  • 1. Data: 2002-04-25 09:08:58
    Temat: odejscie z pracy - co od szefa?
    Od: s...@b...net (.:silver)

    Witam!

    Mam zamiar opuscic firme. Czego mam zadac od szefa w zwiazku z tym?
    Wiem, ze na pewno musi mi dac paski z ZUSu. Cos slyszalem, o
    wyplaceniu urlopowego (jesli jest jakies niewykorzystane). Co jeszcze
    mam od niego wyciaganac i jakich papierow wymagac?

    I jeszcze jedno: jak jest liczony ekwiwalent urlopowy? Bo za zeszłe
    wakacje jeszcze mi go nie wyplacil, a ja juz nie pamietam jaka to byla
    kwota (za 2 tygodnie urlopu, czyli 10 dni roboczych)...

    Dziekuje!

    Adam

  • 2. Data: 2002-04-25 14:27:49
    Temat: Re: odejscie z pracy - co od szefa?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, .:silver wrote:

    > Mam zamiar opuscic firme. Czego mam zadac od szefa w zwiazku z tym?

    Świadectwa pracy.

    > Wiem, ze na pewno musi mi dac paski z ZUSu. Cos slyszalem, o

    Nie musi, ale przyda się w następnym roku przy obliczaniu zaliczek na
    podatek dochodowy.

    > wyplaceniu urlopowego (jesli jest jakies niewykorzystane).

    Tylko jeśli nie można udzielić urlopu w okresie wypowiedzenia.

    > I jeszcze jedno: jak jest liczony ekwiwalent urlopowy? Bo za zeszłe

    Według stawki zaszeregowania liczonej ze średniego wynagrodzenia w ciągu
    ostatnich 3 miesięcy przed urlopem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-25 14:58:58
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie musi, ale przyda się w następnym roku przy obliczaniu zaliczek na
    > podatek dochodowy.

    ZUS RMUA powienno być wydawane na bierząco, co miesiąc (albo "paski"
    zawierające odpowiednie informacje).

    > Tylko jeśli nie można udzielić urlopu w okresie wypowiedzenia.

    Nie do końca. Pracodawca nie może posłać pracownika na siłę.

    > Według stawki zaszeregowania liczonej ze średniego wynagrodzenia w ciągu
    > ostatnich 3 miesięcy przed urlopem.

    No, to nie jest takie proste. Tak na prawdę jest dosyć zakręcone :(

    Sposób obliczenia tego ekwiwalentu określają przepisy Rozporządzenia
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 08.01.1997 r. w sprawie
    szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania
    wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop (Dz.U.nr
    2 poz. 14).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-04-26 08:06:15
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "nelson" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > a moze jemu chodzi o popularnie zwana "grusze" ??? bo to chyba dwie rozne
    > sprawy ???

    Jeżeli chodzi o świadczenie urlopowe (czyli firma nie ma ZFŚS) to żeby
    dostać je, trzeba faktycznie pójść na nieprzerwany, 14 dniowy urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-26 08:56:00
    Od: "nelson" <p...@s...pl>

    [...]

> [...]
    > 2 poz. 14).

    a moze jemu chodzi o popularnie zwana "grusze" ??? bo to chyba dwie rozne

    Piotrek