uznania polskiego wladztwa na
    bylych ziemiach niemieckich.
    Poza tym, przystapienie do Unii nie moze miec z samej zasady zadnego
    bezposredniego wplywu na jakiekolwiek stosunki wlasnosciowe w panstwach
    czlonkowskich (por. art. 295 Traktatu Rzymskiego - nienaruszalnosc stosunkow
    wlasnosciowych przez postanowienia traktatu i tym samym brak jakiejkolwiek
    kompetencji organow wspolnotowych w tych sprawach).
    Chcesz norme, to ja masz. Podstawa to wiedziec, gdzie szukac.

    Pzdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2003-03-14 09:21:35
    Od: "Pawel P." <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > kompetencji organow wspolnotowych w tych sprawach).
    > Chcesz norme, to ja masz. Podstawa to wiedziec, gdzie szukac.

    Dokladnie o to mi Przemku chodzilo. Bardzo Ci dziekuje.

    pozdrawiam
    PP

  • 8. Data: 2003-03-14 10:51:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel P." <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie w Sopocie, ktore wybudowali Niemcy. Czy ktos moze mi
    > wskazac jakies prawo, ktore przekresli szanse na to ze Niemiec

    Być może tradycja?? Dotąd zawsze przychodzili i zabierali;)Keine grenzen.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-03-14 11:07:20
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Takie samo jak na to że Niemiec przyjedzie, wykupi Polska ziemie,
    > zabierze ze soba i zostanie nam DZIURA! :-)
    >
    > Bzdura totalna...

    Maddy, z całym szacunkiem, to nie jest bzdura. Jesli w przedwojennych
    księgach wieczystych właścicielem jest Niemiec, a Polak obecnie zajmuje
    nieruchomość np. w formie dzierżawy wieczystej (standardowo an Ziemiach
    Odzyskanych) to po przekazaniu przez Polskę jurysdykcji sądom UE, taki
    Niemiec ma bardzo duże szanse na odebranie "swojej" własności.
    Bo: a) były właściciel może dochodzić, że przejęcie przez PRL jego majątku
    było bezprawne, co stawia PRL w roli pasera, a obecnego właściciela pozbawia
    jakichkolwiek praw; b) powołując się na swoiście rozumiane "prawa człowieka"
    sądy europejskie mogą uznawać samo wysiedlenie za Odrę jako bezprawne. I
    nikt nie będzie wchodzić w niuanse, czy Nimecy uciekali przed Armia
    Czerwoną, czy zostali wysieldleni, itd.
    Tak więc, oddając część jurystdykcji w tych sparwach na zewnątrz, bez
    uregulowania praw własności Polska naraża się na koniczność przeprowadzenia
    prawdziwego wysiedlenia - tym razem obywateli polskich.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-03-14 11:16:39
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    (...)

> [...]
    > mieszkania? Jakos polskich włascicieli kamienic wiekszośc ludzi sie nie
    > boi, więc o co chodzi z tymi Niemcami????

    I co, twierdzisz, że Polscy przedwojenni właściciele kamienic nie odzyskują
    ich teraz? Naprawdę nie słyszałaś o takich przypadkach? Czy Ty żyjesz na
    Księżycu?

    > Tu nie przepis potrzebny a puknięcie sie w głowę...
    >
    > Zreszta jaki Niemiec chciałby mieszkac w Sopocie?
    > Zwłaszcza że to pewnie staruszek na emeryturze - on woli Kanary.

    Maddy, rozbrajasz mnie. Ceny nieruchomości w Sopocie są bardzo wysokie. Nie
    trzeba mieszkać. Można "odebrać" i sprzedać z kolosalnym zyskiem.

    BTW, znam całe wioski na Ziemiach Odzyskanych skolonizowane już przez
    Niemców, lub tzw. "małżeństwa mieszane". Niemca, który przechodzi na
    wcześniejszą emeryturę i dostaje odprawę stać na to, aby kupić domek
    (letniskowy, całoroczny) w Polsce, natomaist nie stać na taki dom w
    Niemczech. Więc co wybierze?

    Maddy, lubię z Tobą dyskutować, ale nie wypowiadaj się zbyt emocjonalnie
    ("bzdura, paranoja, pukanie się w głowę" itd) na tematy, o których nie masz
    zbyt dużego pojęcia.

    Pozdrawiam,
    BaLab