  • 1. Data: 2002-10-22 14:19:23
    Temat: notatka sluzbowa
    Od: "grabarz" <j...@i...pl>

    Witam wszystkich i przepraszam za pytanie - byc moze troche nie na miejscu.
    Czy sa jakiekolwiek akty prawne normalizujace tresc notatki sluzbowej?
    Jesli sa - jakie?

    Z gory dziekuje za pomoc
    grabarz

  • 2. Data: 2002-10-23 06:00:40
    Temat: Re: notatka sluzbowa
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "grabarz" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam wszystkich i przepraszam za pytanie - byc moze troche nie na
    miejscu. Czy sa jakiekolwiek akty prawne normalizujace tresc notatki
    sluzbowej? Jesli sa - jakie?

    Ciut dziwne pytanie.Wiesz co to jest notatka służbowa? Jest to "papier"
    który musi np.napisać "pan parkingowy" właścicielowi parkingu "na
    okoliczość" spóznienia.A może chodziło Ci o notatkę urzędową?

    Leszek

  • 3. Data: 2002-10-23 08:01:39
    Od: "grabarz" <j...@i...pl>

> [...]
    > który musi np.napisać "pan parkingowy" właścicielowi parkingu "na
    > okoliczość" spóznienia.A może chodziło Ci o notatkę urzędową?

    Napiszę więc dokładnie, o co chodzi. W pracy, w "papierach" mojego
    kolegi znalazła sie właśnie "notatka służbowa" z serii "uprzejmie
    donoszę..."
    Kolega przestraszył się konsekwencji, ale ma nadzieję, że oficjalnie
    pracodawca nie może tego wykorzystać przeciwko niemu, ponieważ
    pismo nie zawiera ani daty, ani czytelnego podpisu.
    Zupełnie się na tym nie znam, ale wydaje mi się, że interpretacja dokumentu
    i tak zależy od stosunków w firmie. A cechy "notatki służbowej"
    jako takiej trudno wymienić (chyba, że dotyczą np. służb granicznych).
    Czy jednak taki dokument może posłużyć jako podstawa do np. nagany?

    grabarz

  • 4. Data: 2002-10-23 09:08:33
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > jako takiej trudno wymienić (chyba, że dotyczą np. służb granicznych).
    > Czy jednak taki dokument może posłużyć jako podstawa do np. nagany?

    Jesli ten gosc dostanie nagane na podstawie takiego donosu, to powinien isc
    do sadu pracy.
    :-)

    Michal.

  • 5. Data: 2002-10-23 09:19:47
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    grabarz napisał(a) a ja odpowiadam:
> [...]
    > służbowej" jako takiej trudno wymienić (chyba, że dotyczą np. służb
    > granicznych). Czy jednak taki dokument może posłużyć jako podstawa do

    taka notatka może być podstawą do wszczęcia postepowania wyjaśniającego, tak
    jak ustna informacja, i jeśli ono da podstawę do ukarania to do kary ale nie
    bezpośrednio. Wydaje mi się, że notatka bardziej ma posłużyć do napisania
    czegoś co nie może ulecieć z pamięci, np. notatka służbowa z rozmowy z
    klientem, notatka służbowa opisująca, że zwracano szefowi ustnie uwagę na
    fakt niedociągnięć za które kiedys, gdzieś, ktoś może Cie ukarać.
    Porządna notatka powinna mieś datę i podpis, inaczej to świstek papieru lub
    donos czy anonim, dodatkowo jeśli taka jw. to jeszcze potwierdzenie, że szef
    się zapoznał z treścią.
    P.

  • 6. Data: 2002-10-24 08:54:44
    Temat: Donos
    Od: "grabarz" <j...@i...pl>

    Dzięki za pomoc, ale...
    Trochę namieszałem, ale tak kolega przedstawił mi sprawę przez telefon.
    Wczoraj spotkałem się z nim i uzyskałem "nieco" inne informacje.
    Chyba powinienem zacząć nowy wątek...
    Szef kolegi jest właścicielem szkoły jazdy.
    Któregoś pięknego dnia odbyło się spotkanie innych właścicieli,
    na którym ustalono ceny, jakie będą pobierane od uczących się jeździć.
    Zdaje się, że w naszym kraju takie ustalenia to standard.
    W opisywanej przez mnie sytuacji jeden z niezadowolonych właścicieli
    (oferował do tej pory najniższe ceny) złożył donos do Urzędu
    Antymonopolowego. Donos wyglądał tak, jak notaka, którą opisałem.
    I tu rodzi się pytanie - CO DALEJ?

    Przepraszam za zamieszanie i... czekam na pomoc.
    grabarz